Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 14:45




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
1955 Tatra JK2500 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 1955 Tatra JK2500
Image
Image
Image
Image

Dane techniczne
Producent: Tatra n. p., Koprzywnica, Czechosłowacja
Rok budowy: 1955
Wyprodukowanych: 1 prototyp
Konstruktor: Július Kubinský
Nadwozie: 2-drzwiowe coupé
Silniki: ALFA Romeo R6 DOHC 2,5 L 90 KM
Tatra 603A V8 OHV 2,5 L 75 KM
Tatra 603 Sport V8 OHV 2,5 L 140 KM
Skrzynia biegów: Alfa Romeo manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4050 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1220 mm
Rozstaw osi: 2300 mm
Rozstaw kół przednich: 1350 mm
Rozstaw kół tylnych: 1350 mm
Masa własna: 1160 kg
Rozkład mas: przód 51 %, tył 49 %


(C) Auta5p.eu
Ww2incolor.com
Tatralive.wz.cz
Aerotatra.czweb.org

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Czw, 17.08.2023, 1:33, edytowano w sumie 2 razy

Pią, 26.09.2014, 1:03
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1955 Tatra JK2500
Nie znałem tego modelu, ile egzemplarzy wyprodukowano?
Widać, że poza włoskim silnikiem ma jeszcze włoskie geny stylistyczne.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 26.09.2014, 7:33
Profil

Postów: 26
Miejscowość: Poznań
Samochód: 19: Hyundai i30
Post 1954 Tatra JK 2500
Image

https://www.youtube.com/watch?v=LIg32m6AYPU

Żródło:
http://jalopnik.com/the-most-beautiful- ... 1792315705


Wto, 13.06.2017, 10:58
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1955 Tatra JK2500
Nie napracowałeś się nad nowym tematem Jamci, a poza tym taki temat już jest.

Cytuj:
Chociaż żelazna kurtyna skutecznie podzieliła Europę po II wojnie światowej pod każdym względem, wielu konstruktorów samochodów z państw Bloku Wschodniego próbowało chociaż w jakimś stopniu przynieść do komunistycznej szarości powiew zachodniej motoryzacji. Jednym z nich był Julius Kubinski z Czechosłowacji. W 1955 roku zaprojektował niesamowity samochód sportowy Tatra JK 2500.
Kubinski zaprezentował swój samochód w 1955 roku, chociaż prace nad autem trwały już od 1951 roku. Problemy finansowe oraz techniczne skutecznie opóźniały prace. Był to już kolejny prototyp, który wyszedł spod jego ręki.

Podwozie Tatry JK 2500 pochodziło z Volkswagena typ 82 Kübelwagen, ale w trakcie prac zostało znacząco przerobione. Początkowo pod maska samochodu znalazł się sześciocylindrowy silnik Alfa Romeo S6 o pojemności 2,5 litra i mocy 90 KM. Dwuosobowe nadwozie miało 4 m długości, 1,6 m szerokości i 1,2 m wysokości.

JK 2500 (JK to inicjały konstruktora a 2500 to pojemność silnika) jak tylko pojawił się na drogach zrobił furorę. Jego piękna czarno-czerwona karoseria, nadwozie coupe i potężny silnik w niczym nie przypominały innych samochodów, które królowały na drogach Czechosłowacji w tamtych czasach

Krótko po prezentacji konstruktor przebudował swój prototyp zastępując silnik nową jednostką pochodzącą z Tatry 603. Był to ośmiocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 140 KM, zapewniający prędkość maksymalną 200 km/h.

Niestety w komunistycznej Czechosłowacji nie było miejsca dla tak ekstrawaganckiego samochodu. Nie trafił on więc do produkcji i pozostał w rękach konstruktora, który przez 13 lat dopracowywał jego konstrukcję i wykorzystywał prywatnie.W wyniku kolejnych przeróbek zmianie uległa masa auta i wiele drobnych szczegółów. Podobno konstruktorowi udało się wyważyć go idealnie, dzięki czemu świetnie się prowadził.

Niestety później auto zniknęło i nigdy nie zostało odnalezione. Chociaż dalsze losy samochodu nie są znane, cały czas rozpala on wyobraźnię. Być może czeka gdzieś, ukryty przed światem na ponowne odkrycie.

smartage.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 13.06.2017, 12:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1955 Tatra JK2500
RR ltd Co. napisał(a):
Nie znałem tego modelu, ile egzemplarzy wyprodukowano?
Widać, że poza włoskim silnikiem ma jeszcze włoskie geny stylistyczne.
Jeden jedyny prototyp, i do tego prawdopodobnie nie zachował się do naszych czasów. Jego konstruktor jeździł nim przez 13-14 lat, po czym pojazd zaginął. Ponadto włoski silnik okazał się za słaby i został zamieniony na sportową wersję silnika Tatry 603A, pochodzącą z T607 Monoposto.

Image Tatra-Club.com
Image the-Blueprints.com
Image Auto Motor Klassiek Amklassiek.nl
Image Escuderia.com
Image
Image AutomobilRevue.cz


(C) Tatra-Club.com
the-Blueprints.com
Auto Motor Klassiek Amklassiek.nl
Escuderia.com
AutomobilRevue.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 17.08.2023, 1:07
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018