Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 14:27




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 4079
Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
Post Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
Wrocław:
Image
Image
Image

19T spotyka 16T:
Image

Linia 33+:
Image
Image
Image
Image
Image

Linia 32+:
Image
Image
Image

Linia 31+:
Image
Image
Image

źródło:
http://phototrans.pl/1014,2,2631.html
fpw

_________________
>>>


Wto, 15.05.2012, 23:03
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
Świetne tramwaje, fajne zdjęcia, piękne miasto - chyba się przeniosę :-P

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 16.05.2012, 8:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
ad. Skoda 19T

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=dINov-biXxU

Pudło wagonu zaprojektowane przez Porsche Design Studio.

Producent: Skoda Transportation, Pilzno, Czechy
Premiera: 2010
Okres produkcji: 2010-2011
Liczba członów: 5
Liczba drzwi: 2 × 6
Układ drzwi: 1-2-2-2-2-1
Liczba miejsc ogółem: 252
Liczba miejsc siedzących: 51
Liczba miejsc stojących: 201
Długość: 30250 mm
Liczba silników: 4 × 12 MLU 3486K/4
Typ rozruchu: tranzystorowy
Układ rozruchu: falownik
Moc ciągła: 517 KM (4 × 95 kW)
Szerokość: 2460 mm
Wysokość: 3400 mm
Rozstaw wózków: 10600 mm
Rozstaw osi w wózkach: 1880 mm
Szerokość drzwi: 725 mm (1 i 6) / 1450 mm (2-5)
Wysokość podłogi w drzwiach: 350 mm
Niskopodłogowość: 65%
Masa: 37360 kg
Prędkość maksymalna: 60 km/h


(C) Wikimedia.org
Tuwroclaw.com
Garnek.pl
Streemo.pl
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 07.10.2014, 22:02
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
Miałem ostatnio przyjemność wiedzieć takowego na własne oczy.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 08.10.2014, 7:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
RR ltd Co. napisał(a):
Miałem ostatnio przyjemność wiedzieć takowego na własne oczy.

Ja mam wątpliwą przyjemność poruszania się tym :/ Strasznie głośne i to w bardzo nieprzyjemny sposób :/ Jeżdżą też stare tramwaje po Wrocławiu i są zdecydowanie cichsze niż te nowe :? Nie wiem czemu tak :>

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Śro, 08.10.2014, 17:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [Tramwaje] 2006-2007 Škoda 16T
2006-2007 Škoda 16T

Wrocław:
Image Wikipedia.org
Image
Image TWB PhotoTrans.eu
Image Flickr.com
Image MHDfoto.cz
Image TransportDzynowy.pl
Cytuj:
Škoda 16T to tramwaj produkowany w latach 2006–2007 w zakładach Škoda Transportation w Pilźnie w Czechach, z rodziny tramwajów Elektra. Wyprodukowano tylko 17 sztuk, z przeznaczeniem dla Wrocławia.

Konstrukcja
Tramwaj ten oparty jest konstrukcyjnie na tramwaju Škoda 14T dla Pragi, wywodzącym się z kolei z prototypowego modelu Škoda 05T. Jest pięcioczłonowym tramwajem niskopodłogowym z 65% niskiej podłogi w środkowych członach. Pudło oparte jest na trzech dwuosiowych sztywnych wózkach pod członami 1, 3 i 5. Dwa skrajne wózki wyposażone są w dwa trójfazowe, asynchroniczne silniki zasilane przez chłodzone powietrzem falowniki IGBT, a środkowy jest toczny. Dzięki rezygnacji z wózka napędowego pod środkowym członem, możliwej dzięki stosunkowo płaskiemu profilowi tras we Wrocławiu, udało się zwiększyć długość niskiej podłogi w porównaniu z tramwajem 14T. Tramwaj posiada elektrohydrauliczny hamulec tarczowy, elektromagnetyczny hamulec szynowy oraz trakcyjny (z odzyskiem energii lub wytracaniem jej w rezystorach). Siedzenia w 1., 3. i 5. członie ustawione są bokiem do kierunku jazdy, tyłem do okien. Istnieje tylko jedno miejsce na wózki, naprzeciwko drugich drzwi; tam też jest wysuwana elektrycznie rampa dla wózków inwalidzkich, aczkolwiek jej wykorzystanie z uwagi na kąt wychylenia możliwe jest tylko na przystankach wyposażonych w podwyższone perony. Tramwaj posiada cztery pary drzwi dwuskrzydłowych (w członach 2 i 4) i dwoje drzwi jednoskrzydłowych (w członach 1 i 5). Wygląd pudła wagonu zaprojektowany został przez studio Porsche Design. Tramwaj wyposażony jest w jeden pantograf, dodatkowo posiada funkcję jazdy do kilkuset metrów przy użyciu akumulatorów. W skład wyposażenia wchodzi komputer pokładowy i tempomat.

Zbliżony konstrukcyjnie i o podobnym wyglądzie jest tramwaj dla Pragi (Škoda 14T) i wersja dwukierunkowa dla Wrocławia – Škoda 19T.

Eksploatacja
W marcu 2005 «MPK Wrocław» podpisało ze spółką «Škoda Transportation» umowę na dostawę ośmiu sztuk. W listopadzie 2005 spółka z Pilzna podpisała następną umowę, dzięki której powiększyła dostawę o kolejnych dziewięć wozów. Zamówione do Wrocławia 16T posiadały 38-miesięczną gwarancję, a jeden wagon kosztował 1,72 mln euro.

