|
|
Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 3:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Stalin
Postów: 6 Miejscowość: Lublin
Samochód: Polski Fiat 132p
|
Re: Żiguli
Fabryka zakomunikowała z początkiem tego roku, że produkcja łady 2107 zostanie zakończona w roku 2014.
|
Pon, 01.08.2011, 10:03 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Żiguli
Wierzysz w to, Stalin?
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 01.08.2011, 10:24 |
|
|
Stalin
Postów: 6 Miejscowość: Lublin
Samochód: Polski Fiat 132p
|
Re: Żiguli
I tak i nie Tak, bo chcą się przestawić na nowocześniejsze auta. Nie, bo ludziom potrzeba prostego, taniego i łatwego w naprawie i obsłudze auta.
|
Pon, 01.08.2011, 11:14 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Żiguli
Jak nie Avto-VAZ, to inna rosyjska lub ukraińskafirma będzie produkować ten samochód
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 01.08.2011, 11:23 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Żiguli
UkraiĹ„ska Ĺada wywodzi siÄ™ z masy upadĹ‚oĹ›ciowej LuAZ-a. BTW 2107 od 2006 jest produkowana wyĹ‚Ä…cznie na rynki krajĂłw WNP.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 02.08.2011, 0:52 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Żiguli
na pewno produkcjÄ™ przejmie Izh
|
Wto, 02.08.2011, 17:53 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Żiguli
Po polsku IĹĽ
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 02.08.2011, 21:30 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Żiguli
VAZ ogĹ‚osiĹ‚ zakoĹ„czenie produkcji modelu 2107, ostatniego Ĺ»yguli alias Ĺada 1500 wzorowanego na licencji FIATa 124. WiÄ™cej informacji: http://moto.pl/MotoPL/1,88389,10054446,Lada_2107___to_juz_jest_koniec.htmlhttp://motoryzacja.interia.pl/news/obiekt-westchnien-wlascicieli-fiatow-125p,1677692(C) Automobilista
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 18.08.2011, 15:09 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Żiguli
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 27.12.2012, 1:11, edytowano w sumie 1 raz
|
Nie, 30.09.2012, 1:58 |
|
|
elCoyote
Postów: 2567 Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
|
Re: Żiguli
Widzę, że płyn chłodzący dopasowany do rosyjskich realiów
_________________ Licencja na miłość Embargo na sen
|
Nie, 30.09.2012, 7:45 |
|
|
nevport
Postów: 166
|
Re: Żiguli
Dokładnie to samo pomyslałem!
|
Nie, 30.09.2012, 19:55 |
|
|
patrykl
Postów: 9 Miejscowość: Kraków
Samochód: Deawoo Lanos
|
Re: Żiguli
Żiguli? Super mauto. Jeździłem takim na Białorusi. Tam po prostu nazywają go "maszina"
|
Czw, 11.10.2012, 18:05 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Żiguli
1972-1986 WAZ 2102 Żyguli / Łada 1200 Kombi-1500 KombiFILM:Okres produkcji: 1972-1986 Nadwozie: 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik, wolnossący Pojemność skokowa: 1198 ccm Średnica cylindra: 76,0 mm Skok tłoka: 66,0 mm Stopień sprężania: 8,8:1 Moc maksymalna: 63 KM (46 kW) przy 5600 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 87 Nm przy 3400 obr/min Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Napęd: tylny Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe Długość: 4064 mm Szerokość: 1613 mm Wysokość: 1455 mm Rozstaw osi: 2425 mm Rozstaw kół przednich: 1346 mm Rozstaw kół tylnych: 1306 mm Masa własna: 996 kg Pojemność zbiornika paliwa: 46,8 l Prędkość maksymalna: 146 km/h (C) Cartype.com Spoki.lv Allcarpictures.com Ikm.wz.cz Favcars.com Cars-database.com Motorbase.com Flickr.com Histomobile.com Motorstown.com Flickr.com Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Czw, 24.01.2013, 15:37, edytowano w sumie 2 razy
|
Czw, 27.12.2012, 2:19 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Żiguli
Śliczny kombik
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Czw, 27.12.2012, 8:15 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Żiguli
WAZ 2103 Żyguli / Łada 1300S-1500SFILM:Cytuj: WAZ 2103 (Łada 1500, Żyguli 1500) – model samochodu osobowego produkowanego w latach 1972–1984 w ZSRR.
