Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

Która generacje Mini lubisz bardziej?

1
16
64%
2
9
36%
 
Razem głosów : 25

Stare Mini

Czw, 11.11.2004, 21:15

Image
Image
Image
Image
http://www.mech.demon.nl/kz06.jpg
Image
(C)google

Trzydziesta rocznica urodzin bmodelu Mini w roku 1989 była okazją do urzadzenia imponujacej uroczystości i wielkiego spotkania "Mini" na torze wyścigowym w Silverstone.Już wtedy kilkakrotnie groziło temu weteranowi zamkniecie produkcji,jednak ponieważ nadal "sprzedawał sie"w dość znacznych ilościach,szansa na jego przeżycie wzrosła,mimo iż nie mieści sie on już w brytyjskiej statystyce dopuszczeń w grupie Top Ten.Uważa się go za to za najoszczędniejsze na rodzimym rynku.Dwie wersje Mini nosza nazwy CITY i MAYFAIR,obydwie napedza taki sam silnik ohv o pojemnosci 1000cm.W roku 1991 Mini zostanie wyposażony w silnik 1300cm oraz otrzyma nazwe Mini Cooper.
OsiÄ…gi:
1000cm-41KM,moment obr. 68Nm-0-100km/h-18,7sek,V-max-132km/h
(C)Samochody Ĺšwiata 1991

Czw, 11.11.2004, 21:18

Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliższa pod każdym względem.

Czw, 11.11.2004, 21:20

O harnaś, nareszcie żeś coś miodnego zapodał.
Kiedyś miałem sobie takiego kupić, ale trudno było znaleźć jakiegoś w dobrym stanie, i niestety wyposażenie (brak ogrzewania) troche mnie martwiło.
Wiele ładniejszy od swojego następcy.
Ale jako dodatkowe auto to sam miĂłd.
CUDEŃKOCUDEŃKOCUDEŃKOCUDEŃKO

Czw, 11.11.2004, 21:22

czy ma sens taka ankieta?
1 to może i historia ale kto by chciał tym jeździć,mała niebezpieczna skrzynka

Czw, 11.11.2004, 21:23

Ja jedyneczkÄ™ poproszÄ™ 8) 8) 8) 8)

Czw, 11.11.2004, 21:24

Fakt wolałbym 2 ale pytanie polega na tym którego bardziej lubicie,który darzycie większa sympatią. :wink:

Czw, 11.11.2004, 21:26

Reanimator napisał(a):czy ma sens taka ankieta?
1 to może i historia ale kto by chciał tym jeździć,mała niebezpieczna skrzynka

np. ja chciałem :P.
Ale masz racje, w końcu, o czym już pisałem niekupiłem go, choć byłem już blisko.
Pozwole sobie jeszcze uzupełnić Twoją galerie o te dwie fotki:
DuĹĽe fotka przodu
I nieprezętowany przez Ciebie tyłeczek

Czw, 11.11.2004, 21:33

i kur*a jak dajecie ankiete i porĂłwnanie to dlaczego nie ma nowego mini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
co za amatorszczyzna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Czw, 11.11.2004, 21:39

Reanimator napisał(a):i kur*a jak dajecie ankiete i porĂłwnanie to dlaczego nie ma nowego mini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
co za amatorszczyzna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Racja, ale czy wtedy z tym do oldtimerĂłw...
Pozdrawiam

Czw, 11.11.2004, 23:57

Nowy Cooper to juz nie to Mini. Jak dla mnie nowy wymiata 8) Ale autor ten ankiety pyta nas którego mini lubimy najbardziej ... Jedyneczka podeszła mi bardziej . Kocham to autko :mrgreen:

Pią, 12.11.2004, 1:39

Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.


WyjÄ…Ĺ‚eĹ› mi to z ust!

Pią, 12.11.2004, 1:59

jedynkę poproszę :twisted: zwłaszcza coopera :twisted:

Pią, 12.11.2004, 9:45

markus napisał(a):
Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.

WyjÄ…Ĺ‚eĹ› mi to z ust!

Image :?: To powiadasz? Image

:wink:

Pią, 12.11.2004, 9:49

Ice napisał(a):
markus napisał(a):
Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.

WyjÄ…Ĺ‚eĹ› mi to z ust!

Image :?: To powiadasz? Image

:wink:


Zawiało perwersją :wink: :wink:

Pią, 12.11.2004, 13:58

JuĹĽ wole 2, ktĂłra i tak mi niezbyt podchodzi...

