Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 9:50




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
2009 Autosan SanCity 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 148
Post 2009 Autosan SanCity
Eeeeee, za późno, żeby prosić projektantów od Jelcza o pomoc? Może ktoś ma jakiegoś pod ręką, co? Może być nawet najmniejszy, tylko niech usuną to coś sprzed moich oczu. Powiem tak - za bardzo toto przypomina mi produkty ukraińskie, rosyjskie czy białoruskie. Ten design jest jak "ale to już było w Bogdanie i innych". To, że jesteśmy sąsiadami nie oznacza, że musimy się na nich wzorować.

ImageImage

Ale do rzeczy - linia SanCity zastępująca Jelcze Mastero/Tantus ma zadebiutować już na targach TransExpo 2009. Pierwszy będzie, jak widać na zdjęciach, SanCity LE 12. Na początku 2010 dojdzie SanCity LF 12, następnie wersja przegubowa, a na przełomie 2010/2011 wersja 10.5 metrowa w wersjach LE i LF konkurująca z Solarisem Alpino.
InfoBus napisał(a):
Autobusy nowej serii Sancity, podobnie jak Eurolidery, będą charakteryzowały się modułową budową, która przyspieszy proces produkcyjny i pozwoli obniżyć koszty, zarówno po stronie producenta, jak i przewoźnika. Ponadto umożliwi to szybkie tworzenie nowych odmian i wersji pojemnościowych. Nadwozia tych autobusów (szkielet i większość elementów poszycia) będą wykonywane z nierdzewnej stali chromoniklowej, która nie tylko gwarantuje wysoką odporność na korozję, ale także znacznie większą sztywność, dzięki czemu do budowy szkieletu można stosować nieco cieńsze profile, co z kolei przekłada się na niższą masę pojazdu.
W kwestii układów napędowych Sancity, Autosan postawi przede wszystkim na silniki Cummins (w tym także odmiany zasilane gazem ziemnym), które obecnie stanowią podstawowe źródło napędu konstrukcji z Sanoka. Wśród alternatywnych jednostek wymienia się m.in. Renault i IVECO, jednak ostateczne decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły. Silniki te będą współpracowały z automatycznymi przekładniami Allison, Voith lub ZF. Jeśli zaś chodzi o zespoły jezdne, to przewiduje się stosowanie przede wszystkim osi ZF, a jako alternatywy także LAF (sztywne osie przednie) i Voith (niezależne zawieszenia przednie, portalowe mosty napędowe).


Wto, 25.08.2009, 15:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post Re: 2009 Autosan SanCity
puki co tylko vt , beda real foto to pogadamy :P narazie jest Jelczo-podobny :P


Wto, 25.08.2009, 18:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 148
Post Re: 2009 Autosan SanCity
Szakall69 napisał(a):
narazie jest Jelczo-podobny :P


Raczej Bogdano-podobny, ani grama Jelcza tutaj nie widzÄ™. xD


Wto, 25.08.2009, 19:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 2009 Autosan SanCity
tu nie liczy się wygląd tu liczy się cena i jakość, a poza tym to koncept


Nie, 30.08.2009, 19:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1
Miejscowość: Sko-Kam & New York
Samochód: chevrolet corvettec6
Post Re: 2009 Autosan SanCity
Co? Wcale nie jest jelczopodobny ani troszkÄ™ nie ma w nim jelcza


Nie, 11.10.2009, 13:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 2009 Autosan SanCity
on juĹĽ istnieje!