Samochód ten stanowił lepiej wyposażoną i mocniejszą odmianę produkowanego od 1970 roku modelu 2101, będącego licencyjnym włoskim Fiatem 124. Już przy zawarciu umowy z Włochami przewidziana została produkcja samochodów: normalnego i "luksusowego". Początkowo jako samochód luksusowy strona włoska proponowała Fiat 125, lecz Rosjanie odrzucili go z powodu zbyt małego stopnia unifikacji z Fiatem 124. Ostatecznie wersja "luksusowa" WAZ-2103 stanowiła odpowiednik Fiata 124S Special, opracowanego w zakładach Fiat we współpracy z sowieckimi konstruktorami. Najbardziej widoczne zmiany wprowadzone zostały w nadwoziu pojazdu. W przedniej części zastosowano nową chromowaną prostokątną kratę atrapy chłodnicy, w której zamontowane zostały 4 okrągłe reflektory, w miejsce dwóch. Znaczek firmowy Łady na jej środku został przeprojektowany przez stylistów Fiata i stał się bardziej wysmukły (wpisany w kształt tarczy ówczesnego znaczka Fiata)[1]. Z tyłu pojawiły się większe niż w Ładzie 2101 (i Fiacie 124S) lampy zespolone świateł "stop" i kierunkowskazów. Linię boczną samochodu zdobiły dodatkowe chromowane listwy poprowadzone pod klamkami, a kierunkowskazy po bokach błotników przednich otrzymały formę równoległoboków zamiast okrągłej. Zmiany objęły również wnętrze, gdzie zastosowano nowy wzór deski rozdzielczej, w której zamontowany został obrotomierz. Spryskiwacz szyby uruchamiany był nożną pompką (w Ładzie 2101 - ręczną), od 1980 zamieniony na spryskiwacz elektryczny[1]. Do napędu tak odmienionego pojazdu zastosowano zmodernizowany silnik o zwiększonej pojemności 1,5 l i mocy 75 KM, powstały przez zwiększenie skoku tłoka poprzedniego silnika 1,2 l. W odmianach eksportowych stosowane były również słabsze silniki 1.3 o mocy 69 KM oraz 1.2 o mocy 64 KM. W związku z większą prędkością maksymalną, samochód otrzymał radialne opony. Ulepszono też hamulce. Produkcja W ZSRR samochód otrzymał oznaczenie WAZ 2103 i nazwę Żyguli (tak, jak WAZ 2101), a potocznie nazywany był "trioszka" (trójka). Na eksport samochody te natomiast oznaczane były jako Łada 1500 (Lada na rynek zachodni). "Luksusowa" odmiana Żyguli była znacząco droższa od zwykłej i na początku produkcji WAZ 2103 kosztował 7500 rubli (zwykły model 2101 - 5500 rubli). Ceny te były mimo to niższe od wartości rynkowej samochodów, co wiązało się z faktem, że w ZSRR przeciętny użytkownik miał trudności w zakupie nowego samochodu, z powodu konieczności oczekiwania w kolejce (podobnie, jak w Polsce i innych krajach socjalistycznych). Dodatkowo Łady były sprzedawane użytkownikom prywatnym pod warunkiem sprzedaży poprzednio posiadanego samochodu za pośrednictwem państwa, która była mniej korzystna finansowo[2] Pierwsze samochody zostały wyprodukowane pod koniec 1972 roku, lecz stanowiły one model przejściowy WAZ 2103W, z niektórymi starymi elementami wyposażenia. Seryjna produkcja modelu WAZ-2103 ruszyła na początku 1973 roku. Nie przechodził on większych modernizacji podczas produkcji. W 1976 zastosowano gaźnik od kolejnego modelu WAZ 2106, a w 1982 - gaźnik serii Ozon od WAZ 2107. W 1977 wymieniono instalację elektryczną[1]. Samochód tego typu stał się milionowym samochodem produkcji WAZ (21 grudnia 1973). Produkcję Łady 2103 zakończono w 1984 roku. W ciągu 12 lat produkcji wytworzono 1 304 899 egzemplarzy tego modelu. Od 1974 Łady 2103 używane były w radzieckim sporcie samochodowym, z niewielkimi sukcesami na arenie międzynarodowej: w 1974 i 1975 zajęły pierwsze miejsce w swojej klasie w rajdzie 1000 Jezior, a w 1976 - szóste miejsce ogółem w rajdzie Akropolis. Następcą WAZ 2103 był WAZ 2106, lecz przez dłuższy czas oba te modele produkowane były równocześnie. Opracowano wersję nadwoziową kombi WAZ 2103, lecz nie weszła ona do produkcji, gdyż za wystarczający uznano poprzedni model WAZ 2102. Zamiast tego, produkowano na eksport wersje tego ostatniego (WAZ 21023 i 21026) z silnikiem 1.5 i bogatszym wyposażeniem wnętrza od WAZ 2103, także oznaczane jako Łada 1500.
