Pią, 21.09.2012, 12:12
Pią, 21.09.2012, 13:11
Pią, 21.09.2012, 15:14
Pią, 21.09.2012, 17:00
Pią, 21.09.2012, 17:18
Pią, 21.09.2012, 21:25
Pią, 21.09.2012, 21:42
Pią, 21.09.2012, 23:21
Sob, 22.09.2012, 7:45
Wto, 23.10.2012, 19:11
Premiera Porsche 918 będzie bez wątpienia jednym z ważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych nadchodzącego roku. Dziś rano do Sieci trafiła pełna oficjalna specyfikacja techniczna auta wraz z cenami wersji wyposażeniowych oraz dodatków. Nowy supersamochód marki ze Stuttgartu nie kryje już żadnych tajemnic.
Porsche 918 staje się jedną z bardziej wyczekiwanych premier przyszłego roku. Hybrydowy supersamochód ze Stuttgartu w salonach będzie można najprawdopodobniej oglądać w wersji produkcyjnej dużo wcześniej od głównych konkurentów: Ferrari F70 i McLarena P1. Podczas prac nad samochodem producent nie starał się ukrywać swojego dzieła – wręcz przeciwnie – dzielił się detalami dotyczącymi swoich prototypów. Jak na złość informacje, które Porsche próbowało ukryć przed opinią publiczną wyciekły do Sieci dziś rano.
Po maską nie ma dużych niespodzianek. 918 będzie napędzane 4,6-litrowym silnikiem benzynowym wspomaganym przez dwie jednostki elektryczne. V-ósemka będzie rozwijać moc około 600 KM i 500 Nm momentu obrotowego, który będzie przenoszony na koła tylne. W napędzaniu tylnej osi Porsche 918 wspomoże 131-konny silnik elektryczny a koła przednie w ruch wprawi podobny motor o mocy 117 KM. Moc całego układu to minimum 806 KM a moment obrotowy wynoszący 780 Nm będzie dostępny już od 1000 obr./min.
Za przeniesienie napędu będzie odpowiedzialna 7-biegowa przekładnia PDK. Hamulce węglowo-ceramiczne o średnicy 410 mm z przodu (6-tłoczkowe) i 390 mm z tyłu (4-tłoczkowe) będą montowane seryjnie wewnątrz 20- i 21-calowych kół. Porsche 918 będzie ważyć 1700 kg. Jak przystało na nowoczesny samochód wyścigowy na liście wyposażenia seryjnego nie mogło zabraknąć szeregu elektronicznych pomocników kierowcy. Moim zdaniem delikatnym nieporozumieniem jest jednak umieszczenie w takim samochodzie systemu Auto-Start-Stop.
Cena może przyprawić o zawrót głowy nawet osoby zainteresowane kupnem Porsche 918. Podstawowa odmiana wyposażona m. in. 7-calowy dotykowy wyświetlacz na konsoli centralnej i 11-głośnikowy zestaw Hi-Fi będzie kosztować dokładnie 768 026 euro. Jeżeli właściciel zdecyduje się na pakiet Weissach będzie musiał liczyć się z kosztem 839 426 euro. Wtedy w miejsce skórzanych foteli trafią ognioodporne kubełki z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa, lakier zastąpi plastikowa folia a zamiast panelu klimatyzacji kierowca będzie oglądał karbonową zaślepkę. Producent zapewnia jednocześnie, że na życzenie klienta brakujące wyposażenie (klimatyzacja, zestaw Hi-Fi, dywaniki) nieodpłatnie może ponownie znaleźć się na swoim miejscu.
Kosmiczne ceny dotyczą również wyposażenia dodatkowego. Charakterystyczny lakier znany z koncepcyjnego Porsche 918 to wydatek rzędu 47 600 euro a pokrycie nadwozia folią ochronną dodatkowo 11 900 euro. Alufelgi wykonane ze stopów magnezu kosztują 59 500 euro (gratis przy zakupie pakietu Weissach) a system szybkiego ładowania baterii to kolejne 20 230 euro. Ceny są mocno niepokojące, jednak o absurd zakrawa płacenie ponad 6 500 euro za możliwość odbioru auta w Lipsku czy zestaw pięciu walizek za 17 731 euro.
Śro, 24.10.2012, 21:21
Widać koncentrują się na najpotrzebniejszych i dodoatkach...wojtas23 napisał(a):11-głośnikowy zestaw Hi-Fi
Nie, 28.10.2012, 9:25
wojtas23 napisał(a): Alufelgi wykonane ze stopów magnezu kosztują 59 500 euro
Nie, 28.10.2012, 17:20
Wto, 20.08.2013, 7:34
Wto, 20.08.2013, 22:00
Czw, 05.09.2013, 15:31
Pią, 06.09.2013, 11:47
el_Presidente napisał(a):Swietna maszyna, robi wrazenie, ale po pierwszych konkretnych danych czuje sie troche rozczarowany. To, ze te Porsche bedzie wolniejsze na prostych od Ferrari czy McLarena to nie jest duza ujma. Ale jest tez sporo wolniejsze na torze. Okrazenie Nurburgringu pokonalo w czasie 7:14, czyli w sumie tak samo szybko jak znacznie mniej wyrafinowany Dodge Viper ACR lub znacznie slabszy i wolniejszy LF-A Nurburgring Package.
http://www.motorauthority.com/news/1079 ... 4-official
Dla porownania McLaren P1 oficjalnie osiagnal czas 7 min. 4s. Brytole jednak wciaz pracuja nad poprawieniem czasu, chca zejsc do 6 minut. Podejrzewam, ze Laferrari pokona oba te auta i bedziemy mieli pierwsze 6 min. w seryjnym samochodzie na Nurburgring.
http://www.v10.pl/McLaren,P1,nieoficjal ... 03052.html
Pon, 09.09.2013, 22:24
Wto, 10.09.2013, 7:28