Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 8:59




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
1973-1995 Tatra 613 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1973-1995 Tatra 613
Image
Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Image
Image
Image

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=T-pVO4dCCTo
http://www.youtube.com/watch?v=fVHGfb07dMg

Tatra 613 to luksusowy samochód osobowy produkowany przez czechosłowacką, a później czeską firmę Tatra w latach 1974-1996. Samochód był następcą dla modelu 603. Do napędu używano chłodzonych powietrzem silników V8 DOHC montowanych za osia tylną.

Auta te wykorzystywane były najczęściej przez urzędników rządowych, kierownictwo przemysłu i w ograniczonej liczbie jako samochody policji, ratownictwa medycznego czy straży pożarnej.

Dane techniczne
Producent: Tatra, Kopřivnice, Czechosłowacja/Czechy
Poprzednik: Tatra 603
Następca: Tatra 700
Segment: F
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan
4-drzwiowy kabriolet
Silnik: V8 3,5 l, 2 zawory na cylinder, DOHC, chłodzony powietrzem, umieszczony z tyłu, napędzający koła tylne
Pojemność skokowa: 3495 cm³
Ĺšrednica cylindra: 85,0 mm
Skok tłoka: 77,0 mm
Stopień sprężania: 9,2:1
Układ zasilania: dwa gaźniki
Moc maksymalna: 121 kW (165 KM) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 265 Nm przy 2500 obr/min
Skrzynia biegĂłw: 4-biegowa manualna
Rodzaj napędu: tylny
Hamulce: tarczowe na 4 koła ze wspomaganiem tylnej osi
Ogumienie: 215/70 R14
Długość: 5025 mm
Szerokość: 1800 mm
Wysokość: 1505 mm
Rozstaw osi: 2980 mm
Rozstaw kół przednich: 1520 mm
Rozstaw kół tylnych: 1520 mm
Prześwit: 160 mm
Promień skrętu: 6,25 m
Masa własna: 1670 kg
Ładowność: 470 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 72 l
Pojemność bagażnika: 430 l
Liczba miejsc: 5
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,7 s
Ĺšrednie zuĹĽycie paliwa: 18 l/100 km


(C) Wikipedia
Kolekcjoner87.files.wordpress.com
Histomobile.com
Flickr.com
Bibikalki.narod.ru
F1technical.net
Autosoviet.altervista.org
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Wto, 18.12.2012, 2:51, edytowano w sumie 1 raz

Nie, 28.08.2011, 16:11
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: 1973 Tatra 613
Ołsom! Ale to się musiało przedziwnie prowadzić. Do tego zastanawiam się jak te wozy mogły być praktyczne dla straży pożarnej czy ratownictwa.

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Nie, 28.08.2011, 16:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3319
Miejscowość: Miechów
Post Re: 1973 Tatra 613
Ice napisał(a):
Ołsom! Ale to się musiało przedziwnie prowadzić. Do tego zastanawiam się jak te wozy mogły być praktyczne dla straży pożarnej czy ratownictwa.

Do ratownictwa :?: W latach 70/80 w Polsce nikt nie myślał o wykorzystywaniu Straży przy wypadkach no chyba że spotkanie było konkret to na wyposażeniu ówczesnego wozu SP mieli łom i apteczkę lub wzywali Kolejową Straż Pożarną. A co do tej Tatry to jakby miała silnik z przodu to może by jakieś nożyce zmieścił. Bo po wypruciu nawet Palio z tylnej kanapy zestaw ratownictwa technicznego wejdzie.
MĂłwiÄ™ o czymĹ› takim: http://www.amk.strefa.pl/index.php?opti ... &Itemid=96

_________________
[']Zulu-2.X.1990-11.II.2007-PAMIĘTAMY!!!![']


Nie, 28.08.2011, 20:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: 1973 Tatra 613
Świetna ta TATRA. Duży silnik musiał dobrze dociążać napędzaną oś co pewnie przydawało się zimą. Ciekaw jestem tylko jak to auto skręcało mając odciążony przód ;)

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Pon, 29.08.2011, 6:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1980-1992 Tatra 613 Special
Image
Image
ImageImage
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk

Wersja modelu 613 przeznaczona dla najwyższych władz państwowych i dyplomacji. Samochód posiadał nadwozie wydłużone o 150 mm, automatyczną skrzynię biegów Borg-Warner oraz prostokątne przednie reflektory.

