Wto, 16.02.2016, 18:52
Renault nie zwalnia tempa. Po premierze modeli Talisman i Megane przyszedł czas na sportową nowość. Jest to długo oczekiwane, nowe wcielenie marki Alpine, o którym spekulowało się już od dłuższego czasu. Nowy samochód to na razie wersja koncepcyjna. Model w ostatecznej formie pojawi się w salonach najwcześniej w 2017 roku. Wszystko dlatego, że ma być "absolutnie perfekcyjny" i dopracowany zanim trafi do klientów.
Początki Alpine sięgają 1955 roku, gdy jeden z francuskich dealerów marki renault dokonywał przeróbek na własną rękę. Po kilku latach samochody stworzone przez Jeana Redele wygrywały legendarne wyścigi, a wśród nich Mille Miglia. Przełomowym modelem w historii Alpine był A110. Auto o nietuzinkowym wyglądzie produkowane w latach 70. sprawiło, ze Alpine stało się oficjalnym producentem sportowych modeli Renauilt.
Od kilku lat zapowiadano wskrzeszenie zamkniętej w 1995 roku marki. I właśnie teraz odbywa się oficjalna prezentacja w Monte Carlo, gdzie pojawił się sam szef koncernu Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Wto, 16.02.2016, 20:13
Śro, 17.02.2016, 13:02
Iceman napisał(a):Dać okrągłe światła przednie jak w oryginale i zmienić kształt maski i będzie ok.
Czw, 18.02.2016, 2:44
Czw, 18.02.2016, 13:37
Czw, 18.02.2016, 14:27
Śro, 19.10.2016, 8:35
Przed końcem bieżącego roku – na specjalnie zorganizowanym pokazie – światło dzienne ujrzy nowy model sportowy, który powstał na bazie studyjnego Alpine Vision.
Taką informację podał serwis Automotive News Europe, powołując się na szefa marki Alpine. "Sportowiec" znad Sekwany trafi do sprzedaży w roku przyszłym jako potencjalny rywal dla takich modeli jak Lotus Elise czy Alfa Romeo 4C.
Mówi się o tym, że pod szyldem Alpine powstać może nawet cała gama produktowa – obejmująca nawet SUV-y i hybrydy. Ale to dopiero pieśń przyszłości …
Studyjnego Alpine Vision poznaliśmy w lutym bieżącego roku. To lekkie dwumiejscowe coupé z czterocylindrowym silnikiem turbo, położonym centralnie. W stworzeniu jednostki napędowej pomogli specjaliści z Renault Sport. Według założeń dla wersji seryjnej, auto rozpędzać się ma do setki w czasie poniżej 4,5 sekundy.