Image

Image

Cytuj:
tegoroczna premiera –pierwszy przedstawiciel miejskiej, wielkopojemnej rodziny Sancity, nad którą Autosan pracował od ponad roku. Niskowejściowy, 12-metrowy Autosan Sancity 12 (M12LE). Dzięki zastosowanej modułowej zabudowie już niedługo pojawią się jego kolejni „bracia”: niskopodłogowy autobus o długości 12 m (M12LF), niskopodłogowy przegubowy o długości 18 m (M18LF) oraz niskowejściowy o długości 10,5 m (M10,5LE). Przedstawiony w Kielcach autobus wyróżniał się nowoczesnym designem. W jego konstrukcji zastosowano wyłącznie elementy ze stali nierdzewnej, tworzyw sztucznych i aluminium. Autobus jest wyposażony w zespoły renomowanych firm: Cummins, ZF, Voith, Allison. Instalacja elektryczna oparta jest o rozwiązania szyny CAN i najnowszej generacji komputer KIBES 32 (nagrodzony podczas Targów Kielce). Wysoki komfort podróżowania zapewni pasażerom skuteczny układ klimatyzacji i ogrzewania, ergonomiczne siedzenia, rampa wjazdowa dla wózków inwalidzkich oraz przyklęk pozwalający obniżyć wejście o 80 mm. Stanowisko pracy kierowcy charakteryzuje się ergonomicznym rozmieszczeniem elementów z systemem FAP, a dobrą widoczność gwarantuje panoramiczna szyba przednia oraz duże, ogrzewane elektrycznie okno kierowcy. Poniżej szczegółowe dane pojazdu:
Miejsca pasażerskie siedzące: 29 do 41, stojące: 56 do 81, ogó­łem: max. 110.
Silnik –CUMMINS ISB6.7E5 250B Euro 5, wysokoprężny turbo­doładowany, chłodzony cieczą lub CUMMINS ISB6.7EV 250B EEV, umieszczony z tyłu autobusu, podłużnie.
Skrzynia biegĂłw - 6-biegowa automatyczna ZF 6AP1200,
Zawieszenie –pneumatyczne, przednia oś zawieszenie niezależne.
Ogumienie –bezdętkowe R 22,5 typu miejskiego,
Hamulce –roboczy: dwuobwodowy, pneumatyczny, tarczowe z ABS/ASR / postojowy: mechaniczny z siłownikiem sprężynowym, sterowa­ny ręcznie.
Drzwi - układ 2-2-2, wykonane z profili alumi­niowych, sterowane pneumatycznie ze stanowiska kierowcy, otwierane do wnętrza autobusu z rewer­sem przy zamykaniu;podgrzewane skrzydło przed­nich drzwi.
Siedzenia tworzywowe z miękką wkładką firmy Ster.
Nadwozie –szkielet wykonany z prostokątnych profili zamkniętych ze stali nierdzewnej, ściana przednia, tylna, dach, nadkola i zderzaki z two­rzyw sztucznych, poszycie boczne z blach nierdzewnych i tworzyw klejonych do kadłuba, klapa tylna aluminiowa, malowane lakierem akrylowym, szyby wklejane do nadwozia, podłoga ze sklejki pokryta wykładziną antypoślizgową PVC, poszycie wewnętrzne: laminat.
Wymiary: długość: 12100 mm, szerokość: 2 550 mm, wysokość / z klima­tyzatorem: 3 030/3 250 mm, rozstaw osi: 6 100 mm.
Masy –dopuszczalna masa całkowita: 18 000 kg, dopuszczalny na­cisk na przednią oś: 6 500 kg, dopuszczalny nacisk na tylną oś: 11 500 kg.

bus forum


ciekawe jak z komfortem :/


Pią, 30.10.2009, 20:29
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 2009 Autosan SanCity
wielu z nas chciało na tym forum jakiś nowy polski samochód - i proszę - Polak potrafi!
świetny bolid :shock:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 30.10.2009, 21:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 797
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post Re: 2009 Autosan SanCity
Piękny , ciekawe w którym miescie pierwsze nowe Autosany sie pojawią

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Pią, 30.10.2009, 22:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: 2009 Autosan SanCity
złom... brak niskiej podłogi na całej długości autobusu, plastykowe siedzenia, nie obite nawet najmniejszym kawałkiem materiału. i pewnie jeszcze kilka rzeczy by się znalazło. Panowie to nie te czasy abyście serwowali nam takie gnioty...

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Sob, 31.10.2009, 2:00
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: 2009 Autosan SanCity
BmwM5 napisał(a):
złom... brak niskiej podłogi na całej długości autobusu, plastykowe siedzenia, nie obite nawet najmniejszym kawałkiem materiału. i pewnie jeszcze kilka rzeczy by się znalazło. Panowie to nie te czasy abyście serwowali nam takie gnioty...


Powiedz mi w którym krótkim autobusie jest niskopodłogowa podłoga na całej długości ? :wink: Z reguły osoby niepełnosprawne wchodzą środkiem a tam mamy niską podłogę. Z tymi siedzeniami ... ślepy jesteś ? Przecież są obite materiałem, z tyłu siedzenia materiał jest kompletnie nie potrzebny, to nie autobus turystyczny ...

