Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 13:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4
Ciężarówki wojskowe 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Ciężarówki wojskowe
Genialny mastodont. Do czego służył?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 07.01.2013, 22:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ciężarówki wojskowe
zaktualizowałem info, patrz wyżej.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 26.01.2013, 15:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ciężarówki wojskowe
ZIŁ 135

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILMY:
Image

Image

Cytuj:
ZiŁ-135 – duży, 8-kołowy wojskowy transporter lub samobieżna wyrzutnia artyleryjska produkowana w okresie zimnej wojny przez Związek Radziecki, począwszy od roku 1958. Jego zadaniem (w zależności od wersji) było przewożenie lub wystrzeliwanie pocisków rakietowych, głównie rakiet FROG-7 (9K52 Łuna-M) typu ziemia-ziemia. ZiŁ-135 był powszechnie eksportowany do krajów bloku wschodniego, a także do Korei Północnej.

Modyfikacje
maj 1959 – ZIŁ-135B – wersja pływająca
1960 ZIŁ-135I
maj 1960 – ZiŁ 135К – wyrzutnia 2P30
4 kwietnia 1961 ZIŁ-135Ł (na bazie podwozia ZIŁ-135I)
1962 – ZiŁ 135КМ
1962 – ZIŁ-135ŁT
4 marca 1963 – ZiŁ 135ŁM
1964 – ZiŁ-135ŁTM

Dane techniczne
Producent: ZiL, Moskwa, ZSRS Image
Prototypy: październik 1958
Produkcja: maj 1959-1994
Silnik: 2 silniki Ural-375 V-8
Pojemność skokowa: 2×6960 ccm
Moc maksymalna: 2×180 KM (2×130 kW)
Skrzynia biegów: mechaniczna
elektromechaniczna od wersji "M"
Rodzaj napędu: 8×8
Długość: 9270 mm
Szerokość: 2800 mm
Wysokość: 2530 mm
Prześwit: 580 mm
Masa własna: 11570 kg
Ładowność: 9000 kg
Pojemnosć zbiornika paliwa: 520 l
Średnica zawracania: 25,0 m
Prędkość maksymalna: 65 km/h
Zużycie paliwa: 88 l/100 km (pusty)
100-120 l/100 km (załadowany)
Zasięg: 400 km
Wzniesienia: 57°


(C) Wikimedia.org
Realitypod.com
Autopictu.com
Fahrzeugbilder.de
Network54.com
Tripwow.tripadvisor.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 04.02.2013, 15:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1965 ZiL 135P "Delfin"
1965 ZIŁ 135P "Delfin"

Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image

Amfibia desantowo-transportowa z napędem 8×8, skonstruowana na podwoziu ZiŁa 135.

Okres produkcji: 1965
Silnik: 2×V8
Pojemność skokowa: 2×6,9 l
Moc maksymalna: 2×180 KM
Napęd: 8×8
Długość: 14 200 mm
Szerokość: 3300 mm
Wysokosć: 3100 mm
Masa własna: 12 500 kg
Ładowność: 10 000 kg
Prędkość maksymalna: 65 km/h (na drodze)
18-20 km/h (na wodzie)


(C) Veneraud.ee
Imcdb.org
Amphibiousvehicle.net
Offroadvehicle.ru
Unusuallocomotion.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 09.02.2013, 1:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3319
Miejscowość: Miechów
Post Re: Ciężarówki wojskowe
Zmutowany BRDM :lol: Wiem BRDM innej produkcji niż to ale jakoś tak się mi kojarzy.

_________________
[']Zulu-2.X.1990-11.II.2007-PAMIĘTAMY!!!![']


Sob, 09.02.2013, 20:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1971-2008 Steyr-Puch Pinzgauer
ad. 1971-2008 Steyr-Puch Pinzgauer

710M:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

712:
Image
Image
Image
Image
Image

718K:
Image

FILM:
Image
Cytuj:
Pinzgauer – austriacki wojskowy wielozadaniowy terenowy samochód ciężarowy opracowany w drugiej połowie lat 60. XX wieku przez przedsiębiorstwo Steyr-Daimler-Puch jako następca pojazdu Haflinger.

