|
|
Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 9:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Mikkao
Postów: 148
|
2009 Autosan SanCity
Eeeeee, za późno, ĹĽeby prosić projektantĂłw od Jelcza o pomoc? MoĹĽe ktoĹ› ma jakiegoĹ› pod rÄ™kÄ…, co? MoĹĽe być nawet najmniejszy, tylko niech usunÄ… to coĹ› sprzed moich oczu. Powiem tak - za bardzo toto przypomina mi produkty ukraiĹ„skie, rosyjskie czy biaĹ‚oruskie. Ten design jest jak "ale to juĹĽ byĹ‚o w Bogdanie i innych". To, ĹĽe jesteĹ›my sÄ…siadami nie oznacza, ĹĽe musimy siÄ™ na nich wzorować. Ale do rzeczy - linia SanCity zastÄ™pujÄ…ca Jelcze Mastero/Tantus ma zadebiutować juĹĽ na targach TransExpo 2009. Pierwszy bÄ™dzie, jak widać na zdjÄ™ciach, SanCity LE 12. Na poczÄ…tku 2010 dojdzie SanCity LF 12, nastÄ™pnie wersja przegubowa, a na przeĹ‚omie 2010/2011 wersja 10.5 metrowa w wersjach LE i LF konkurujÄ…ca z Solarisem Alpino. InfoBus napisał(a): Autobusy nowej serii Sancity, podobnie jak Eurolidery, bÄ™dÄ… charakteryzowaĹ‚y siÄ™ moduĹ‚owÄ… budowÄ…, ktĂłra przyspieszy proces produkcyjny i pozwoli obniĹĽyć koszty, zarĂłwno po stronie producenta, jak i przewoĹşnika. Ponadto umoĹĽliwi to szybkie tworzenie nowych odmian i wersji pojemnoĹ›ciowych. Nadwozia tych autobusĂłw (szkielet i wiÄ™kszość elementĂłw poszycia) bÄ™dÄ… wykonywane z nierdzewnej stali chromoniklowej, ktĂłra nie tylko gwarantuje wysokÄ… odporność na korozjÄ™, ale takĹĽe znacznie wiÄ™kszÄ… sztywność, dziÄ™ki czemu do budowy szkieletu moĹĽna stosować nieco cieĹ„sze profile, co z kolei przekĹ‚ada siÄ™ na niĹĽszÄ… masÄ™ pojazdu. W kwestii ukĹ‚adĂłw napÄ™dowych Sancity, Autosan postawi przede wszystkim na silniki Cummins (w tym takĹĽe odmiany zasilane gazem ziemnym), ktĂłre obecnie stanowiÄ… podstawowe ĹşrĂłdĹ‚o napÄ™du konstrukcji z Sanoka. WĹ›rĂłd alternatywnych jednostek wymienia siÄ™ m.in. Renault i IVECO, jednak ostateczne decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadĹ‚y. Silniki te bÄ™dÄ… współpracowaĹ‚y z automatycznymi przekĹ‚adniami Allison, Voith lub ZF. JeĹ›li zaĹ› chodzi o zespoĹ‚y jezdne, to przewiduje siÄ™ stosowanie przede wszystkim osi ZF, a jako alternatywy takĹĽe LAF (sztywne osie przednie) i Voith (niezaleĹĽne zawieszenia przednie, portalowe mosty napÄ™dowe).