Dane techniczne
Silnik: widlasty, 8-cylindrowy, z rozrządem 2×DOHC, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: 2 gaźniki Jikov
Pojemność skokowa: 3495 ccm
Średnica cylindra: 85 mm
Skok tłoka: 77 mm
Moc maksymalna: 168 KM (124 kW) przy 5250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm przy 3200 obr./min
Stopień sprężania: 9,2
Skrzynia biegów: automatyczna Borg-Warner
Długość: 5185 mm
Szerokość: 1800 mm
Wysokość: 1505 mm
Rozstaw osi: 3130 mm
Rozstaw kół przednich: 1520 mm
Rozstaw kół tylnych: 1520 mm
Masa własna: 1840 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 72 L
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,7 s


(C) Zavolantem.cz
Tatra-Club.com
Tatra700.cz
Flickr.com
TatraPortal.sk

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Nie, 20.08.2023, 20:16, edytowano w sumie 2 razy

Śro, 26.12.2012, 3:20
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: 1980-1992 Tatra 613 Special
Zapomniałeś napisać o rzeczy najciekawszej w tym pojeździe, że jak to u Tatry znajdziemy to silnik tam gdzie i w Porsche ;) Szkoda, że nie ma fot spod maski ;)

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Śro, 26.12.2012, 19:22
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1973-1995 Tatra 613
Image
zlomnik.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 30.09.2014, 8:31
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1973-1995 Tatra 613
Tatra Prezident (1994)
Cytuj:
Na początku lat 90. Tatra rozważała dwie możliwości kontynuacji produkcji samochodów osobowych. Jedną był zupełnie nowy model 625, drugą modernizacja przestarzałej już wtedy 613. W ramach drugiej opcji w 1994 Ecorra zbudowała na bazie Tatry 613-4 MiLong prototyp Prezident z nadwoziem zmodernizowanym przez Václava Krála. Jego nazwa nawiązywała do pierwszego wyprodukowanego w Koprzywnicy samochodu - NW Präsident z 1897 roku. Samochód nigdy nie został oficjalnie zaprezentowany i ostatecznie trafił do muzeum, a firma zdecydowała się przeprowadzić poważniejsza modernizację, której efektem była Tatra 700.


Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

http://www.facebook.com/rarecaroftheday

Wersja specjalna Tatra 613-4 Mi Long Mobicom

Image

Image

Image
tatra-club.com

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 21.10.2014, 12:17
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1973-1995 Tatra 613
Do kupienia na eBayu- przebieg tylko 25.153 km!

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
carscoops

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 29.03.2017, 10:03
Profil

Postów: 5
Post Re: 1973-1995 Tatra 613
Ciekawe czy można gdzieś znaleźć do tych "staroci" instrukcje obsługoiw formie elektronicznej?


Pon, 09.10.2017, 8:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1984-1988 tatra 613 K
1984-1988 Tatra 613 K

Image Wikimedia.org
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image Flickr.com
Image TATRA CLUB Veteran cz-sk at Facebook.com

Wersja landaulet z automatyczną skrzynią biegów Borg-Warner. W latach 1984 - 1988 powstało 5 egz.

Dane techniczne
Nadwozie: 4-drzwiowy, 4-miejscowy landaulet
Silnik: widlasty, 8-cylindrowy, z rozrządem 2×DOHC, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa: 3495 ccm
Moc maksymalna: 168 KM (124 kW) przy 5250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm przy 3200 obr./min
Stopień sprężania: 9,2
Skrzynia biegów: automatyczna Borg-Warner
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 5185 mm
Szerokość: 1800 mm
Wysokość: 1505 mm
Rozstaw osi: 3130 mm
Rozstaw kół przednich: 1520 mm
Rozstaw kół tylnych: 1520 mm
Masa własna: 1840 kg
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,7 s


(C) Wikimedia.org
Auta5p.eu
Flickr.com
TATRA CLUB Veteran cz-sk at Facebook.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Nie, 20.08.2023, 20:26, edytowano w sumie 2 razy

Nie, 30.04.2023, 6:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1973-1995 Tatra 613
ad. Tatra 613

1969-1973 Prototypy T613

T613 Vignale coupé prototyp
Image
Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk

