1.
2012 Porsche Boxster s vs 1980 Porsche 911 TurboDebiutujące w tym roku Boxster wreszcie ma rasową stylistykę i nie jest już postrzegane jako 911 dla ubogich, a jak wypada w konfrontacji z absolutnym klasykiem pierwszym Turbo (faza 2) które w swoich czasach było bardzo szybkie. Boxster ma lepsze osiągi i zużywa o połowę mniej paliwa. Ale czy wzbudza takie pożądanie jak Turbo.
Porsche Boxster SSilnik: B6 3.4 l , Moc: 315 KM i 360 Nm, 0-100 4.8 s, v-max 277 km\h, paliwo śr: 8,0 l
Porsche 911 Turbo 3.3Silnik: B6 3.3 l turbo Moc: 300 KM i 412 Nm, 0-100 5.4 s, v-max 260 km\h, paliwo śr: 15,6 l
------------------------------------------------------------------
2.
1984 BMW M635Csi E24 vs BMW M6 E63 vs BMW M6 F13Po klęsce pierwszego M-Power czyli M1 ostał się silnik, który trafił pod przednie maski pierwszego M5 oraz prezentowanego tutaj M635Csi (w USA M6) Obecnie E24 to absolutny klasyk, wzór GT i stylu BMW. Na następce BMW kazało sobie długo czekać, seria E63 wzbudzała wiele kontrowersji jeśli chodzi o stylistykę, krytyce nie podlega jednak jego wspaniały silnik V10. W przypadku najnowszego M6 sytuacja się odwróciła, stylistyka nie podlega już takiej krytyce natomiast silnik wsparty 2 turbinami i powstały na bazie seryjnej jednostki, to dyskusyjna sprawa dla zatwardziałych fanów M-power
BMW M635 CSiSilnik: R6 3.5 l, Moc 286 KM i 340 Nm, 0-100 6.4 s, v-max 255 km\h, paliwo śr: 11,3 l
BMW M6 E63Silnik: V10 5.0 l, Moc 507 KM i 520 Nm, 0-100 4.6 s, v-max 250 km\h, paliwo śr: 14,0 l
BMW M6 F13Silnik: V8 4.4 l biturbo, Moc: 560 KM i 680 Nm, 0-100 4.2 s, v-max 250 km\h, paliwo śr 9.9 l
---------------------------------------------------------------
3.
1989 Alpina B10 Biturbo vs 2012 Alpina B5Patrząc na oba prezentowane tutaj BMW przerobione przez Alpinę, można dojść do pewnego wniosku że styl tunera nie zmienił się ani trochę, niemal ten sam wzór felg, firmowy lakier i nalepki jednoznacznie wskazują z czym mamy do czynienia. Najnowsza Alpina B5 ma większe i mocniejsze serce ale różnica w osiągach nie jest powalająca, szczególnie patrząc na różnice wieku.
Alpina B10 Bi-turboSilnik: R6 3.4 l biturbo, Moc: 360 KM i 520 Nm, 0-100 5.6 s, v-max 290 km\h zbiornik paliwa 110 l
Alipna B5Silnik: V8 4.4 l biturbo, Moc: 507 KM i 700 Nm, 0-100 4.7 s, v-max 307 km\h
---------------------------------------------------------------------
4.
Brabus E V12 7.3 S vs Brabus E V12 Grube ryby
Mamy tutaj do czynienia z najcięższym niemieckim kalibrem, pod maskę popularnego Balerona wciśnięto potężny silnik AMG który pierwotnie napędzał najmocniejszą w owych czasach wersję SLa. W W124 ma jeszcze więcej mocy, dzięki temu powstał niezłomny pogromca niemieckich autostrad. Najnowszy E V12 ma nie wyobrażalną moc i 4 cyfrowy moment obrotowy, jest też (albo był) najszybszym sedanem, ale jeśli chodzi o styl to tu go nie znajdziemy.
Brabus E V12 7.3 SSilnik: V12 7.3 l, Moc 582 KM i 772 Nm, 0-100 4.5 s v-max 288-307 km\h, cena: 426.000 DM
Brabus E V12Silnik: V12 6.2 l, 800 KM i 1100 Nm, 0-100 3.7 s, v-max 315-350 km\h, cena: 592.260 Euro
-------------------------------------------------------------------------
5.
Mercedes 300 SL vs Mercedes SLS AMGW latach 50 Mercedes stworzył jeden z najsłynniejszych sportowych samochodów w historii, można go nazwać pierwszym supercarem. Nadano mu przydomek Gullwing dzięki unoszonym do góry skrzydlatym drzwiom. Mercedes bez żadnej żenady wykorzystał ten pomysł ponownie przy współczesnym modelu SLS. Oczywiście technika SLSa jest supernowoczesna a napędzany jest przez zbudowany przez AMG silnik 6.3 (naprawdę 6.2) to kolejne odwołanie do historii Mercedesa.
Mercedes 300 SLSilnik: R6 3.0 l, Moc 218 KM i 275 Nm, 0-100 8.8 s, v-max 217 km\h
Mercedes SLS AMGSilnik: V8 6.2 l, Moc 571 KM i 650 Nm, 0-100 3.7 s, v-max 317 km\h
-------------------------------------------------------------------
6.
1973 Porsche 911 2.7 RS vs 2011 Porsche 911 GT2 RSEwolucja to słowo które często się słyszy gdy mowa o Porsche 911. Prezentowane tuta modele pomimo tego że dzieli je niemal 40 lat są stworzone w podobnym stylu. GT2 RS jest jednak znacznie większe w każdym kierunku no i jest prawie 3 razy mocniejsze.
Porsche 911 2.7 RS
Silnik B6 2.7 l, Moc 210 KM i 255 Nm, 0-100 6.3 s, v-max 240 km\h
Porsche 911 GT2 RS
Silnik B6 3.6 l turbo, Moc 620 KM i 700 Nm, 0-100 3.5 s v-max 330 km\h
------------------------------------------------------------------------
7.
1984 Audi Sport Quattro vs 2010 Audi RS5Mówi się że potrzeba jest matką wynalazków i tak właśnie było z Sport Quattro z krótkim rozstawem osi. Powstał jako baza dla rajdówek grupy B. W odróżnieniu jednak od zwykłego Quattro które wywróciło do góry nogami rajdowy świat, wersja S1 nie odniosła wielkich sukcesów. Audi od dawna już nie sciga się w rajdach wiec trudno nazwać RS5 następcą Sport Quattro, to szybkie GT z pięknie brzmiącym wolnossącym V8, jednak wizytówka marki napęd Quattro pozostał.
Audi Sport QuattroSilnik R5 2.1 l turbo, Moc 306 KM i 330 Nm, 0-100 4.9 s, v-max 250 km\h, paliwo śr: 11 l
Audi RS5Silnik V8 4.2 l, Moc: 450 KM i 420 Nm, 0-100 4.6 s, v-max 250 km\h, paliwo śr: 10,8 l
----------------------------------------------------------------------
Pogrzebałem trochę w w archiwum autobilda i wynalazłem parę porównań klasycznych niemieckich samochodów przeciwko im współczesnym odpowiednikom, rozstrzał jest dość spory, auto dość rożne, więc daje 2 opcje w ankiecie, można zagłosować na jednego klasyka i na współczesną furę.
źródło: autobild