Wersje modelu 2103 2103 - Wersja podstawowa wyposażona w silnik 1.5 (1972-1984) 21031 - początkowe oznaczenie zmodernizowanego modelu WAZ 2106 21032 - Wersja eksportowa z kierownicą po prawej stronie (1973-1981) 21033 - Wersja wyposażona w silnik 1.3 (1977-1983) 21035 - Wersja wyposażona w silnik 1.2 (1973-1981) Dane techniczne Inne nazwy: WAZ-2103 Żyguli (ВАЗ-2103 «Жигули») Łada 1500, Lada 1500 Producent: WAZ, Togliatti, ZSRS Okres produkcji: 1972 - 1984 Poprzednik: Łada 2101 Następca: Łada 2106 Modele bliźniacze: Fiat 124S Special Seat 1430 Pokrewne: Łada 2101 Łada 2106 Konkurencja: Polski Fiat 125p Moskwicz 2140 Dacia 1300 Liczba miejsc: 5 Segment: C Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan Silniki: Benzynowe: 1.2 64 KM 1.3 69 KM 1.5 75 KM Maksymalny moment obrotowy: 106 Nm przy 3500 tys. obr./min Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna Rodzaj napędu: tylny Zawieszenie przednie: niezależne - poprzeczne wahacze resorowane sprężynami śrubowymi, hydrauliczne amortyzatory teleskopowe Zawieszenie tylne: zależne - oś sztywna, sprężyny śrubowe, drążki reakcyjne, hydrauliczne amortyzatory teleskopowe Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe, ze wspomaganiem; hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne Ogumienie o wymiarach: 165R13 Długość: 4116 mm Szerokość: 1611 mm Wysokość: 1446 mm Rozstaw osi: 2424 mm Prześwit: 170 mm Masa własna: 1050 kg (C) Wikimedia.org Cars-database.com Motorstown.com Bestsellingcarsblog.com Favcars.com Flickr.com Smcars.net Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Czw, 24.01.2013, 15:36, edytowano w sumie 1 raz
|
Wto, 01.01.2013, 1:58 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Żiguli
1976 - 2006 WAZ 2106 Żyguli / Łada 1600FILM:Cytuj: WAZ 2106 (Łada 1600) – model samochodu osobowego produkowanego w latach 1976–2006, w ZSRS i Rosji, w zakładach WAZ i później także innych.