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Sob, 31.10.2009, 10:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: 2009 Autosan SanCity
Cytuj:
Powiedz mi w którym krótkim autobusie jest niskopodłogowa podłoga na całej długości ?


Solaris ;)

Co do tego Autosana. Bardzo Ĺ‚adnie siÄ™ prezentuje. IMO godny konkurent Solarisa.

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Sob, 31.10.2009, 22:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 2009 Autosan SanCity
Cytuj:
złom... brak niskiej podłogi na całej długości autobusu, plastykowe siedzenia, nie obite nawet najmniejszym kawałkiem materiału. i pewnie jeszcze kilka rzeczy by się znalazło. Panowie to nie te czasy abyście serwowali nam takie gnioty...



...złe doświadczenia z jelcza m121?


Sob, 31.10.2009, 22:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3894
Post Re: 2009 Autosan SanCity
Kobi napisał(a):
BmwM5 napisał(a):
złom... brak niskiej podłogi na całej długości autobusu, plastykowe siedzenia, nie obite nawet najmniejszym kawałkiem materiału. i pewnie jeszcze kilka rzeczy by się znalazło. Panowie to nie te czasy abyście serwowali nam takie gnioty...


Powiedz mi w którym krótkim autobusie jest niskopodłogowa podłoga na całej długości ? :wink: Z reguły osoby niepełnosprawne wchodzą środkiem a tam mamy niską podłogę. Z tymi siedzeniami ... ślepy jesteś ? Przecież są obite materiałem, z tyłu siedzenia materiał jest kompletnie nie potrzebny, to nie autobus turystyczny ...
co do siedzień to fakt nie zauważyłem że są obite. natomiast taka podłoga to jest obecnie standard... osoby niepełnosprawne to nie tylko ludzie którzy śmigają na wózkach, myślisz że stare schorowane babki mają siłę wchodzić po schodach?

_________________
Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.


what happened, happened and couldn't have happened any other way


Nie, 01.11.2009, 19:03
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: 2009 Autosan SanCity
BmwM5 napisał(a):
Kobi napisał(a):
BmwM5 napisał(a):
złom... brak niskiej podłogi na całej długości autobusu, plastykowe siedzenia, nie obite nawet najmniejszym kawałkiem materiału. i pewnie jeszcze kilka rzeczy by się znalazło. Panowie to nie te czasy abyście serwowali nam takie gnioty...


Powiedz mi w którym krótkim autobusie jest niskopodłogowa podłoga na całej długości ? :wink: Z reguły osoby niepełnosprawne wchodzą środkiem a tam mamy niską podłogę. Z tymi siedzeniami ... ślepy jesteś ? Przecież są obite materiałem, z tyłu siedzenia materiał jest kompletnie nie potrzebny, to nie autobus turystyczny ...
co do siedzień to fakt nie zauważyłem że są obite. natomiast taka podłoga to jest obecnie standard... osoby niepełnosprawne to nie tylko ludzie którzy śmigają na wózkach, myślisz że stare schorowane babki mają siłę wchodzić po schodach?


Nikt im nie każe chodzić do tyłu ;) A z moich obserwacji wynikia, że większosć takich osób wchodzi środkiem albo przednim drzwiami, ale reszta ludzi widząc tłok w ww. drzwiach wchodzi tyłem ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Nie, 01.11.2009, 19:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 2009 Autosan SanCity
Autosan SanCity 12LF na testach w Warszawie:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Przegubowiec

Cytuj:
Autosan Sancity 12LF, Autosan M12LE Sancity – niskopodłogowy (Low Floor) i niskowejściowy (Low Entry) autobus miejski klasy maxi, które będą produkowane seryjnie od 2010 roku przez firmę Autosan w Sanoku. Obie odmiany, zwane czasem Sancity 12, należą do modułowej rodziny M1xLx Sancity. Docelowe plany sprzedaży sięgają 70-100 szt. rocznie, oraz 20-30 sztuk w pierwszym roku produkcji[1]. Jako pierwszy do produkcji wprowadzony został model niskowejściowy.

Pod koniec 2010 roku ma również powstać model M12LE zasilany gazem CNG oraz trolejbus na bazie autobusu M12LF. W 2011 roku ma się pojawić autobus zasilany przez biopaliwo, a w 2012 roku pierwszy autobus hybrydowy firmy Autosan.