|
Wto, 25.08.2009, 15:03 |
|
|
Szakall69
Postów: 5892 Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
|
Re: 2009 Autosan SanCity
puki co tylko vt , beda real foto to pogadamy narazie jest Jelczo-podobny
|
Wto, 25.08.2009, 18:29 |
|
|
Mikkao
Postów: 148
|
Re: 2009 Autosan SanCity
Szakall69 napisał(a): narazie jest Jelczo-podobny Raczej Bogdano-podobny, ani grama Jelcza tutaj nie widzÄ™. xD
|
Wto, 25.08.2009, 19:33 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: 2009 Autosan SanCity
tu nie liczy się wygląd tu liczy się cena i jakość, a poza tym to koncept
|
Nie, 30.08.2009, 19:59 |
|
|
MaxSS
Postów: 1 Miejscowość: Sko-Kam & New York
Samochód: chevrolet corvettec6
|
Re: 2009 Autosan SanCity
Co? Wcale nie jest jelczopodobny ani troszkÄ™ nie ma w nim jelcza
|
Nie, 11.10.2009, 13:01 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: 2009 Autosan SanCity
on juĹĽ istnieje! Cytuj: tegoroczna premiera –pierwszy przedstawiciel miejskiej, wielkopojemnej rodziny Sancity, nad ktĂłrÄ… Autosan pracowaĹ‚ od ponad roku. NiskowejĹ›ciowy, 12-metrowy Autosan Sancity 12 (M12LE). DziÄ™ki zastosowanej moduĹ‚owej zabudowie juĹĽ niedĹ‚ugo pojawiÄ… siÄ™ jego kolejni „bracia”: niskopodĹ‚ogowy autobus o dĹ‚ugoĹ›ci 12 m (M12LF), niskopodĹ‚ogowy przegubowy o dĹ‚ugoĹ›ci 18 m (M18LF) oraz niskowejĹ›ciowy o dĹ‚ugoĹ›ci 10,5 m (M10,5LE). Przedstawiony w Kielcach autobus wyróżniaĹ‚ siÄ™ nowoczesnym designem. W jego konstrukcji zastosowano wyĹ‚Ä…cznie elementy ze stali nierdzewnej, tworzyw sztucznych i aluminium. Autobus jest wyposaĹĽony w zespoĹ‚y renomowanych firm: Cummins, ZF, Voith, Allison. Instalacja elektryczna oparta jest o rozwiÄ…zania szyny CAN i najnowszej generacji komputer KIBES 32 (nagrodzony podczas TargĂłw Kielce). Wysoki komfort podróżowania zapewni pasaĹĽerom skuteczny ukĹ‚ad klimatyzacji i ogrzewania, ergonomiczne siedzenia, rampa wjazdowa dla wĂłzkĂłw inwalidzkich oraz przyklÄ™k pozwalajÄ…cy obniĹĽyć wejĹ›cie o 80 mm. Stanowisko pracy kierowcy charakteryzuje siÄ™ ergonomicznym rozmieszczeniem elementĂłw z systemem FAP, a dobrÄ… widoczność gwarantuje panoramiczna szyba przednia oraz duĹĽe, ogrzewane elektrycznie okno kierowcy. PoniĹĽej szczegółowe dane pojazdu: Miejsca pasaĹĽerskie siedzÄ…ce: 29 do 41, stojÄ…ce: 56 do 81, ogĂłÂĹ‚em: max. 110. Silnik –CUMMINS ISB6.7E5 250B Euro 5, wysokoprężny turboÂdoĹ‚adowany, chĹ‚odzony cieczÄ… lub CUMMINS ISB6.7EV 250B EEV, umieszczony z tyĹ‚u autobusu, podĹ‚uĹĽnie. Skrzynia biegĂłw - 6-biegowa automatyczna ZF 6AP1200, Zawieszenie –pneumatyczne, przednia oĹ› zawieszenie niezaleĹĽne. Ogumienie –bezdÄ™tkowe R 22,5 typu miejskiego, Hamulce –roboczy: dwuobwodowy, pneumatyczny, tarczowe z ABS/ASR / postojowy: mechaniczny z siĹ‚ownikiem sprężynowym, sterowaÂny rÄ™cznie. Drzwi - ukĹ‚ad 2-2-2, wykonane z profili alumiÂniowych, sterowane pneumatycznie ze stanowiska kierowcy, otwierane do wnÄ™trza autobusu z rewerÂsem przy zamykaniu;podgrzewane skrzydĹ‚o przedÂnich drzwi. Siedzenia tworzywowe z miÄ™kkÄ… wkĹ‚adkÄ… firmy Ster. Nadwozie –szkielet wykonany z prostokÄ…tnych profili zamkniÄ™tych ze stali nierdzewnej, Ĺ›ciana przednia, tylna, dach, nadkola i zderzaki z twoÂrzyw sztucznych, poszycie boczne z blach nierdzewnych i tworzyw klejonych do kadĹ‚uba, klapa tylna aluminiowa, malowane lakierem akrylowym, szyby wklejane do nadwozia, podĹ‚oga ze sklejki pokryta wykĹ‚adzinÄ… antypoĹ›lizgowÄ… PVC, poszycie wewnÄ™trzne: laminat. Wymiary: dĹ‚ugość: 12100 mm, szerokość: 2 550 mm, wysokość / z klimaÂtyzatorem: 3 030/3 250 mm, rozstaw osi: 6 100 mm. Masy –dopuszczalna masa caĹ‚kowita: 18 000 kg, dopuszczalny naÂcisk na przedniÄ… oĹ›: 6 500 kg, dopuszczalny nacisk na tylnÄ… oĹ›: 11 500 kg.