Produkcja seryjna samochodów Pinzgauer rozpoczęła się w 1971 roku. Dwa lata później pierwsze pojazdy trafiły do armii austriackiej. Samochody produkowane były w wersjach z napędem 4x4 (oznaczenie 710) i 6x6 (712), z nadwoziem zamkniętym (K), pokrytym brezentem (M) lub otwartym (T). Powstała też ograniczona liczba pojazdów innych wersji m.in. ambulans z tylną częścią nadwozia w postaci zdejmowanego kontenera (AMB-S). W 1985 roku zaprezentowane zostały zmodernizowane wersje pojazdu – 716 (4x4) oraz 718 (6x6).

W 2000 roku produkcję pojazdu przejęła brytyjska spółka Automotive Technik, a w 2007 BAE Systems. Rok później produkcja pojazdu została zakończona.

Poza Austrią pojazd znalazł zastosowanie w siłach zbrojnych 28 państw świata, m.in. Malezji, Nowej Zelandii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Dane techniczne
Państwo:
Producent: Steyr-Daimler-Puch Automotive Technik / BAE Systems, Graz, Austria Image
Typ pojazdu: terenowy samochód ciężarowy
Trakcja: kołowa
Załoga: 1 + do 10 pasażerów
Prototypy: 1965
Produkcja: 1971-2008
Użytkownicy: Austria, Malezja, Nowa Zelandia, Szwajcaria, Wielka Brytania
Silnik: benzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy, 2,5 l, 87 KM
wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, 2,4 l, 103 KM
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Rodzaj napędu: 4×4
6×6
Długość: 4170 mm (710, 712)
4950 mm (710, 712)
4528 mm (716, 718)
5308 mm (716, 718)
Szerokość: 1790 mm (710, 712)
1800 mm (716, 718)
Wysokość: 2045 mm (710, 712)
2600 mm (716, 718)
Masa własna: 3000 kg (710, 712)
3500-3900 kg (710, 712)
3850 kg (716, 718)
5000 kg (716, 718)
Ładowność: 2500 kg
Prędkość maksymalna: 110 km/h (4×4)
100 km/h (6×6)
Zdolność pokonywania wzniesień: 80 %


(C) Wikimedia.org
Motorstown.com
Smcars.net
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 10.02.2013, 21:12
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Jelcz 442.32
Jelcz 442.32

Cytuj:
Jelcz Komponenty Sp. z o.o. z grupy HSW S.A. zaprezentowała ciężarówkę Jelcz 442.32, czyli prototyp terenowego samochodu ciężarowego, proponowanego wojsku. Samochód o masie własnej 9600 kg, dysponuje ładownością 6000 kg.

Napęd Jelcza stanowi silnik wyspokoprężny MTU 6R106TD21 o mocy 240 kW (326 KM) z 9-biegową skrzynią manualną. Długość pojazdu wynosi 7980 mm, szerokość 2550 mm, wysokość 3490 mm, aprześwit 400 mm. Jelcz 442.32 w tej wersji ma dwuosobową kabinę i skrzynię ładunkową (rama przystosowana jest do montażu różnych zabudów) z zaczepami do montowania europalet lub kontenera 15-stopowego, wyposażony jest w układ centralnego pompowania kół) oraz wkładki Beadlock umożliwiające poruszanie się przy zmniejszonym cieśnieniu opon. Samochód przeszedł próby i jest gotowy do produkcji seryjnej.


Image
dziennikzbrojny.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 04.09.2013, 9:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post 
Wojskowe Zakłady Elektroniczne demonstrują na kieleckich targach kompleksowy symulator/trenażer przeciwlotniczego zestawu rakietowego Newa-SC: SNR Newa-SC. Może być on wykorzystany w procesie szkolenia, treningu i zgrywania składów osobowych Grup Bojowych Stacji Naprowadzania Rakiet Newa-SC.

Image

Radarową stację naprowadzania i śledzenia celów oraz rakiet zmodernizowanego zestawu typu Newa-SC osadzono na 8-kołowym podwoziu ciężarówki MAZ. Prezentowany trenażer posiada pełną funkcjonalność Kabiny Dowodzenia i Naprowadzania przedstawionej na zdjęciu.

Image

Aparatura wskaźnikowa trenażera odpowiadająca aparaturze Kabiny Dowodzenia i Naprowadzania. Od lewej znajdują się stanowiska oficera strzelającego, oficera naprowadzania i operatora ręcznego śledzenia.

altair.com.pl

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Czw, 05.09.2013, 19:01
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018