Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

Pon, 21.08.2006, 16:05

Straszna pokraka, w której potrącenie średniej wielkości psa mogło skończuć się połamaniem kończyn dolnych kierowcy ;)

Pon, 21.08.2006, 16:24

wygląda conajmniej komicznie :lol: , ale bez Isetty nie byłoby dzisiejszego BMW :wink:

Pon, 21.08.2006, 20:27

Wygląda jak wozidełko dla inwalidów. Nie podoba mi się .

Pon, 21.08.2006, 21:25

Mi się podoba - podobna kostrukcja powstała w Polsce pod nazwą Smyk :D Posiadała silnik od naszego harley'a czyli Junaka.
Image
http://www.markiz.terramail.pl

Wto, 22.08.2006, 11:56

Coś jak nasz Smyk, a że wole polskie konstrukcje więc lepszy jest nasz SMYK:] Choć Issetta niczego sobie.

Re: 1955-1962 BMW Isetta (E100)

Czw, 30.12.2010, 2:47

BMW Isetta 250
Image
(C) Thetruthaboutcars.com
Image
(C) Conceptcarz.com

BMW Isetta 300
Image
(C) Carstyling.ru
Image
Image
(C) Wikipedia
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Thecarnut.typepad.com

W latach 50-tych w Niemczech wiele firm produkowało mikrosamochody. BMW kupiło licencję od włoskiej firmy Iso na oryginalny, 2-miejscowy pojazd o długoĹ›ci zaledwie 230 cm. Przy otwieraniu pojedynczych drzwi, umieszczonych z przodu, odchylaĹ‚a się kolumna kierownicy, co umożliwiało zajmowanie miejsc. Silniki 1-cylindrowe o pojemności 247 ccm lub 298 ccm były chłodzone powietrzem i umieszczone z tyłu. Napęd przenoszony był za pomocą łańcucha, a tylna oś nie miała mechanizmu różnicowego, gdyż rozstaw kół tylnych był znacznie mniejszy niż przednich. Maksymalna prędkość wynosiła 85 km/h. W 1957 r. wprowadzono do produkcji większy, 4-osobowy model z tylnymi drzwiami, pozostawiając przednią część nadwozia bez zmian. Model nazwano BMW 600. Silnik miał bowiem 600 ccm pojemności skokowej (19,5 KM).

Dane techniczne
Okres produkcji: 1955-1962
Wyprodukowanych: 161 728 szt.
Silnik: 1-cylindrowy, chłodzony powietrzem, umieszczony z tyłu
Pojemność skokowa: 247 ccm (250)
lub 298 ccm (300)
Średnica cylindra: 68 mm (250)
72 mm (300)
Skok tłoka: 68 mm (250)
73 mm (300)
Moc maksymalna: 12 KM (9 kW) przy 5800 obr/min (250)
13 KM (10 kW) przy 5200 obr/min (300)
Maksymalny moment obrotowy: 19 Nm przy 4600 obr/min (300)
Skrzynia biegów: mechaniczna, 4-biegowa
Rodzaj napędu: silnik umieszczony z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 2285 mm
Szerokość: 1340 mm
Wysokość: 1320 mm
Rozstaw osi: 1500 mm
Prześwit: 152 mm
Masa własna: 353 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 10 l
Prędkość maksymalna: 81 km/h (250)
85 km/h (300)
ZuĹĽycie paliwa: 3,3 l/100 km

(C) Carstyling.ru
Wikipedia
Thetruthaboutcars.com
Flickr.com
Thecarnut.typepad.com
Conceptcarz.com
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

Produkowany rĂłwnieĹĽ we WĹ‚oszech jako Iso Isetta (model macierzysty), Francji (Velam), Brazylii (Romi-Isetta), Portugalii oraz Wielkiej Brytanii.
Ostatnio edytowany przez kulikowski Pon, 27.10.2014, 13:18, edytowano w sumie 2 razy

Re: BMW Isetta 1955r Niemcy

Czw, 30.12.2010, 10:40

To BMW było zdecydowanie nisko.

Re: BMW Isetta 1955r Niemcy

Czw, 30.12.2010, 22:23

Przynajmniej RWD. Nie jak nowe 1er.

Re: BMW Isetta 1955r Niemcy

Pią, 31.12.2010, 1:50

Pączek kocham Cię. Szczególnie, że dziś jeździłem 1'er z kobietą-właścicielem, która jako nieliczna ogarniała właściwy napęd ;)

Re: BMW Isetta 1955r Niemcy

Pią, 16.03.2012, 21:30

Coś pięknego i wspaniałego :D (właśnie końce odrestaurowanie)
Image

Re: BMW Isetta 1955r Niemcy

Pon, 07.05.2012, 9:18

Taka ciekawostka: podwozie garbusa, oryginalny silnik 600 cm3 Isetty
Image
Image
Image
Image
Image

Re: BMW Isetta 1955r Niemcy

Pią, 11.05.2012, 13:34

Isetta to chyba jedyny samochód na świecie do którego wsiada się z przodu.
Kiedyś był o tym pojeździe film na TVN Turbo i aż mnie zatkało.

Re: BMW Isetta 1955r Niemcy

Pią, 11.05.2012, 18:17

Na żywo bardzo przyjemnie wygląda :) Tylko miejsce w środku do 180cm :D Potem zostaje garbienie się albo płócienny dach.

Re: BMW Isetta 1955r Niemcy

Czw, 20.02.2014, 21:18

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
autohome.com.cn

Re: 1955-1962 BMW Isetta (E100)

Pon, 27.10.2014, 13:02

Image
Image
Image
Image
Image
Image


(C) AutoNostalgia@Facebook
Tumblr.com
Autowallpaper.de
Autoevolution.com
Classiccarportraits.co.uk
Autoneuroticfixation.com

PS. Czy mógłbym prosić o korektę tematu na: "1955-1962 BMW Isetta (E100)" ?

Re: BMW Isetta 1955r Niemcy

Nie, 02.11.2014, 7:44

Projektant płakał jak projektował.

Re: 1955 BMW Isetta Jagdwagen

Wto, 15.02.2022, 16:49

Image Microcarmuseum.com
Image Pinterest.com
Image Webcarstory.com
Image Favcars.com

rekreacyjny one-off

Dane techniczne
Producent: Bayerische Motoren Werke, Monachium, Niemcy
Silnik: 1-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa: 295 ccm
Moc maksymalna: 13 KM
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Prędkość maksymalna: 85 km/h
Długość: 2286 mm (90")
Szerokość: 1384 mm (54.5")
Masa własna: 318 kg (700 lbs)
Instalacja elektryczna: 12V
Hamulce: hydrauliczne
Obręcze: 4.80×10"


(C) Microcarmuseum.com
Pinterest.com
Webcarstory.com
Favcars.com

Re: 1955 - 1962 BMW Isetta 250/300

Czw, 24.02.2022, 7:39

ad. BMW Isetta 300

Image Veikl.com
Image Curbsideclassic.com
Image Drive-my.com


(C) Veikl.com
Curbsideclassic.com
Drive-my.com
Wyślij odpowiedź