Autosan SanCity M12LF
Prototyp modelu Autosan Sancity 12LF o wewnętrznym oznaczeniu fabryki Autosan M12LF, który początkowo miał nosić nazwę handlową Autosan M12LF Sancity, powstał w pierwszej połowie 2010 roku[2] na bazie opracowanego wcześniej modelu niskowejściowego Autosan M12LE Sancity. Po raz pierwszy został zaprezentowany publicznie na targach SilesiaKOMUNIKACJA w Sosnowcu 20 maja 2010 roku[3]. Od pokrewnego modelu różni się tylną częścią (z niską podłogą, innym mostem napędowym i silnikiem w zabudowie wieżowej) oraz krótszym o 12 cm i niższym o 35 cm nadwoziem.

Konstrukcja pojazdu oparta jest na kratownicowej ramie przestrzennej współpracującej ze szkieletem nadwozia wykonanym z rur o przekroju kwadratowym i prostokątnym łączonych za pomocą spawania. Cały szkielet nadwozia budowany jest ze stali o podwyższonej odporności na korozję. Boczne poszycie zewnętrzne wykonane jest z blachy aluminiowej i tworzyw sztucznych klejonych do szkieletu. Ściany przednia, tylna i dach wykonane są z tworzyw sztucznych, natomiast klapy boczne z aluminium. Ściany boczne oraz sufit wnętrza pojazdu przeznaczonego w zależności od konfiguracji do przewozu 96-110 pasażerów z czego 27-41 na fotelach typu Kiel Ideo lub Ster Motyl, wykończone zostały płytami laminowanymi. Podłoga pokryta została wykładziną antypoślizgową.

Do napędu początkowo zastosowano silnik Iveco Cursor 78 EEV o mocy maksymalnej 213 kW (290 KM) osiąganej przy 2000 obr./min., i maksymalnym momencie obrotowym 1100 Nm przy 1080 obr./min.. Jednostka napędowa współpracuje z automatycznymi skrzyniami biegów Voith Diwa5 lub ZF Ecolife, które zblokowane są ze zwalniaczem (retarderem). Układ jezdny stanowi zawieszona niezależnie oś przednia ZF RL 75EC oraz tylny most portalowy ZF AV 132/80[4]. Zastosowany został również system elektronicznego sterowania pracą zawieszenia ECAS, który umożliwia wykonanie przyklęku. Instalacja elektryczna oparta jest o szynę CAN, zaś wszystkimi funkcjami steruje komputer pokładowy KIBES 32. Na życzenie odbiorcy może zostać zamontowany m.in. automatyczny system gaśniczy w komorze silnika oraz system zliczania pasażerów.

Poprzednikiem tego modelu jest prototypowy autobus Autosan A844MN Stokrotka z 2001 roku. Produkcja seryjna rozpocznie się w drugiej połowie 2010 roku.

Autosan SanCity M12LE
16 września 2009 roku podczas targów Transexpo 2009 w Kielcach zadebiutował prototypowy egzemplarz niskowejściowego modelu Autosan M12LE Sancity, dostosowany do potrzeb komunikacji podmiejskiej i lokalnej[5]. Był on również prezentowany na targach Busworld 2009 w Kortrijk w październiku 2009 roku[6]. Po przejściu badań homologacyjnych na przełomie listopada i grudnia 2009 roku trafi na testy do wybranych klientów.

W ramach grupy Polskie Autobusy jego poprzednikiem był Jelcz M121I Mastero.

Prace projektowe trwały od połowy 2008 roku. Projekt techniczny autobusu opracowała Grupa inżynierska DOT3D z Czerwonaka[7]. W jego ramach opracowała ona założenia techniczne rodziny autobusów miejskich M1xLx, współpracowała z firmą stylistyczną, opracowała kompletną konstrukcję pojazdów (w tym obliczenia wytrzymałościowe MES, konstrukcję szkieletu, elementów karoserii, poszyć zewnętrznych, wygłuszeń). Odpowiadała również za dobór i zabudowę układów napędowego, jezdnego, kierowniczego itd.