Samochód ten stanowił modernizację samochodu WAZ 2103, będącego bardziej luksusową odmianą modelu WAZ 2101 – licencyjnego włoskiego Fiata 124. WAZ 2103 stanowił odpowiednik Fiata 124S Special i napędzany był silnikiem o pojemności 1,5 l. Uznając w ZSRR, że silnik ten posiada potencjał modernizacyjny, opracowano na jego bazie silnik 1,6 l, różniący się przede wszystkim średnicą cylindrów powiększoną z 76 do 79 mm[a]. Wbrew oczekiwaniom, moc wzrosła w niewielkim stopniu (z 75 do 78 KM); mimo to, nowy silnik był najsilniejszą jednostką montowaną w radzieckich samochodach segmentu C, a jego większy moment obrotowy polepszył znacząco dynamikę samochodu. Towarzyszyły temu niewielkie ulepszenia innych podzespołów, m.in. zmiana przełożeń biegów I-III i wzmocnienie sprzęgła i układu hamulcowego[1]. Nadwozie nowego modelu, początkowo oznaczonego 21031, podlegało jedynie ograniczonym zmianom w stosunku do modelu 2103. Przede wszystkim z przodu podwójne okrągłe reflektory zostały umieszczone we wspólnych zagłębionych obudowach z plastiku, podobnie, jak w Polskim Fiacie 125p (Model Roku 1975), przez co chromowana atrapa chłodnicy przybrała kształt prostokątny, pomiędzy blokami reflektorów. Prostokątny kształt otrzymał też znaczek firmowy na jej środku. Kierunkowskazy na bokach przednich błotników przesunięto niżej, na równi z chromowaną listwą, ciągnącą się przez całą długość nadwozia, a na jej końcu, na błotnikach tylnych, umieszczono podłużne szkła odblaskowe. Z tyłu pojawiły się nowoczesne i niespotykane w tym czasie, wielosegmentowe lampy zespolone, łączące światła "stop", pozycyjne, kierunkowskazy, cofania, odblaskowe, a także oświetlenie umieszczanej między nimi tablicy rejestracyjnej. Produkcja Na etapie rozwoju samochód nosił oznaczenie WAZ 21031, wskazujące na modernizację modelu 2103, lecz ostatecznie wszedł on do produkcji 21 lutego 1976 pod nowym oznaczeniem modelu WAZ 2106. Przyczyna zmiany nazwy była propagandowa: fabryka WAZ zobowiązała się wypuszczać co rok nowy model samochodu, a ostatni, 21011, pojawił się w 1974 roku i stanowił jedynie modernizację modelu 2101. Dodatkowo wypuszczenie nowego modelu zbiegło się propagandowo z odbywającym się wówczas XXV zjazdem partii komunistycznej KPZR. W ZSRR model ten otrzymał, podobnie, jak inne samochody serii, nazwę WAZ 2106 Żyguli, natomiast na eksport samochody te sprzedawane były jako Lada 1600 (Łada 1600). W ZSRR potocznie znany był jako "szestiorka" (szóstka) lub "szacha" (slangowo: karta sześć). Model ten był szeroko eksportowany. Produkowano też wersje z innymi, słabszymi silnikami z palety WAZ. Nie przechodził natomiast większych modernizacji. Na przestrzeni lat 80. zmniejszono liczbę elementów chromowanych i zrezygnowano ze świateł odblaskowych po bokach tylnych błotników. W 1986 zunifikowano hamulce tylne, a w 1987 skrzynię biegów z modelem WAZ 2105. Na początku lat 90. zrezygnowano z chromowanych listew bocznych, lecz później je przywrócono. Mimo pojawienia się w latach 80. jego bezpośredniego następcy Łada 2107, model 2106 pozostał w produkcji przez długie lata. Pomimo tego, że w latach 90. konstrukcja samochodu była już przestarzała, nadal cieszył się dużą popularnością na rynku państw poradzieckich dzięki niskiej cenie. W zakładach WAZ zakończono produkcję "szóstki" 28 grudnia 2001, lecz od połowy 2001 roku jego produkcję przeniesiono do IżAwto w Iżewsku (do przełomu 2005/2006). Ponadto, od 1998 do 2006 roku były one montowane w zakładach RosŁada w Syzraniu, a od 2001 w Anto-Rus w Chersoniu na Ukrainie. W zakładach WAZ w Togliatti wyprodukowano 4.175.000 samochodów WAZ 2106 i jego wersji pochodnych.