bus forum
ciekawe jak z komfortem
|
Pią, 30.10.2009, 20:29 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: 2009 Autosan SanCity
wielu z nas chciało na tym forum jakiś nowy polski samochód - i proszę - Polak potrafi! świetny bolid
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 30.10.2009, 21:35 |
|
|
Piotr_24
Postów: 797 Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
|
Re: 2009 Autosan SanCity
Piękny , ciekawe w którym miescie pierwsze nowe Autosany sie pojawią
_________________ Live ist brutal in zasadzkas
|
Pią, 30.10.2009, 22:37 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: 2009 Autosan SanCity
złom... brak niskiej podłogi na całej długości autobusu, plastykowe siedzenia, nie obite nawet najmniejszym kawałkiem materiału. i pewnie jeszcze kilka rzeczy by się znalazło. Panowie to nie te czasy abyście serwowali nam takie gnioty...
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Sob, 31.10.2009, 2:00 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: 2009 Autosan SanCity
BmwM5 napisał(a): zĹ‚om... brak niskiej podĹ‚ogi na caĹ‚ej dĹ‚ugoĹ›ci autobusu, plastykowe siedzenia, nie obite nawet najmniejszym kawaĹ‚kiem materiaĹ‚u. i pewnie jeszcze kilka rzeczy by siÄ™ znalazĹ‚o. Panowie to nie te czasy abyĹ›cie serwowali nam takie gnioty... Powiedz mi w ktĂłrym krĂłtkim autobusie jest niskopodĹ‚ogowa podĹ‚oga na caĹ‚ej dĹ‚ugoĹ›ci ? Z reguĹ‚y osoby niepeĹ‚nosprawne wchodzÄ… Ĺ›rodkiem a tam mamy niskÄ… podĹ‚ogÄ™. Z tymi siedzeniami ... Ĺ›lepy jesteĹ› ? PrzecieĹĽ sÄ… obite materiaĹ‚em, z tyĹ‚u siedzenia materiaĹ‚ jest kompletnie nie potrzebny, to nie autobus turystyczny ...
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Sob, 31.10.2009, 10:57 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Re: 2009 Autosan SanCity
Cytuj: Powiedz mi w którym krótkim autobusie jest niskopodłogowa podłoga na całej długości ? Solaris Co do tego Autosana. Bardzo ładnie się prezentuje. IMO godny konkurent Solarisa.
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Sob, 31.10.2009, 22:11 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: 2009 Autosan SanCity
Cytuj: złom... brak niskiej podłogi na całej długości autobusu, plastykowe siedzenia, nie obite nawet najmniejszym kawałkiem materiału. i pewnie jeszcze kilka rzeczy by się znalazło. Panowie to nie te czasy abyście serwowali nam takie gnioty... ...złe doświadczenia z jelcza m121?
|
Sob, 31.10.2009, 22:32 |
|
|
BmwM5
Postów: 3894
|
Re: 2009 Autosan SanCity
Kobi napisał(a): BmwM5 napisał(a): zĹ‚om... brak niskiej podĹ‚ogi na caĹ‚ej dĹ‚ugoĹ›ci autobusu, plastykowe siedzenia, nie obite nawet najmniejszym kawaĹ‚kiem materiaĹ‚u. i pewnie jeszcze kilka rzeczy by siÄ™ znalazĹ‚o. Panowie to nie te czasy abyĹ›cie serwowali nam takie gnioty... Powiedz mi w ktĂłrym krĂłtkim autobusie jest niskopodĹ‚ogowa podĹ‚oga na caĹ‚ej dĹ‚ugoĹ›ci ? Z reguĹ‚y osoby niepeĹ‚nosprawne wchodzÄ… Ĺ›rodkiem a tam mamy niskÄ… podĹ‚ogÄ™. Z tymi siedzeniami ... Ĺ›lepy jesteĹ› ? PrzecieĹĽ sÄ… obite materiaĹ‚em, z tyĹ‚u siedzenia materiaĹ‚ jest kompletnie nie potrzebny, to nie autobus turystyczny ... co do siedzieĹ„ to fakt nie zauwaĹĽyĹ‚em ĹĽe sÄ… obite. natomiast taka podĹ‚oga to jest obecnie standard... osoby niepeĹ‚nosprawne to nie tylko ludzie ktĂłrzy Ĺ›migajÄ… na wĂłzkach, myĹ›lisz ĹĽe stare schorowane babki majÄ… siĹ‚Ä™ wchodzić po schodach?
_________________ Grip, grip, grip, front-end push, wheel-twirling, slide, crash, hospital. That’s kind of how it goes. - Krótki opis jazdy samochodami marki Audi.
what happened, happened and couldn't have happened any other way
|
Nie, 01.11.2009, 19:03 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: 2009 Autosan SanCity
BmwM5 napisał(a): Kobi napisał(a): BmwM5 napisał(a): zĹ‚om... brak niskiej podĹ‚ogi na caĹ‚ej dĹ‚ugoĹ›ci autobusu, plastykowe siedzenia, nie obite nawet najmniejszym kawaĹ‚kiem materiaĹ‚u. i pewnie jeszcze kilka rzeczy by siÄ™ znalazĹ‚o. Panowie to nie te czasy abyĹ›cie serwowali nam takie gnioty... Powiedz mi w ktĂłrym krĂłtkim autobusie jest niskopodĹ‚ogowa podĹ‚oga na caĹ‚ej dĹ‚ugoĹ›ci ? Z reguĹ‚y osoby niepeĹ‚nosprawne wchodzÄ… Ĺ›rodkiem a tam mamy niskÄ… podĹ‚ogÄ™. Z tymi siedzeniami ... Ĺ›lepy jesteĹ› ? PrzecieĹĽ sÄ… obite materiaĹ‚em, z tyĹ‚u siedzenia materiaĹ‚ jest kompletnie nie potrzebny, to nie autobus turystyczny ... co do siedzieĹ„ to fakt nie zauwaĹĽyĹ‚em ĹĽe sÄ… obite. natomiast taka podĹ‚oga to jest obecnie standard... osoby niepeĹ‚nosprawne to nie tylko ludzie ktĂłrzy Ĺ›migajÄ… na wĂłzkach, myĹ›lisz ĹĽe stare schorowane babki majÄ… siĹ‚Ä™ wchodzić po schodach? Nikt im nie kaĹĽe chodzić do tyĹ‚u A z moich obserwacji wynikia, ĹĽe wiÄ™kszosć takich osĂłb wchodzi Ĺ›rodkiem albo przednim drzwiami, ale reszta ludzi widzÄ…c tĹ‚ok w ww. drzwiach wchodzi tyĹ‚em
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Nie, 01.11.2009, 19:26 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 2009 Autosan SanCity
Autosan SanCity 12LF na testach w Warszawie: (C) Przegubowiec Cytuj: Autosan Sancity 12LF, Autosan M12LE Sancity – niskopodłogowy (Low Floor) i niskowejściowy (Low Entry) autobus miejski klasy maxi, które będą produkowane seryjnie od 2010 roku przez firmę Autosan w Sanoku. Obie odmiany, zwane czasem Sancity 12, należą do modułowej rodziny M1xLx Sancity. Docelowe plany sprzedaży sięgają 70-100 szt. rocznie, oraz 20-30 sztuk w pierwszym roku produkcji[1]. Jako pierwszy do produkcji wprowadzony został model niskowejściowy.
Pod koniec 2010 roku ma również powstać model M12LE zasilany gazem CNG oraz trolejbus na bazie autobusu M12LF. W 2011 roku ma się pojawić autobus zasilany przez biopaliwo, a w 2012 roku pierwszy autobus hybrydowy firmy Autosan.