W konstrukcji autobusu zastosowano wyłącznie elementy ze stali nierdzewnej, tworzyw sztucznych i aluminium. Szkielet nadwozia wykonywany jest z prostokątnych profili zamkniętych z nierdzewnej stali chromoniklowej, ściana przednia, tylna, dach, nadkola i zderzaki z tworzyw sztucznych. Poszycie boczne wykonywane jest z blachy nierdzewnej i tworzyw klejonych do kadłuba, klapa tylna i drzwi są aluminiowe. Szyby są wklejane do nadwozia. W wyglądzie zewnętrznym od modelu M12LF odróżnia go przeszklony moduł o wysokości około 20 cm umieszczony pod dachem i wyższa szyba przednia.

Model ten napędzany jest turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym Cummins ISB6.7e5 250B spełniającym wymagania normy Euro 5, 6-cylindrowym, rzędowym, o pojemności 6,7 dm³, osiągającym moc maksymalną 184 kW (250 KM) przy 2300 obr./min.. Alternatywnie stosowany może być silnik Cummins ISB6.7EV o takiej samej mocy maksymalnej, dostosowany do normy emisji spalin EEV. Jednostki napędowe umieszczone są podłużnie z tyłu. W przyszłości może zostać zastosowany silnik zasilany CNG firmy Cummins. Butle z gazem zastaną wówczas umieszczone w przedniej części autobusu pod dachem i podobnie jak w niskowejściowych autobusach Jelcz M121M/4 CNG i Solaris Urbino 12 LE CNG będą wnikały do przestrzeni pasażerskiej. Dzięki temu rozwiązaniu nie zmieni się wysokość pojazdu. Rozważa się również możliwość zastosowania silników firm Renault i Iveco.

W układzie napędowym zastosowano automatyczną 6-biegową skrzynię biegów ZF 6AP1200 Ecolife współdziałającą ze zwalniaczem. Będzie również możliwość zastosowania automatycznych skrzyń biegów firm Allison i Voith. Osie firmy ZF z hamulcami tarczowymi mają niezależne zawieszenie z przodu i zależne z tyłu, współpracujące z portalowym mostem napędowym. Zamiast osi ZF może być zastosowana sztywna oś przednia LAF lub niezależne zawieszenia przednie i portalowy tylny most napędowy firmy Voith. Drzwi mają układ 2-2-2. Pojemność autobusu w zależności od rozplanowania wnętrza sięga do 110 osób, w tym od 29 do 41 miejsc siedzących i od 56 do 81 stojących.

Instalacja elektryczna oparta jest o rozwiązania szyny CAN-bus i komputer KIBES 32. Stanowisko pracy kierowcy ma ergonomicznie rozmieszczone elementy z systemem FAP firmy Siemens. Zawieszenie jest pneumatyczne, współpracuje z układem ECAS zapewniającym możliwość „przyklęku”. W pneumatycznym układzie hamulcowym stosowane są hamulce tarczowe z układami ABS i ASR. Siedzenia tworzywowe z miękką wkładką wykonuje firma Ster.

Wyposażenie dodatkowe autobusu może m.in. obejmować klimatyzator stanowiska kierowcy i klimatyzator przestrzeni pasażerskiej, poręcze ze stali nierdzewnej, inne fotele pasażerskie, automatyczny system gaśniczy DAFO w komorze silnika, system monitoringu wewnętrznego, system zliczania pasażerów i malowanie dekoracyjne.
(C) Wikipedia

Cytuj:
Na zajezdnię Redutowa przybył niskopodłogowy Autosan Sancity 12LF. Autobus otrzymał numer 917. Dziś oklejono go w stołeczne naklejki oraz uzbrojono w kasowniki. Autosan pojawi się od piątku na 2 brygadzie linii 150.

Do 2008 roku trwał podział produkcji w spółce Zasady - Polskie Autobusy, łączącej Autosana i Jelcza. Autosan produkował autobusy międzymiastowe, zaś Jelcz - miejskie. Upadek fabryki w Jelczu diametralnie zmienił sytuację. W Autosanie szybko podjęto się zaprojektowania miejskiego autobusu, dla zapełnienia luki po Jelczu. Lukę tę w miedzyczasie zapełnili: polski Solbus, białoruski MAZ i czeski SOR. W 2009 zaprezentowano model Sancity 12LE, będący pewną analogią do znanego w Warszawie Jelcza M121M i M121I4. Cechą specyficzną autobusu były dodatkowe, małe okienka ponad oknami bocznymi. Nietypowa była też stylistyka tylnej ściany. W designie przodu można było doszukiwać się podobieństw do Solbusa SM12. W kolejnym roku pokazano autobus całkowicie niskopodłogowy. Posiadał on identyczną stylizację nadwozia. W celach promocyjnych, w listopadzie 2010 Autosan przysłał Sancity 12LF do Warszawy.

