Czw, 11.11.2004, 21:15
Czw, 11.11.2004, 21:18
Czw, 11.11.2004, 21:20
Czw, 11.11.2004, 21:22
Czw, 11.11.2004, 21:23
Czw, 11.11.2004, 21:24
Czw, 11.11.2004, 21:26
Reanimator napisał(a):czy ma sens taka ankieta?
1 to może i historia ale kto by chciał tym jeździć,mała niebezpieczna skrzynka
Czw, 11.11.2004, 21:33
Czw, 11.11.2004, 21:39
Reanimator napisał(a):i kur*a jak dajecie ankiete i porĂłwnanie to dlaczego nie ma nowego mini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
co za amatorszczyzna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Czw, 11.11.2004, 23:57
Pią, 12.11.2004, 1:39
Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.
Pią, 12.11.2004, 1:59
Pią, 12.11.2004, 9:45
markus napisał(a):Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.
WyjÄ…Ĺ‚eĹ› mi to z ust!
Pią, 12.11.2004, 9:49
Ice napisał(a):markus napisał(a):Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.
WyjÄ…Ĺ‚eĹ› mi to z ust!
To powiadasz?
Pią, 12.11.2004, 13:58
Pią, 12.11.2004, 16:26
Sob, 05.02.2011, 22:40
(C) Heinkelscooter.blogspot.comW związku z nacjonalizacją Kanału Sueskiego w Europie brakowało paliwa. W odpowiedzi na sukces FIAT-a 500 główny konstruktor brytyjskiej firmy BMC Alec Issigonis otrzymał polecenie skonstruowania w jak najkrótszym czasie małego, oszczędnego samochodu. Długość pojazdu wynosiła 305 cm, a zespół napędowy miał zaledwie 60 cm długości. Było to możliwe, gdyż silnik umieszczony był z przodu, poprzecznie do kierunku jazdy, a przekładnia główna oraz skrzynia biegów znalazły się w misce olejowej. Silnik o pojemnności 848 ccm i mocy 34 KM napędzał przednie koła. W tylnym zawieszeniu nie było sprężyn, lecz elementy gumowe. Akumulator znajdował się z tyłu, w bagażniku. Potem wycofano się z niektórych rozwiązań: skrzynię biegów i przekładnię główną umieszczono tradycyjnie. Pojazd osiągał prędkość 115 km/h, miał samonośne nadwozie z niezależnym zawieszeniem kół o średnicy zaledwie 10 cali. Tradycyjni Anglicy przyjęli Morrisa Mini dość chłodno. Podobał się młodym ludziom z bardzo dobrych domów i artystom. Jego nabywcami byli Beatlesi, Charles Aznavour, Twiggy, Brigitte Bardot,a nawet król Jordanii Hussein. Sławę Mini przyniosły zwycięstwa w Rajdzie monte Carlo (1964, 1965 i 1967 r.) i innych zawodach samochodowych. W roku 2000 zakończono produkcję liczbą 5 387 862 sztuki.
Dane techniczne
Okres produkcji: sierpień 1959 – październik 2000
Liczba wyprodukowanych: 5 387 862 szt.
Konstruktor: sir Alec Issigonis
Typy nadwozia: 2-drzwiowy sedan lub 2-drzwiowe kombi lub 2-drzwiowy van lub 2-drzwiowy pickup
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, OHV, umieszczony poprzecznie z przodu
Ĺšrednica cylindra: 62,9 mm
Skok tłoka: 68,3 mm
Pojemność skokowa: 848 ccm lub 997 ccm
Stopień sprężania: 8,3:1
Moc maksymalna: 34 KM przy 5500 obr/min lub 55 KM
Maksymalny moment obrotowy: 60 Nm przy 3400 obr/min
Skrzynia biegĂłw: 4-stopniowa manualna lub 4-stopniowa automatyczna
Napęd: przedni
Zawieszenie: niezaleĹĽne
Ogumienie: 10"
Długość: 3054 mm (sedan) lub 3400 mm (kombi i wersje użytkowe)
Szerokość: 1400 mm
Wysokość: 1350 mm
Rozstaw osi: 2040 mm (sedan) lub 2140 mm (kombi i wersje uĹĽytkowe)
Masa własna: 617 – 686 kg
Prędkość maksymalna: 115 km/h
Sob, 05.02.2011, 22:49
Nie, 06.02.2011, 0:56
Pon, 07.02.2011, 9:15
Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.
Ice napisał(a):Stare Mini miaĹ‚o charakter. Nowe jest gejowate i metroseksualne. Nie rzÄ…dzi!