Wszysko o microbusach, minibusach i autobusach
Wyślij odpowiedź

Autosan Sancity 18LF

Śro, 18.05.2011, 12:06

Polska firma przeżywa renesans. Wygrała niedawno przetarg na dostarczenie 53 nowych autobusów dla miasta Lublin. Nie zasypuje gruszek w popiele, pomimo sukcesu. Kolejnym rozwinięciem modelu Sancity jest wersja 18-metrowa. Autobus ma się stać głównym konkurentem dla takich pojazdów jak Solaris U18, Mercedes Connecto G czy Solbus SM18. W zależności od rozplanowania miejsca posiada 34-49 miejsc siedzących oraz ok. 130 stojących. Wentylacja przestrzeni pasażerskiej jest realizowana za pomocą czterech szyberdachów, wentylatorów wyciągowych oraz przesuwnych, górnych partii okien bocznych, rozmieszczonych równomiernie na całej długości autobusu. Pojazd posiada również klimatyzację firmy Sapheros oraz wyświetlacz VOD firmy Siemens. Na tylnej ścianie znajduje się kamera cofania. Silnik IVECO Cursor 8 o mocy 330KM zamontowano tradycyjnie w wieży, jest dosyć płynny.Współpracuje z automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife lub Voith D864.5 w zależności od życzenia klienta. Komora silnikowa została wyposażona w automatyczny system detekcji i gaszenia pożaru. Wstępnie wiadomo, że oprócz silnika IVECO w Sancity mają być dostępne silniki firmy DAF bądź CUMMINS. Ciekawym rozwiązaniem jest tłumik zamontowany na dachu. W części pasażerskiej jest sporo niedociągnięć jak ostre krawędzie czy słabo zmocowane poręcze. Widać brak doświadczenia producenta, który na korzyść Jelcza przez długi czas nie oferował miejskich autobusów( firmy miały jednego własiciela) Po raz pierwszy zaprezentowano go na kieleckich targach Transexpo w październiku ubiegłego roku wraz z modelem Eurolider 15LE. Obecnie trwały testy autobusu w Lublinie(do 17 maja) m.in na popularnej "26" dojeżdżającej na UM czy 39 kursującej do zatłoczonej dzielnicy LSM. Firma Autosan jest mało przychylna wobec nowoczesnych techologii, niemniej jednak jej produkt dzięki prostocie budowy jest ciekawszą alternatywą wobec Solarisa czy zapowiadanego Ikarusa V187. Trzymam kciuki za projekt i mam nadzieję, że Autosan stanie się częstszym gościem naszych miast.

źródła:
infobus.com
autosan.eu
mmlublin.pl

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Re: Autosan Sancity 18LF

Śro, 18.05.2011, 12:21

Le Cobusier, zrobisz więcej takich tematów - ten jest super

Re: Autosan Sancity 18LF

Śro, 18.05.2011, 12:39

Autobus zaprezentowano w pażdzierniku 2010 bez większego nagłośnienia ze strony mediów . Gdybym nie widział autobusu w Lublinie pewnie też nie stworzył bym tego tematu. Swoją drogą to dziwne, że nikt to dej pory nie zainteresował się na forum tym autobusem

Re: Autosan Sancity 18LF

Śro, 18.05.2011, 13:08

Poza Tobą i kulikowskim nikt nie udziela się kreatywnie w tym Dziale, ja kiedyś się udzielałem, ale od kiedy sprawiłem sobie brykę wolę osobówki :D

Re: Autosan Sancity 18LF

Pon, 06.06.2011, 11:32

Image
Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Autosan.eu
Image
(C) Autosan.eu
Autosan Sancity 18LF to niskopodłogowy przegubowy autobus miejski klasy mega, produkowany seryjnie od 2011 roku przez firmę Autosan z Sanoka.

Po ogłoszeniu upadłości i zakończeniu produkcji przez przedsiębiorstwo Zakłady Samochodowe Jelcz, które w ramach grupy Polskie Autobusy odpowiedzialne było za produkcję autobusów miejskich różnych klas, firma Autosan rozpoczęła prace projektowe nad nową modułową serią autobusów niskopodłogowych i niskowejściowych o oznaczeniu M1xLx. Ze względu na duży popyt na rynkach krajowym i zagranicznych na pojazdy klasy maxi i mega, po zaprezentowaniu modeli Sancity 12LE i Sancity 12LF przystąpiono do opracowania odmiany przegubowej. Prace projektowe prowadzone były przez 5 miesięcy[1], a ich efektem był zaprezentowany 6 października 2010 roku, podczas targów Transexpo 2010 w Kielcach model o oznaczeniu Autosan Sancity 18LF (oznaczenie wewnętrzne producenta - M18LF).

