Pon, 21.08.2006, 16:05
Pon, 21.08.2006, 16:24
Pon, 21.08.2006, 20:27
Pon, 21.08.2006, 21:25
Wto, 22.08.2006, 11:56
Czw, 30.12.2010, 2:47
W latach 50-tych w Niemczech wiele firm produkowało mikrosamochody. BMW kupiło licencję od włoskiej firmy Iso na oryginalny, 2-miejscowy pojazd o długoĹ›ci zaledwie 230 cm. Przy otwieraniu pojedynczych drzwi, umieszczonych z przodu, odchylaĹ‚a się kolumna kierownicy, co umożliwiało zajmowanie miejsc. Silniki 1-cylindrowe o pojemności 247 ccm lub 298 ccm były chłodzone powietrzem i umieszczone z tyłu. Napęd przenoszony był za pomocą łańcucha, a tylna oś nie miała mechanizmu różnicowego, gdyż rozstaw kół tylnych był znacznie mniejszy niż przednich. Maksymalna prędkość wynosiła 85 km/h. W 1957 r. wprowadzono do produkcji większy, 4-osobowy model z tylnymi drzwiami, pozostawiając przednią część nadwozia bez zmian. Model nazwano BMW 600. Silnik miał bowiem 600 ccm pojemności skokowej (19,5 KM).
Dane techniczne
Okres produkcji: 1955-1962
Wyprodukowanych: 161 728 szt.
Silnik: 1-cylindrowy, chłodzony powietrzem, umieszczony z tyłu
Pojemność skokowa: 247 ccm (250)
lub 298 ccm (300)
Średnica cylindra: 68 mm (250)
72 mm (300)
Skok tłoka: 68 mm (250)
73 mm (300)
Moc maksymalna: 12 KM (9 kW) przy 5800 obr/min (250)
13 KM (10 kW) przy 5200 obr/min (300)
Maksymalny moment obrotowy: 19 Nm przy 4600 obr/min (300)
Skrzynia biegów: mechaniczna, 4-biegowa
Rodzaj napędu: silnik umieszczony z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 2285 mm
Szerokość: 1340 mm
Wysokość: 1320 mm
Rozstaw osi: 1500 mm
Prześwit: 152 mm
Masa własna: 353 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 10 l
Prędkość maksymalna: 81 km/h (250)
85 km/h (300)
ZuĹĽycie paliwa: 3,3 l/100 km
Czw, 30.12.2010, 10:40
Czw, 30.12.2010, 22:23
Pią, 31.12.2010, 1:50
Pią, 16.03.2012, 21:30
Pon, 07.05.2012, 9:18
Pią, 11.05.2012, 13:34
Pią, 11.05.2012, 18:17
Pon, 27.10.2014, 13:02
Nie, 02.11.2014, 7:44
Wto, 15.02.2022, 16:49
Czw, 24.02.2022, 7:39