Wersje 2106 - wersja podstawowa wyposażona w silnik 1.6 21061 - wersja z silnikiem 1.5 od WAZ 2103 (od 1979) 21061-35, 21061-41 - modyfikacje eksportowe z silnikiem 1.5 21061-37 - modyfikacja eksportowa z silnikiem 1.5, energochłonnymi zderzakami i zmienionym oświetleniem (na rynek kanadyjski) 21062 - wersja eksportowa z kierownicą po prawej stronie i silnikiem 1.6 21063 - wersja z silnikiem 1.3 od WAZ 21011 21064 - wersja eksportowa z kierownicą po prawej stronie i silnikiem 1.5 21065 - wersja ze zmodernizowanym silnikiem 1.5, gaźnikiem i błotnikami od WAZ 2105, pięciobiegową skrzynią i ogrzewaniem tylnej szyby 21065-01 - analogiczna wersja ze zmodernizowanym silnikiem 1.6 21068 - doświadczalna wersja dla rozwoju silników WAZ 2108 i WAZ 21083 Dane techniczne Inne nazwy: WAZ-2106 Żyguli (ВАЗ-2106 «Жигули») Lada 1600 (Łada 1600) Producent: WAZ, Togliatti, ZSRS / Rosja Okres produkcji: 1976 - 2006 Poprzednik: Łada 2103 Następca: Łada 2107 Segment: C Nadwozie: samonośne, stalowe, 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan Liczba miejsc: 5 Silniki: WAZ-2106 - gaźnikowy, 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, górnozaworowy OHC, chłodzony cieczą Układ zasilania: gaźnik 2106, później Ozon Pojemność skokowa: 1568 cm³ Średnica cylindra: 79,0 mm Skok tłoka: 80,0 mm Moc maksymalna: 78 KM przy 5400 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 122 Nm przy 3000 tys. obr./min Stopień sprężania: 8,5 Skrzynia biegów: mechaniczna 4-biegowa, biegi do przodu zsynchronizowane, z dźwignią w podłodze Rodzaj napędu: silnik umieszczony podłużnie z przodu, napędzający koła tylne Przekładnia główna: hipoidalna, 4,1:1 Zawieszenie przednie: niezależne - poprzeczne wahacze resorowane sprężynami śrubowymi, hydrauliczne amortyzatory teleskopowe Zawieszenie tylne: oś sztywna, sprężyny śrubowe, drążki reakcyjne, hydrauliczne amortyzatory teleskopowe Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe, ze wspomaganiem; hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne Ogumienie o wymiarach 6,45-13R Długość: 4116 mm Szerokość: 1611 mm Wysokość: 1446 mm Rozstaw osi: 2424 mm Rozstaw kół przednich: 1365 mm Rozstaw kół tylnych: 1321 mm Szerokość kanapy tylnej: 1385 mm Prześwit: 170 mm Masa własna: 1045 kg Masa całkowita: 1445 kg Prędkość maksymalna: 154 km/h Zużycie paliwa: 8,5 l/100 km przy V=80 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 16 s (C) Wikimedia.org Lada.katalog-samochodow.pl Modeli-vazik.ru Gomotors.net Flickr.com Bestsellingcarsblog.com Carblueprints.info Topicalnews.wordpress.com Car-exotic.com AwtoUtro via Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 15.01.2013, 22:51 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Żiguli
1980-2010 WAZ 2105 Żyguli / Lada 1200S, 1500S/Riva[img]http://show.histomobile.com/affiphot.php?photog=Janar%20Siniväli&marnum=4891&id=32369341&num=301&res=800[/img] [img]http://show.histomobile.com/affiphot.php?photog=Janar%20Siniväli&marnum=4891&id=32369341&num=291&res=800[/img] FILMY:http://www.simplycars.ru/video/tuning/469Producent: WAZ, Togliatti, ZSRS/Rosja Okres produkcji: 1980-2010 Nadwozie: 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan Silniki: R4 1,2 l 60 KM R4 1,3 l 70 KM R4 1,5 l 75 KM Stopień sprężania: 8,5:1 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Napęd: tylny Długość: 4130 mm Szerokość: 1620 mm Wysokość: 1440 mm Rozstaw osi: 2420 mm Rozstaw kół przednich: 1365 mm Rozstaw kół tylnych: 1321 mm Prześwit: 175 mm Masa wlasna: 1049 kg Masa całkowita: 1490 kg Pojemność zbiornika paliwa: 39 l Zużycie paliwa: 6,9-11,5 l/100 km (C) Histomobile.com Cars.database.com Wikimedia.org Moddb.com Flickr.com Powerfulcars.com Gomotors.net Youtube.com Simplycars.ru