Dwuczłonowe nadwozie autobusu oparte na kratownicowej ramie przestrzennej, wykonane zostało z rur o przekroju kwadratowym i prostokątnym łączonych ze sobą za pomocą spawania. Cały szkielet nadwozia budowany jest ze stali o podwyższonej odporności na korozję. Boczne poszycie zewnętrzne wykonane zostało z blachy aluminiowej i tworzyw sztucznych, które mocowane są do kratownicowego szkieletu nadwozia za pomocą metody klejenia. Obydwa człony nadwozia połączone zostały ze sobą przegubem Hubner HNGK 19,5[2]. Wykończone płytami laminowanymi wnętrze dostosowane zostało do przewozu 180 pasażerów z czego 34-49 na miejscach siedzących, w tym 20 dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi. Ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej zapewnione zostało przez elektryczne grzejniki konwektorowe oraz nagrzewnice, natomiast za wentylacje odpowiadają 4 luki dachowe, wentylatory wyciągowe, otwierane górne części okien oraz będący wyposażeniem opcjonalnym klimatyzator. Stanowisko kierowcy wyposażono w deskę rozdzielczą firmy Siemens VDO.

Do napędu pojazdu zastosowano spełniający normę czystości spalin EEV, 6-cylindrowy, rzędowy, silnik wysokoprężny Iveco Cursor 78 o mocy maksymalnej 243 kW (330 KM) osiąganej przy 2400 obr./min. Jednostka napędowa zblokowana została z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów Voith D864.5 lub automatyczną przekładnią ZF Ecolife[2]. W układzie jezdnym zastosowano niezależne zawieszenie przednie, sztywną oś środową oraz tylny most napędowy. Wszystkie osie dostarczone zostały przez niemiecką firmę ZF i oparte są na miechach pneumatycznych. Zawieszenie pojazdu sterowane jest przez elektroniczny system ECAS, pozwalający na regulowanie wysokości prześwitu podwozia oraz wykonanie przyklęku prawej strony nadwozia. Instalacja elektryczna pojazdu bazuje na magistrali CAN. Na życzenie odbiorcy może zostać zamontowany m.in. automatyczny system gaśniczy w komorze silnika oraz system zliczania pasażerów.

Dane techniczne
Producent: Autosan, Sanok, Polska
Premiera: 2010
Okres produkcji: od 2011
Typy nadwozia: Niskopodłogowy autobus miejski klasy mega
Liczba miejsc ogółem: 180
Liczba miejsc siedzÄ…cych: 34-49
Liczba drzwi: 4
Układ drzwi: 2-2-2-2
Wysokość podłogi w I drzwiach: 320 mm
Wysokość podłogi w II drzwiach: 320 mm
Wysokość podłogi w III drzwiach: 320 mm
Wysokość podłogi w IV drzwiach: 320 mm
Szerokość drzwi: 1200 mm
Silnik: Iveco Cursor 78 EEV
Moc maksymalna: 243 kW (330 KM)
Skrzynia biegĂłw: Voith D864.5 ZF Ecolife, automatyczna 5-biegowa
Długość: 18 000 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 2890 mm
Pokrewne: Autosan Sancity 12LF
Podobne: Solaris Urbino 18, Solbus Solcity 18
ABS: Tak
ASR: Tak
EBS: Tak
Klimatyzacja: Opcja


(C) Wikipedia
Autosan.eu

Re: Autosan Sancity 18LF

Pon, 06.06.2011, 21:44

Widać że Autosan przetrwał trudne chwile i teraz pokazuje całkiem fajne,nowe konstrukcje choć składane na zagranicznych podzespołach.
Szkoda że Jelcz nie próbuje w ten sposób wrócić do produkcji cywilnych ciężarówek i podwozi. :| :(

Re: Autosan Sancity 18LF

Wto, 07.06.2011, 10:27

Widziałem na żywo, tyle, że wersję 12LF. W środku jest bardzo wysoko, jak dla koszykarza miejsca na głowę :wink: Poza tym lubię ten autobus za tę armatę na dachu :twisted:
Wyślij odpowiedź