Pią, 12.11.2004, 16:26

2 - bo w niÄ… siÄ™ wbijÄ™ 8)

1959 Morris Mini

Sob, 05.02.2011, 22:40

Image
(C) Heinkelscooter.blogspot.com
Image
(Image
C) Wikipedia
Image
(C) Thexon.com
Image
(C) Cartype.com
Image
(C) Flickr.com

Mini Traveler
Image
(C) Businessweek.com

Mini cabrio
Image
(C) Germancarforum.com

Mini Van
Image
(C) Wikipedia

Mini Pickup
Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Morrisstore.ovh.org

Mini Cooper w RMC
Image FWD a idzie bokiem :)
(C) Motorsportowo.blogspot.com
Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Avtomobilj.narod.ru

Mini Moke
Image
(C) Wikipedia

film z yt - promocja
(C) Youtube.com


W związku z nacjonalizacją Kanału Sueskiego w Europie brakowało paliwa. W odpowiedzi na sukces FIAT-a 500 główny konstruktor brytyjskiej firmy BMC Alec Issigonis otrzymał polecenie skonstruowania w jak najkrótszym czasie małego, oszczędnego samochodu. Długość pojazdu wynosiła 305 cm, a zespół napędowy miał zaledwie 60 cm długości. Było to możliwe, gdyż silnik umieszczony był z przodu, poprzecznie do kierunku jazdy, a przekładnia główna oraz skrzynia biegów znalazły się w misce olejowej. Silnik o pojemnności 848 ccm i mocy 34 KM napędzał przednie koła. W tylnym zawieszeniu nie było sprężyn, lecz elementy gumowe. Akumulator znajdował się z tyłu, w bagażniku. Potem wycofano się z niektórych rozwiązań: skrzynię biegów i przekładnię główną umieszczono tradycyjnie. Pojazd osiągał prędkość 115 km/h, miał samonośne nadwozie z niezależnym zawieszeniem kół o średnicy zaledwie 10 cali. Tradycyjni Anglicy przyjęli Morrisa Mini dość chłodno. Podobał się młodym ludziom z bardzo dobrych domów i artystom. Jego nabywcami byli Beatlesi, Charles Aznavour, Twiggy, Brigitte Bardot,a nawet król Jordanii Hussein. Sławę Mini przyniosły zwycięstwa w Rajdzie monte Carlo (1964, 1965 i 1967 r.) i innych zawodach samochodowych. W roku 2000 zakończono produkcję liczbą 5 387 862 sztuki.

Dane techniczne
Okres produkcji: sierpień 1959 – październik 2000
Liczba wyprodukowanych: 5 387 862 szt.
Konstruktor: sir Alec Issigonis
Typy nadwozia: 2-drzwiowy sedan lub 2-drzwiowe kombi lub 2-drzwiowy van lub 2-drzwiowy pickup
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, OHV, umieszczony poprzecznie z przodu
Ĺšrednica cylindra: 62,9 mm
Skok tłoka: 68,3 mm
Pojemność skokowa: 848 ccm lub 997 ccm
Stopień sprężania: 8,3:1
Moc maksymalna: 34 KM przy 5500 obr/min lub 55 KM
Maksymalny moment obrotowy: 60 Nm przy 3400 obr/min
Skrzynia biegĂłw: 4-stopniowa manualna lub 4-stopniowa automatyczna
Napęd: przedni
Zawieszenie: niezaleĹĽne
Ogumienie: 10"
Długość: 3054 mm (sedan) lub 3400 mm (kombi i wersje użytkowe)
Szerokość: 1400 mm
Wysokość: 1350 mm
Rozstaw osi: 2040 mm (sedan) lub 2140 mm (kombi i wersje uĹĽytkowe)
Masa własna: 617 – 686 kg
Prędkość maksymalna: 115 km/h
(C) Heinkelscooter.blogspot.com
Wikipedia
Cartype.com
Flickr.com
Businessweek.com
Germancarforum.com
Morrisstore.ovh.org
Motorsportowo.blogspot.com
Avtomobilj.narod.ru
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000


mój głos idzie na 1 8)
Ostatnio edytowany przez kulikowski Wto, 20.03.2012, 14:29, edytowano w sumie 4 razy

Re: Stare Mini

Sob, 05.02.2011, 22:49

Uwielbiam stare Mini, ale nowe... rzÄ…dzi!

Re: Stare Mini

Nie, 06.02.2011, 0:56

Stare Mini miało charakter. Nowe jest gejowate i metroseksualne. Nie rządzi! :twisted:

Re:

Pon, 07.02.2011, 9:15

Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.

Ice napisał(a):Stare Mini miaĹ‚o charakter. Nowe jest gejowate i metroseksualne. Nie rzÄ…dzi! :twisted:

Czy to się nie kłóci :?:

WracajÄ…c do tematu, to wolÄ™ kultowÄ… jedynkÄ™.
Wyślij odpowiedź