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 17.01.2013, 1:51 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Żiguli
1982-2012 WAZ 2107 Żyguli/ Łada 1300S, 1500SLFILMY:Cytuj: Łada 2107 – samochód osobowy typu sedan produkowany przez rosyjskiego producenta Łada. Model znany był w Europie Wschodniej jako Łada Nova, w Europie Zachodniej jako Łada Riva, a w Kanadzie jako Łada 1500 i Łada Signet. Samochód bazujący pośrednio (poprzez starsze Łady 2104, 2105, 2106, 2103, 2102, 2101) na samochodzie Fiat 124. Łada 2107 występuje w następujących wersjach silnikowych: gaźnikowe 1300, 1500 i 1600 oraz silnik o pojemności 1700 z wtryskiem paliwa. Łada 2107 1300 ma 68 KM i osiąga 145 km/h, 1500 ma 75 KM i osiąga 150 km/h, 1600 ma 78 KM i osiąga 155 km/h, 1700 ma 80 KM i osiąga 157 km/h (przyspieszenie 0-100km/h 14 s). Samochód był produkowany w wersjach narodowej i fińskiej – w tej wersji dodatkowym elementem wyposażenia były wycieraczki i spryskiwanie reflektorów, ekonomizer oraz podłokietnik tylnej kanapy. Łada 2107 była produkowana w zakładach Łady (AvtoVAZ) w Togliatti w Rosji, również na eksport. Eksport do Polski zakończono w 1995 roku. Obecnie, wbrew doniesieniom medialnym o zakończeniu produkcji jest wytwarzana w zakładach fabryki w Iżewsku na Ural (ujednoznacznienie)u. Roczną produkcję ustalono na 24 tys. sztuk. 2107 była jednym, z najdłużej produkowanych samochodów osobowych w historii motoryzacji. Jej produkcja trwała od 1982 roku, a zakończono ją 30 lat później, w roku 2012. Powodem zakończenia produkcji była m.in. przestarzała konstrukcja nie przystająca do obecnych wymogów bezpieczeństwa. Następcą 2107 został nowy miejski sedan Granta. Dane techniczne: Inne nazwy: Lada Nova Lada Riva Lada 1500 Lada Signet Lada Classic WAZ 2107 Producent: WAZ/AvtoVAZ, Togliatti, ZSRS/Rosja IżAwto, Iżewsk, Rosja CzeczenAwto, Argun, Czeczenia LuAZ, Ukraina ZAZ, Ukraina KrASZ, Ukraina Lada, Kair, Egipt Poprzednik: Łada 2106 Następca: Łada Granta Pokrewne: WAZ 2106, WAZ 2105, WAZ 2104, Fiat 124, Seat 124, Tofas Murat 124, Premier 118NE Konkurencja: Polski Fiat 125p, Wartburg 353W, Skoda 120S, Dacia 1310 Okres produkcji: 1982-2012 Segment: C Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan Silniki: R4 1300 68 KM R4 1500 75 KM R4 1600 78 KM R4 1700 80 KM Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna 5-biegowa manualna Rodzaj napędu: tylny Długość: 4145 mm Szerokość: 1620 mm Wysokość: 1446 mm Rozstaw osi: 2424 mm Rozstaw kół przednich: 1349 mm Rozstaw kół tylnych: 1305 mm Prześwit: 175 mm Masa własna: 1060 kg (C) Wikimedia.org Moto.pl Dvagdyobovsem.narod.ru Allcarpictures.com M.moto.pl Favcars.com Fotoarchiv-kunkel.startbilder.de Flickr.com V10.pl Modeli.vazik.ru Picstopin.com Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 24.01.2013, 16:12 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Żiguli
Jak Holendrzy utrzymują te auta w takim wzorowym stanie?
|
Czw, 24.01.2013, 21:45 |
|
|
lordzofmafia
Postów: 6258 Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
|
Re: Żiguli
Nie sypią tyle soli na ulice
_________________ Old Opels never die!!! Opel - Wir lieben autos Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel 08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(
|
Czw, 24.01.2013, 21:58 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |