Forum dotyczące samochodów seryjnych, produkowanych obecnie (choćby w ilościach śladowych) bądź oficjalnie zaprezentowanych
Wyślij odpowiedź

2015 Koenigsegg Regera

Wto, 03.03.2015, 12:53

Najbardziej wyczekiwana przynajmniej przeze mnie premiera targów w Genewie. Najnowszy Koenigsegg o niebotycznej mocy łączonej 1500 KM ! Tak, dokładnie Regera jest hybrydą i tym samym staje się nowym konkurentem dla 918, P1 czy LaFerrari. Tak zwany Koenigsegg Direct Drive łączy 5.0 litrowy silnik V8 z trzema silnikami elektrycznymi. Dwa silniki elektryczne umieszczone są w tylnych kołach natomiast trzeci umieszczony jest na wale korbowym. Technologia Direct Drive zastępuje tradycyjną transmisje napędu i dzięki niej napęd do osi tylnej trafia prosto z silnika spalinowego
bez konieczności tradycyjnych przekładni. Koenigseeg twierdzi, że jest to najmocniejszy silnik elektryczny w historii motoryzacji. Silnik elektryczne zasilane są prze 9,27 kWh oraz 620 voltowy akumulator. Waga systemu KDD dodaje tylko 88 kg do wagi całej Regery, która łącznie waży 1420 kg. Wstępne czasy przyspieszenia przez producenta są następujące. Od 0-100 km/h 2.8s, od 150-250 km/h 3.2 s, podczas gdy o 0-400 km/h Regera przyspiesza w 20 s. Powstanie tylko 80 sztuk. Nazwa Regera ze Szwedzkiego oznacza - panować :)


Image Image Image Image Image Image Image Image Image


Źródło: carscoops.com

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Wto, 03.03.2015, 13:12

Nuda, wygląda jak każdy Koeniksek. Mogli chociaż centralną część auta jakoś zmodyfikować.

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Wto, 03.03.2015, 14:40

0-100 w 20 sekund? :D Chyba do 300. :P
Aha, jak to ziała bo nie do końca łapię? Coś jak Opel Ampera? W sensie że to V8 to jest tak jakby generator prądu dla silników elektrycznych?
A sam samochód mi się w sumie nie za bardzo podoba, zbyt taki "mdły" jak na Koenigsegga.

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Wto, 03.03.2015, 14:44

Piękny profil i tył, z przodu nudno trochę, do tego kiepski kolor wybrali do prezentacji. Technologia, kosmos jak na taką małą firmę.

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Wto, 03.03.2015, 14:45

c5tourer napisał(a):0-100 w 20 sekund? :D Chyba do 300. :P


Poprawione. Od 0-400 km/h w 20 s ;)

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Wto, 03.03.2015, 15:28

Trzeba to jeszcze udowodnić :wink:

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Wto, 03.03.2015, 15:36

Wizualnie słabo się prezentuje jak na hipersamochód. Osiągi za to powalają. :)

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Wto, 03.03.2015, 15:48

johny napisał(a):Trzeba to jeszcze udowodnić :wink:


Koenigsegg to nie jest jakiś Lykan czy inne cholerstwo ;)

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Wto, 03.03.2015, 21:06

Gosc jest geniuszem.

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Śro, 04.03.2015, 23:42

Pod każdym względem TAK! Naprawdę ciekawy :D

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Sob, 10.10.2015, 19:24

Koenigsegg zrobił Regerę, ponieważ... nie lubi hybryd. Opowiada o tym szerzej w niedawnym AMA: Christian von Koenigsegg - AMA część 5: Regera.

Image Image Image

Image Image Image

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Nie, 17.01.2016, 0:40

30 minut z panem Koenigseggiem i jego nowym arcydziełem ;)

https://www.youtube.com/watch?v=1fGpHQ8NbPc

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Wto, 19.01.2016, 12:23

Image

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Czw, 21.01.2016, 10:44

Post wcześniej kolego ;)

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Czw, 21.01.2016, 11:13

Właśnie wyświetliło mi, że video ma ustawienia prywatne i nie mogłem zweryfikować jego treści :/

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Czw, 21.01.2016, 22:46

WNętrze wygląda trochę tak, jakby je Apple projektował

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Wto, 01.03.2016, 12:14

Oto finalny wygląd modelu Regera jaki zostanie przedstawiony w Genewie. Od momentu pokazania pierwszych zdjęć zmodyfikowano jeszcze około 3 tys. mniejszych bądź większych części. Nie zmieniła się za to moc - 1500 KM generowanych przez 5.0 litrowy silnik V8 wspomagany trzema silnikami elektrycznymi. System napędu bezpośredniego eliminuje konieczność stosowania tradycyjnej skrzyni biegów. System używa "mechanizmu sprzęgła poślizgu, który używa sprzęgła hydraulicznego do konwersji momentu obrotowego przy średnich / wysokich prędkościach podczas szybkiego przyspieszania. Moment obrotowy wynosi również niebotyczne 2000 Nm. Producent otrzymał już kilka zamówień.

Image Image

Źródło: carscoops.com

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Śro, 02.03.2016, 14:09

Fajny, jednak Chiron podoba mi się o wiele bardziej, jest bardziej elegancki.

Re: 2015 Koenigsegg Regera

Nie, 05.03.2017, 16:03

Na zdjęciach poniżej dwa pierwsze egzemplarze w specyfikacjach wybranej przez klientów. Zostaną pokazane dwa lata po premierze na salonie Genewskim.

Image
Image
Image
Image
Image

Źródło: carscoops.com
Wyślij odpowiedź