Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:01




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Ogórek zielony ma garniturek (Volkswagen Typ 2 Transporter) 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
Ciekawe, jak w takich wersjach z dostępem do silnika - chyba tylko długoręcy mechanicy mogli je obsługiwać, albo ktoś z przedziału mieszkalnego :lol:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 29.08.2007, 12:14
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
TrochÄ™ wersji stuningowanych.
Image
Image
vwgolf.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 21.10.2007, 21:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1391
Miejscowość: Racibórz
Samochód: 126p 652ccm
Post 
Ale rosty :D fajne ma lusterko ten drugi jak talerz :lol: i przedewszystkim mocna gleba .


Nie, 21.10.2007, 21:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
to jest naturalna rdza?? :shock: :shock: :mryellow: :mryellow:


Pon, 22.10.2007, 9:26
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
To teĹĽ podobno kiszeniaczek:
Image\
http://www.mycrazycars.com

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 22.10.2007, 10:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22
Miejscowość: Białystok
Post 
haha a spĂłjrzcie na te obniĹĽone zawieszenie w tych dwĂłch poprzednich :twisted:


Pon, 22.10.2007, 23:29
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: OgĂłrek, ogĂłrek zielony ma garniturek
Image

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 02.02.2009, 12:44
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: OgĂłrek, ogĂłrek zielony ma garniturek
Image Image Image Image Image

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 11.02.2009, 12:43
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: OgĂłrek, ogĂłrek zielony ma garniturek
Cytuj:
Pierwszy, zbudowany w oparciu o podzespoły "garbusa" dostawczak T1 zadebiutował w 1948 roku. Co ciekawe, do jego powstania walnie przyczynili się Holendrzy. Kiedy holenderski importer Volkswagena spotkał się z przedstawicielami niemieckiej marki (w celu omówienia szczegółów sprzedaży "garbusów" w swoim kraju), zaproponował stworzenie samochodu dostawczego. Podobnie jak w przypadku innych genialnych pomysłów, naszkicował projekt auta w czasie rozmów odręcznie w swoim notesie. Wkrótce potem zainspirowany jego pomysłem zarząd fabryki zlecił konstruktorom opracowanie takiego pojazdu.

Oficjalna premiera auta odbyła się w 1949 roku w Wolfsburgu. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową garbusa, by zwiększyć ładowność wzmocniono ją specjalną ramą. Początkowo pojazd napędzany był benzynowym silnikiem o mocy zaledwie 25 KM. Mimo to, dzięki czterostopniowej skrzyni biegów (zsynchronizowana pojawiła się dopiero w 1959 roku), pierwszy transporter rozpędzał się do imponującej wówczas prędkości 90 km/h. Samochód trafił ostatecznie do produkcji w 1950 roku i przetrwał w ofercie przez kolejne 17 lat. Do auta szybko przylgnęło miano "buli", które powstało od pierwszych sylab stosowanego przez Volkswagena określenia Bus Lieferwagen.

W 1967 roku zadebiutowała gruntownie odmłodzona wersja T2. Samochód przedłużono o 10 cm, w miejscach bocznych okienek pojawiły się długie szyby. Pojazd, który w Polsce dorobił się miana "ogórek", stał się prawdziwym rynkowym przebojem.

Auto było tak dobre, że po zakończeniu produkcji w Europie (co nastąpiło w roku 1979) rozkręcono linie montażowe i przeniesiono je do fabryki Volkswagena w Meksyku. Tam samochód produkowany był przez kolejne 18 lat!

Volkswageny serii T na całym świecie mają rzeszę wiernych fanów. Dzięki oryginalnej stylistyce i prostocie auta te uzyskały wręcz status pojazdów kultowych.

Pierwszy, zbudowany w oparciu o podzespoły "garbusa" dostawczak T1 zadebiutował w 1948 roku. Co ciekawe, do jego powstania walnie przyczynili się Holendrzy. Kiedy holenderski importer Volkswagena spotkał się z przedstawicielami niemieckiej marki (w celu omówienia szczegółów sprzedaży "garbusów" w swoim kraju), zaproponował stworzenie samochodu dostawczego. Podobnie jak w przypadku innych genialnych pomysłów, naszkicował projekt auta w czasie rozmów odręcznie w swoim notesie. Wkrótce potem zainspirowany jego pomysłem zarząd fabryki zlecił konstruktorom opracowanie takiego pojazdu.

Oficjalna premiera auta odbyła się w 1949 roku w Wolfsburgu. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową garbusa, by zwiększyć ładowność wzmocniono ją specjalną ramą. Początkowo pojazd napędzany był benzynowym silnikiem o mocy zaledwie 25 KM. Mimo to, dzięki czterostopniowej skrzyni biegów (zsynchronizowana pojawiła się dopiero w 1959 roku), pierwszy transporter rozpędzał się do imponującej wówczas prędkości 90 km/h. Samochód trafił ostatecznie do produkcji w 1950 roku i przetrwał w ofercie przez kolejne 17 lat. Do auta szybko przylgnęło miano "buli", które powstało od pierwszych sylab stosowanego przez Volkswagena określenia Bus Lieferwagen.