Autosan SanCity M12LF Prototyp modelu Autosan Sancity 12LF o wewnętrznym oznaczeniu fabryki Autosan M12LF, który początkowo miał nosić nazwę handlową Autosan M12LF Sancity, powstał w pierwszej połowie 2010 roku[2] na bazie opracowanego wcześniej modelu niskowejściowego Autosan M12LE Sancity. Po raz pierwszy został zaprezentowany publicznie na targach SilesiaKOMUNIKACJA w Sosnowcu 20 maja 2010 roku[3]. Od pokrewnego modelu różni się tylną częścią (z niską podłogą, innym mostem napędowym i silnikiem w zabudowie wieżowej) oraz krótszym o 12 cm i niższym o 35 cm nadwoziem.
Konstrukcja pojazdu oparta jest na kratownicowej ramie przestrzennej współpracującej ze szkieletem nadwozia wykonanym z rur o przekroju kwadratowym i prostokątnym łączonych za pomocą spawania. Cały szkielet nadwozia budowany jest ze stali o podwyższonej odporności na korozję. Boczne poszycie zewnętrzne wykonane jest z blachy aluminiowej i tworzyw sztucznych klejonych do szkieletu. Ściany przednia, tylna i dach wykonane są z tworzyw sztucznych, natomiast klapy boczne z aluminium. Ściany boczne oraz sufit wnętrza pojazdu przeznaczonego w zależności od konfiguracji do przewozu 96-110 pasażerów z czego 27-41 na fotelach typu Kiel Ideo lub Ster Motyl, wykończone zostały płytami laminowanymi. Podłoga pokryta została wykładziną antypoślizgową.
Do napędu początkowo zastosowano silnik Iveco Cursor 78 EEV o mocy maksymalnej 213 kW (290 KM) osiąganej przy 2000 obr./min., i maksymalnym momencie obrotowym 1100 Nm przy 1080 obr./min.. Jednostka napędowa współpracuje z automatycznymi skrzyniami biegów Voith Diwa5 lub ZF Ecolife, które zblokowane są ze zwalniaczem (retarderem). Układ jezdny stanowi zawieszona niezależnie oś przednia ZF RL 75EC oraz tylny most portalowy ZF AV 132/80[4]. Zastosowany został również system elektronicznego sterowania pracą zawieszenia ECAS, który umożliwia wykonanie przyklęku. Instalacja elektryczna oparta jest o szynę CAN, zaś wszystkimi funkcjami steruje komputer pokładowy KIBES 32. Na życzenie odbiorcy może zostać zamontowany m.in. automatyczny system gaśniczy w komorze silnika oraz system zliczania pasażerów.
Poprzednikiem tego modelu jest prototypowy autobus Autosan A844MN Stokrotka z 2001 roku. Produkcja seryjna rozpocznie się w drugiej połowie 2010 roku.
Autosan SanCity M12LE 16 września 2009 roku podczas targów Transexpo 2009 w Kielcach zadebiutował prototypowy egzemplarz niskowejściowego modelu Autosan M12LE Sancity, dostosowany do potrzeb komunikacji podmiejskiej i lokalnej[5]. Był on również prezentowany na targach Busworld 2009 w Kortrijk w październiku 2009 roku[6]. Po przejściu badań homologacyjnych na przełomie listopada i grudnia 2009 roku trafi na testy do wybranych klientów.
W ramach grupy Polskie Autobusy jego poprzednikiem był Jelcz M121I Mastero.
Prace projektowe trwały od połowy 2008 roku. Projekt techniczny autobusu opracowała Grupa inżynierska DOT3D z Czerwonaka[7]. W jego ramach opracowała ona założenia techniczne rodziny autobusów miejskich M1xLx, współpracowała z firmą stylistyczną, opracowała kompletną konstrukcję pojazdów (w tym obliczenia wytrzymałościowe MES, konstrukcję szkieletu, elementów karoserii, poszyć zewnętrznych, wygłuszeń). Odpowiadała również za dobór i zabudowę układów napędowego, jezdnego, kierowniczego itd.
W konstrukcji autobusu zastosowano wyłącznie elementy ze stali nierdzewnej, tworzyw sztucznych i aluminium. Szkielet nadwozia wykonywany jest z prostokątnych profili zamkniętych z nierdzewnej stali chromoniklowej, ściana przednia, tylna, dach, nadkola i zderzaki z tworzyw sztucznych. Poszycie boczne wykonywane jest z blachy nierdzewnej i tworzyw klejonych do kadłuba, klapa tylna i drzwi są aluminiowe. Szyby są wklejane do nadwozia. W wyglądzie zewnętrznym od modelu M12LF odróżnia go przeszklony moduł o wysokości około 20 cm umieszczony pod dachem i wyższa szyba przednia.