Autosan Sancity 12LF jest autobusem wpisującym się w obecne standardy. Posiada w pełni niską podłogę, automatyczną skrzynię biegów i nadwozie ze stali nierdzewnej. Wykorzystano w nim praktycznie typowe już podzespoły - silnik Iveco, skrzynię Voith, osie ZF. Wyposażenie to nie odbiega od europejskiego standardu, ale i też niczym go nie wyprzedza.

Sancity wyjechał 5 listopada na drugą brygadę linii 150. W środku wyraźnie pachniało plastikiem, co jest typowe dla nowych autobusów. W oczy rzucał się napis na wyświetlaczu pozbawiony polskich znaków, głoszący "150 SZCZLIWICE". Na obrotach biegu jałowego wibracje silnika przenosiły się na nadwozie, co powodowało dyskomfort pasażerów. W trakcie ruszania z wieży silnika wydobyło się przytłumione wycie, znane z Urbino 10 z Mobilisu, typowe dla silnika Iveco. Dawała się też słyszeć skrzynia Voith Diwa. Przy otwieraniu i zamykaniu drzwi pojawiał się głośny sygnał dźwiękowy. Fotele były twarde. Pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami występowały tylko półtoraki, w ilości 6, z czego aż 4 tyłem do kierunku jazdy. Wnętrze, za sprawą dodatkowych małych okienek u góry, robi wrażenie przestronnego i w istocie jest pojemne. Na niskiej podłodze znalazło się 8 miejsc. Niektóre detale wykończenia wnętrza były dosyć toporne. Niemal wszystkie elementy wyposażenia wnętrza były szare, zaś poręcze - srebrne. Dynamiką autobus nie wyróżniał się ponad przeciętną.

Autosana można podsumować jako nawet niezły autobus. Brakuje mu jednak dopracowania w szczegółach (wibracje silnika, nadmiar półtoraków, otwierające się w trakcie jazdy drzwiczki od wieży silnika na tylnej ścianie).

Autosan ma spędzić w MZA na testach 2 tygodnie.

Dane techniczne:
Producent: Autosan, Sanok, Polska
Okres produkcji: 2010 – nadal produkowany
Typy nadwozia: Autobus niskowejściowy klasy MAXI
Długość: 12120 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3050 mm lub 3240 mm (z klimatyzacją)
Rozstaw osi: 6100 mm
Masa całkowita: 18000 kg
Liczba miejsc ogółem: do 110
Liczba miejsc siedzÄ…cych: 29-41
Liczba drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2
Wysokość podłogi w I drzwiach: 320 mm
Wysokość podłogi w II drzwiach: 320 mm
Wysokość podłogi w III drzwiach: 320 mm
Po zastosowaniu przyklęku -80 mm
Szerokość drzwi :1200 mm
Silniki: Iveco Cursor
Moc maksymalna: 290 KM
Skrzynia biegĂłw: Voith Diva 5
Liczba przełożeń: 6
(C) Przegubowiec

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 05.11.2010, 23:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 2009 Autosan SanCity
Zaktualizowałem informacje dot. testów w Warszawie. W poniedziałek 22.11.2010 testowy SanCity 12LF opuścił Warszawę - pojechał do Wrocławia.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 28.11.2010, 1:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: 2009 Autosan SanCity
Ta armata na dachu jest najlepsza :lol:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Nie, 28.11.2010, 10:39
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 2009 Autosan SanCity
dopiero zauważyłem ta armatę :lol: ale ogólnie zewnętrzny design ma niezły

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 28.11.2010, 10:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: 2009 Autosan SanCity
Wow! Pod względem designu jest mega! :shock: Życzę szczęścia temu projektowi, fajnie że jest w końcu u nas coś nowego.

_________________
locha lover


Nie, 28.11.2010, 14:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 2009 Autosan SanCity
jest już w Lublinie. Były co prawda kłopoty z odbiorem, ale który producent ich nie ma? Rura została na dachu jako rozwiązanie eksperymentalne.

Image

Image

Image

Image

Image

źródła:
mmlublin.pl
komunikacja krakow.pl
autosan.eu
bi.gazeta.pl


Pon, 05.09.2011, 19:27
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018