T613 Vignale limuzyna prototyp
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk
Image Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com

T613 koprzywnickie prototypy
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk
Image Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com

1973-1980 T613-1
Image
Image SCaiF at Facebook.com
Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk
Image the-Blueprints.com
Image Secret-Classics.com
Image
Image Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com

1980-1984 T613-2
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk

1984-1985 T613-2/I
Image
Image TatraPortal.sk

1984 T613 K Kabriolet - Szerzej omówiona kilka postów wyżej.
Image
Image
Image TatraPortal.sk

1980-1992 T613 Special - Szerzej opisana kilka postów wyżej.
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com

1986-1991 T613-3
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk
Image
Image
Image
Image Tatra-Club.com

1991-1996 T613-4
Image AutoMotoKlassik.pl
Image
Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk
Image Alamy.com

1991-1993 T613-4 Kat
Image
Image
Image Tatra-Club.com

1991-1993 T613-4 Long
Image
Image Tatra-Club.com

1993-1995 T613-4 Mi
Image
Image Tatra-Club.com

1993-1995 T613-4 Mi Long
Image Tatra-Club.com
Image
Image Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com

1993-1994 T613-4 Mi Long Electronic
Image
Image
Image
Image Tatra-Club.com

1995-1996 T613-4 Model 1995
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk
Image
Image
Image
Image Tatra-Club.com

T613 RZP [SV] - Szerzej opisane w dziale specjalistycznym.
Image AutoCentrum.pl

Produkowane były cztery serie, były również dwie subserie "przejściowe", ponadto cztery wersje wzbogacone oraz trzy wersje specjalistyczne (przedstawione w dziale specjalistycznym).


(C) TatraPortal.sk
Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
SCaiF at Facebook.com
the-Blueprints.com
Secret-Classics.com
Auta5p.eu
Tatra-Club.com
AutoMotoKlassik.pl
Alamy.com
AutoCentrum.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Pią, 15.09.2023, 16:59, edytowano w sumie 6 razy

Sob, 19.08.2023, 1:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1994 Tatra Prezident
ad. 1994 Tatra Prezident

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image
Image
Image
Image
Image AutoRevue.cz

Wersja specjalna z najbogatszym wyposażeniem, zbudowana na bazie T613-4 MiLong. W kompletacji fabrycznej był m. in. telewizor, który nie zachował się do naszych czasów. Rozstaw osi wydłużony do 3130 mm. Silnik wzmocniony do 200 KM. Samochód nie posiadał klimatyzacji, mimo tego podobał się prezydentowi Wacławowi Havlovi. Nazwa nawiązywała do pierwszego samochodu z Koprzywnicy.

Dane techniczne
Producent: Tatra a. s., Koprzywnica, Czechy
Rok budowy: 1994
Silnik: widlasty, 8-cylindrowy, z rozrządem 2×DOHC, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: wtrysk
Pojemność skokowa: 3495 ccm
Średnica cylindra: 85 mm
Skok tłoka: 77 mm
Moc maksymalna: 200 KM (147 kW) przy 5750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 9,3
Długość: 5130 mm
Rozstaw osi: 3130 mm
Rozstaw kół przednich: 1532 mm
Rozstaw kół tylnych: 1532 mm
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 s


(C) Auta5p.eu
AutoRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 20.08.2023, 3:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1993 Tatra 613-4 Mi Long Mobicom
Image Tatra-club.com
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image AutoRevue.cz

Dane techniczne
Silnik: widlasty, 8-cylindrowy, 2×DOHC, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: wtrysk wielopunktowy
Pojemność skokowa: 3495 ccm
Średnica cylindra: 85 mm
Skok tłoka: 77 mm
Moc maksymalna: 200 KM (147 kW) przy 5750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Długość: 5130 mm
Szerokość: 1800 mm
Wysokość: 1505 mm
Rozstaw osi: 3130 mm
Rozstaw kół przednich: 1532 mm
Rozstaw kół tylnych: 1532 mm
Masa własna: 1810 kg
Masa całkowita: 2260 kg
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 s
Zużycie paliwa przy 90/120 km/h/w mieście: 10,5/12,3/14,9 L/100 km


(C) Tatra-club.com
Auta5p.eu
AutoRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 22.08.2023, 19:11
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018