Model ten napędzany jest turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym Cummins ISB6.7e5 250B spełniającym wymagania normy Euro 5, 6-cylindrowym, rzędowym, o pojemności 6,7 dm³, osiągającym moc maksymalną 184 kW (250 KM) przy 2300 obr./min.. Alternatywnie stosowany może być silnik Cummins ISB6.7EV o takiej samej mocy maksymalnej, dostosowany do normy emisji spalin EEV. Jednostki napędowe umieszczone są podłużnie z tyłu. W przyszłości może zostać zastosowany silnik zasilany CNG firmy Cummins. Butle z gazem zastaną wówczas umieszczone w przedniej części autobusu pod dachem i podobnie jak w niskowejściowych autobusach Jelcz M121M/4 CNG i Solaris Urbino 12 LE CNG będą wnikały do przestrzeni pasażerskiej. Dzięki temu rozwiązaniu nie zmieni się wysokość pojazdu. Rozważa się również możliwość zastosowania silników firm Renault i Iveco.
W układzie napędowym zastosowano automatyczną 6-biegową skrzynię biegów ZF 6AP1200 Ecolife współdziałającą ze zwalniaczem. Będzie również możliwość zastosowania automatycznych skrzyń biegów firm Allison i Voith. Osie firmy ZF z hamulcami tarczowymi mają niezależne zawieszenie z przodu i zależne z tyłu, współpracujące z portalowym mostem napędowym. Zamiast osi ZF może być zastosowana sztywna oś przednia LAF lub niezależne zawieszenia przednie i portalowy tylny most napędowy firmy Voith. Drzwi mają układ 2-2-2. Pojemność autobusu w zależności od rozplanowania wnętrza sięga do 110 osób, w tym od 29 do 41 miejsc siedzących i od 56 do 81 stojących.
Instalacja elektryczna oparta jest o rozwiązania szyny CAN-bus i komputer KIBES 32. Stanowisko pracy kierowcy ma ergonomicznie rozmieszczone elementy z systemem FAP firmy Siemens. Zawieszenie jest pneumatyczne, współpracuje z układem ECAS zapewniającym możliwość „przyklęku”. W pneumatycznym układzie hamulcowym stosowane są hamulce tarczowe z układami ABS i ASR. Siedzenia tworzywowe z miękką wkładką wykonuje firma Ster.
Wyposażenie dodatkowe autobusu może m.in. obejmować klimatyzator stanowiska kierowcy i klimatyzator przestrzeni pasażerskiej, poręcze ze stali nierdzewnej, inne fotele pasażerskie, automatyczny system gaśniczy DAFO w komorze silnika, system monitoringu wewnętrznego, system zliczania pasażerów i malowanie dekoracyjne. (C) Wikipedia Cytuj: Na zajezdnię Redutowa przybył niskopodłogowy Autosan Sancity 12LF. Autobus otrzymał numer 917. Dziś oklejono go w stołeczne naklejki oraz uzbrojono w kasowniki. Autosan pojawi się od piątku na 2 brygadzie linii 150.
Do 2008 roku trwał podział produkcji w spółce Zasady - Polskie Autobusy, łączącej Autosana i Jelcza. Autosan produkował autobusy międzymiastowe, zaś Jelcz - miejskie. Upadek fabryki w Jelczu diametralnie zmienił sytuację. W Autosanie szybko podjęto się zaprojektowania miejskiego autobusu, dla zapełnienia luki po Jelczu. Lukę tę w miedzyczasie zapełnili: polski Solbus, białoruski MAZ i czeski SOR. W 2009 zaprezentowano model Sancity 12LE, będący pewną analogią do znanego w Warszawie Jelcza M121M i M121I4. Cechą specyficzną autobusu były dodatkowe, małe okienka ponad oknami bocznymi. Nietypowa była też stylistyka tylnej ściany. W designie przodu można było doszukiwać się podobieństw do Solbusa SM12. W kolejnym roku pokazano autobus całkowicie niskopodłogowy. Posiadał on identyczną stylizację nadwozia. W celach promocyjnych, w listopadzie 2010 Autosan przysłał Sancity 12LF do Warszawy.