Pierwszy wagon przybył do Wrocławia 22 grudnia 2006 roku, a ostatni (siedemnasty) w listopadzie 2007. 23 marca 2007 roku dwa pierwsze wozy (o numerach taborowych 3001 i 3002) wyruszyły na jazdę liniową. Daty dostarczenia wozów i rozpoczęcia ich eksploatacji zamieszczone są w tabelce poniżej. Wdrożenie do eksploatacji tramwajów o szerokości pudła większej o 6 cm od typowych Konstal 105Na wymagało odsunięcia krawężników na peronach niektórych przystanków.

Warunki dofinansowania zakupu ze środków Unii Europejskiej w ramach ZPORR, w związku z programami przebudowy ulic, zobowiązały MPK do wysyłania wagonów o numerach 3001–3008 na linię średnicową przebiegającą ul. Szewską (linia 6, 7), natomiast wozów z drugiego przetargu (3009–3017) na linię tramwajową przechodzącą przez pl. Powstańców Wielkopolskich (linia 7). W związku z remontami, używane były jednak tymczasowo także na linii nr 2. Po wygaśnięciu 5-letnich ograniczeń Škody 16T jeżdżą na różnych liniach.

Tramwaje typu 16T były w chwili dostawy nowoczesną konstrukcją pod względem technicznym, cechują się dobrą ergonomią stanowiska pracy motorniczego. Przyjęty układ konstrukcyjny, z trzema sztywnymi wózkami i znacznie większym od dotychczas eksploatowanych tramwajów naciskiem na oś (6,23 Mg), jest jednak krytykowany z powodu szarpania na ostrych zakrętach i podczas jazdy na śliskich szynach, a także powodowania przyspieszonego niszczenia torowisk, w tym łuków. Plusem z punktu widzenia pasażerów jest znaczna liczba miejsc siedzących, jednakże z drugiej strony umieszczenie części siedzeń plecami do okien, w pewnym oddaleniu od okien, wiąże się z utrudnieniem w przejściu pasażerów przez środek z uwagi na kolana osób siedzących, a także z ograniczeniem miejsca dla stojących pasażerów. Wydajne jest ogrzewanie, natomiast niewystarczająca jest wentylacja latem, tylko za pomocą okien uchylnych (jedynie kabina motorniczego wyposażona jest w klimatyzację).

W czerwcu 2020 «MPK Wrocław» podpisało umowę z firmą «Saatz» na remont kapitalny wszystkich 17 składów. Obejmował on m.in. montaż klimatyzacji, oświetlenia LED, przerobienie elektrycznego mechanizmu wysuwania platformy na mechaniczny, kompleksowy remont części mechanicznej i elektrycznej (w tym wymianę wiązek przewodów i pantografu), aktualizację oprogramowania oraz zmianę zewnętrznego wyglądu. 29 marca 2021 pierwszy wyremontowany tramwaj wrócił do przewoźnika.

Wozy
Lp. Numer taborowy Numer fabryczny Dostarczony Początek eksploatacji liniowej
1. 3001 9450 2006-12-22 2007-03-23
2. 3002 9451 2007-01-11 2007-03-23
3. 3003 9452 2007-03-09 2007-03-26
4. 3004 9453 2007-03-21 2007-03-26
5. 3005 9454 2007-03-30 2007-04-17
6. 3006 9455 2007-04-13 2007-04-19
7. 3007 9456 2007-04-21 2007-05-02
8. 3008 9457 2007-05 2007-05-07
9. 3009 9503 2007-07-11 2007-08
10. 3010 9504 2007-07-14 2007-08
11. 3011 9505 2007-07-25 2007-08
12. 3012 9506 2007-08-02 2007-08
13. 3013 9507 2007-09-13 2007-10-30
14. 3014 9508 2007-10 2007-10-31
15. 3015 9509 2007-10 2007-11-01
16. 3016 9510 2007-10-25 2007-12-23
17. 3017 9511 2007-11 2007-12-22

Dane techniczne
Producent: Škoda Transportation, Pilzno, Czechy
Miejsce produkcji:
Okres produkcji: 2006–2007
Wyprodukowanych: 17 egz.
Liczba członów: 5
Zasilanie: 600 V DC
Szerokość toru: 1435 mm
Układ osi: Bo' + 2' + Bo'
Liczba drzwi: 6
Układ drzwi: 1-/2-2-/0-/2-2/1
Liczba miejsc siedzących: 69
Liczba miejsc stojących: 174
Liczba miejsc ogółem: 243
Niskopodłogowość: 65%
Silniki trakcyjne: typu 12 MLU 3496 K/4, asynchroniczne, 4×129 KM (4×95 kW)
Moc ciągła: 517 KM (380 kW)
Układ rozruchu: impulsowy
Długość: 30 250 mm
Szerokość: 2460 mm
Wysokość: 3400 mm
Masa służbowa: 37 360 kg
Prędkość maksymalna: 60 km/h
Przyspieszenie rozruchu: 1,21 m/s2
Opóźnienie hamowania: 1,4 m/s2
Wysokość podłogi: 650 mm
398 mm (człon środkowy)
300 mm (człony wiszące, drzwi)
Średnica kół: 610 mm (nowe)
530 mm (zużyte)
Hamulce: elektrodynamiczny z rekuperacją energii, tarczowe, szynowe

(C) Wikipedia.org
TWB PhotoTrans.eu
Flickr.com
TransportSzynowy.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 08.02.2024, 22:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: TRAMWAJE: Skoda 16T i 19T dla Wrocławia
ad. 2010-2011 Škoda 19T
Wrocław
Image
Image Flickr.com
Image Vik87.flg.pl
Image TWB Phototrans.eu


(C) Flickr.com
Vik87.flg.pl
TWB Phototrans.eu

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 11.02.2024, 23:02
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018