W 1967 roku zadebiutowała gruntownie odmłodzona wersja T2. Samochód przedłużono o 10 cm, w miejscach bocznych okienek pojawiły się długie szyby. Pojazd, który w Polsce dorobił się miana "ogórek", stał się prawdziwym rynkowym przebojem.

Auto było tak dobre, że po zakończeniu produkcji w Europie (co nastąpiło w roku 1979) rozkręcono linie montażowe i przeniesiono je do fabryki Volkswagena w Meksyku. Tam samochód produkowany był przez kolejne 18 lat!

Nie myślcie jednak, że na tym jego żywot się zakończył. W 1997 roku linia produkcyjna po raz kolejny zmieniła lokalizację. Tym razem maszyny trafiły do Brazylii.

Kiedy zakończyła się rynkowa kariera T2, którego światowa premiera zbiegła się w czasie z uruchomieniem na Żeraniu produkcji pierwszych fiatów 125p? Prawdę mówiąc - nigdy. Samochód, który co kilka lat poddawany jest zabiegom odmładzającym, mającym na celu dostosowanie go do obecnych regulacji prawnych (katalizatory, normy emisji CO2) pozostaje w ofercie Volkswagena po dziś dzień. Co więcej, dziś, 31 lat od zakończenia jego produkcji na Starym Kontynencie, auto wciąż kupić można u europejskich dealerów marki!
Wciąż można go kupić!

To nie żart. W Holandii, w salonie Volkswagena zamówić można fabrycznie nowego T2. Nie chodzi rzecz jasna o gołego "blaszaka", ale utrzymaną w duchu lat siedemdziesiątych wersję kempingową.

Auto oferowane jest w trzech wersjach wyposażenia o nazwach typowych dla nowych volkswagenów: trendline, comfortline i highline. W najuboższej odmianie mamy do dyspozycji podnoszony "namiotowy" dach (unoszony o 50 cm, pod którym zamontowano podwójne łóżko), wygodną, dwuosobową sofę, kuchnię wyposażoną w dwa palniki i grill oraz umywalkę.

Decydując się na wersję comfortline otrzymamy ponadto przetwornicę z gniazdem 220 V, kuchenkę przykrywaną blatem, radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami, dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne i drewnopodobne linoleum na podłodze.

W topowej odmianie highline podróż będą nam również umilać: skórzana tapicerka foteli, obniżone zawieszenie, felgi ze stopów lekkich, "retro" bagażnik dachowy czy chromowane zderzaki i lusterka.

Standardowym wyposażeniem wszystkich odmian jest również immobiliser i składany stolik. Niestety, nawet w opcji, nie można zamówić klimatyzacji. Niezależnie od wersji wyposażeniowej, auto oferowane jest wyłącznie z montowanym nad tylną osią benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 l. Jednostka osiąga moc maksymalną 80 KM, która - za pośrednictwem ręcznej, czterostopniowej (!) skrzyni biegów - przenoszona jest na koła tylnej osi. Samochód przyspiesza do 100 km/h w znośne 16 sekund, na autostradzie nie rozpędzimy się jednak do prędkości większej niż 135 km/h.

Ile zapłacić trzeba za przyjemność podróżowania kamperem w stylu lat siedemdziesiątych? Ceny zaczynają się od 32 425 euro, czyli - mniej więcej - 141 tys. zł. Tyle zapłacić trzeba w Holandii za podstawową odmianę trendline. Klienci decydujący się na topową wersję highline ze wszystkimi możliwymi dodatkami będą musieli zostawić w salonie kwotę niecałych 56 tys euro (czyli o przeszło 100 tys. zł większą!). Biorąc pod uwagę przeciętne polskie zarobki, cena może wydawać się astronomiczna, ale na tle nowoczesnych kamperów stary-nowy T2 to prawdziwa okazja.

Pytanie tylko, czy ktokolwiek zdecyduje się na fabrycznie nowy pojazd, skoro za 15 tys. euro można kupić oryginalnego trzydziestoletniego T2 w wersji kamper (np. Westfalia) w dobrym stanie i z przebiegiem ok. 150 tys. km. Za "nówką" przemawia jednak rozsądna, 36 miesięczna gwarancja. Cóż, w aucie bez turbosprężarek, common raili i chińsko-tajwańskiej elektroniki - najnormalniej w świecie - nie ma się przecież, co zepsuć...

interia

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 10.11.2011, 13:25
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Ogórek, ogórek zielony ma garniturek
Zdjęcia z testów wersji 4x4

Image
Image
Image

I schemat

Image

fb

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 27.12.2013, 21:19
Profil

Postów: 3
Post Re: Ogórek, ogórek zielony ma garniturek
Moim zdaniem ten samochód sam w swojej klasie jest genialny :) moje marzenie mieć "ogórka" jakkolwiek to dziwnie brzmi :p


Sob, 28.12.2013, 0:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ogórek, ogórek zielony ma garniturek
RR ten 4x4 to chyba prototyp :?:

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 31.12.2013, 17:43
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Ogórek, ogórek zielony ma garniturek
Image

Image

Image

Image
autoevolution

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 18.01.2016, 15:55
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018