Autosan Sancity 12LF jest autobusem wpisującym się w obecne standardy. Posiada w pełni niską podłogę, automatyczną skrzynię biegów i nadwozie ze stali nierdzewnej. Wykorzystano w nim praktycznie typowe już podzespoły - silnik Iveco, skrzynię Voith, osie ZF. Wyposażenie to nie odbiega od europejskiego standardu, ale i też niczym go nie wyprzedza.
Sancity wyjechał 5 listopada na drugą brygadę linii 150. W środku wyraźnie pachniało plastikiem, co jest typowe dla nowych autobusów. W oczy rzucał się napis na wyświetlaczu pozbawiony polskich znaków, głoszący "150 SZCZLIWICE". Na obrotach biegu jałowego wibracje silnika przenosiły się na nadwozie, co powodowało dyskomfort pasażerów. W trakcie ruszania z wieży silnika wydobyło się przytłumione wycie, znane z Urbino 10 z Mobilisu, typowe dla silnika Iveco. Dawała się też słyszeć skrzynia Voith Diwa. Przy otwieraniu i zamykaniu drzwi pojawiał się głośny sygnał dźwiękowy. Fotele były twarde. Pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami występowały tylko półtoraki, w ilości 6, z czego aż 4 tyłem do kierunku jazdy. Wnętrze, za sprawą dodatkowych małych okienek u góry, robi wrażenie przestronnego i w istocie jest pojemne. Na niskiej podłodze znalazło się 8 miejsc. Niektóre detale wykończenia wnętrza były dosyć toporne. Niemal wszystkie elementy wyposażenia wnętrza były szare, zaś poręcze - srebrne. Dynamiką autobus nie wyróżniał się ponad przeciętną.
Autosana można podsumować jako nawet niezły autobus. Brakuje mu jednak dopracowania w szczegółach (wibracje silnika, nadmiar półtoraków, otwierające się w trakcie jazdy drzwiczki od wieży silnika na tylnej ścianie).
Autosan ma spędzić w MZA na testach 2 tygodnie.
Dane techniczne: Producent: Autosan, Sanok, Polska Okres produkcji: 2010 – nadal produkowany Typy nadwozia: Autobus niskowejściowy klasy MAXI Długość: 12120 mm Szerokość: 2550 mm Wysokość: 3050 mm lub 3240 mm (z klimatyzacją) Rozstaw osi: 6100 mm Masa całkowita: 18000 kg Liczba miejsc ogółem: do 110 Liczba miejsc siedzących: 29-41 Liczba drzwi: 3 Układ drzwi: 2-2-2 Wysokość podłogi w I drzwiach: 320 mm Wysokość podłogi w II drzwiach: 320 mm Wysokość podłogi w III drzwiach: 320 mm Po zastosowaniu przyklęku -80 mm Szerokość drzwi :1200 mm Silniki: Iveco Cursor Moc maksymalna: 290 KM Skrzynia biegów: Voith Diva 5 Liczba przełożeń: 6 (C) Przegubowiec
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 05.11.2010, 23:16 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 2009 Autosan SanCity
Zaktualizowałem informacje dot. testów w Warszawie. W poniedziałek 22.11.2010 testowy SanCity 12LF opuścił Warszawę - pojechał do Wrocławia.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 28.11.2010, 1:00 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: 2009 Autosan SanCity
Ta armata na dachu jest najlepsza
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Nie, 28.11.2010, 10:39 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: 2009 Autosan SanCity
dopiero zauważyłem ta armatę ale ogólnie zewnętrzny design ma niezły
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Nie, 28.11.2010, 10:55 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
Re: 2009 Autosan SanCity
Wow! Pod względem designu jest mega! Życzę szczęścia temu projektowi, fajnie że jest w końcu u nas coś nowego.
_________________ locha lover
|
Nie, 28.11.2010, 14:23 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: 2009 Autosan SanCity
jest już w Lublinie. Były co prawda kłopoty z odbiorem, ale który producent ich nie ma? Rura została na dachu jako rozwiązanie eksperymentalne. źródła: mmlublin.pl komunikacja krakow.pl autosan.eu bi.gazeta.pl
|
Pon, 05.09.2011, 19:27 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |