|
|
Obecny czas: Wto, 21.05.2024, 15:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
1964-1969 Skoda 1000 MB (990/721)/1100 MB (715)
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7522 Miejscowość: Warszawa
|
1964-1969 Skoda 1000 MB (990/721)/1100 MB (715)
1000 MB sedan(C) Goodoldvalves.tumblr.com (C) Wikipedia (C) Autocentrum.pl (C) Flickr.com (C) Carblueprints.info (C) Forums.autosport.com 1100 MBX coupé(C) Wikipedia FILM: http://www.youtube.com/watch?v=nsr03XZDnws(C) Youtube.com Pierwszy tylnosilnikowy model Skody. Cytuj: Model samochodu osobowego, ktĂłry byĹ‚ produkowany przez czechosĹ‚owackÄ… wĂłwczas firmÄ™ Ĺ koda w Mladá Boleslav od roku 1964 do 1969, pierwszy z serii samochodĂłw Ĺ kody z silnikiem umieszczonym z tyĹ‚u nadwozia.
Decyzja o skonstruowaniu nowego samochodu popularnego (następcy Škody 440) zapadła w 1955 roku. Początkiem 1956 gotowe były już pierwsze prototypy.
Jednak dopiero w 1964 zaprezentowano efekt niemal dziesięcioletniej pracy Škodę 1000 MB. Jego produkcję rozpoczeto w Mladá Boleslav, a z okazji tysięcznej rocznicy lokacji miasta do nazwy nowego modelu Škody dodano litery MB (Mladá Boleslav).
Podstawowy model (typ 990) posiadał silnik o pojemności 988 cm³ i mocy 42 KM, umieszczony z tyłu samonośnej czterodrzwiowej karoserii. Po dwóch latach produkcji moc silnika zwiększono do 48 KM (typ 721).
Także w roku 1966 do produkcji wszedł model Škoda 1000 MB de Luxe o podwyższonym standardzie wyposażenia.
Produkowane w latach 1966 - 68 pojazdy Škoda 1000 MBG de Luxe (typ 710) nieróżniące się karoserią od modelu podstawowego (typ 721) wyposażone były w silniki o podwyższonej do 52 KM mocy, które montowano także w dwudrzwiowym coupé Škoda 1000 MBX de Luxe (typ 990 T).
W roku 1968 weszły do produkcji modele Škoda 1100 MB de Luxe (typ 715) i Škoda 1100 MBX de Luxe (typ 723) z silnikiem o pojemności 1107 cm³ i mocy 52 KM.
ok modelowy 1969 przyniósł znaczące modernizacje, szczególnie w wyglądzie karoserii. Zmodernizowano jej przednią część, zniknął owal umieszczony w dolnej części pokrywy bagażnika, w jego miejscu pojawiła się listwa z napisem "ŠKODA". Począwszy od 18. serii wycofano z produkcji dwa modele 990T i 710, czyli odpowiednio 1000 MBX de Luxe i 1000 MBG de Luxe. Od tej pory wytwarzano popularne 1000 MB tylko jako czterodrzwiowe pojazdy z 48-konnymi silnikami. Kontynuatorem dwudrzwiowego modelu 1000 MBX została Škoda 1100 MBX.
Choć w czasie najintensywniejszych prac nad nowym modelem Škody opracowano prototyp nowego samochodu kombi, to jednak nigdy nie wszedł on do produkcji. Do roku 1971 trwała produkcja Škody Octavii Combi, pomimo zakończenia produkcji podstawowego modelu już w roku 1964.
* Polscy użytkownicy Škody 1000 MB rozwijali skrót znajdujący się w nazwie modelu jako "tysiąc małych błędów" * Škoda 1000 MB była sprzedawana także w Nowej Zelandii. Na tamtejszym rynku nosiła nazwę Škoda Sabre
Producent: Skoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Okres produkcji: 1964 - 1969 (do 1966 typ 990, później typ 721) Wyprodukowanych: 419 540 szt. Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan (100 MB) lub 2-drzwiowe coupé (1000 MBX) Silnik: benzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy, OHV, umieszczony z tyłu Pojemność skokowa: 988 ccm Średnica cylindra: 68,0 mm Skok tłoka: 68,0 mm Stopień sprężania: 8,3:1 (typ 721) Moc maksymalna: 42 KM (typ 990) lub 48 KM przy 4750 obr/min (typ 721) Maksymalny moment obrotowy: 65 Nm lub 70 Nm przy 3000 obr/min Skrzynia biegów 4-biegowa manualna Rodzaj napędu: tylny Długość: 4170 mm Szerokość: 1620 mm Wysokość: 1390 mm Masa własna: 787 kg Masa całkowita: 1130 kg Prędkość maksymalna: 126 km/h (C) Wikipedia Autocentrum.pl Flickr.com Carblueprints.info Forums.autosport.com Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Pią, 09.02.2024, 17:02, edytowano w sumie 3 razy
|
Nie, 17.04.2011, 1:30 |
|
|
POŃCZAK
Postów: 6345 Miejscowość: Bielsko-Biała
Samochód: E36 318ti / 626 gf
|
Re: 1964 Skoda 1000 MB
Doceniam stare projekty Skody, są lepsze o stokroć od naszych licencjonowanych pseudopolskich samochodach typu Fiat 125p. No i Skody mają mniejsze straty mocy bo nie mają wału napędowego. I mniej przez to ważą. I generalnie są świetne.
_________________ http://www.tanidrift.pl
|
Pon, 18.04.2011, 9:29 |
|
|
parigot
Postów: 454 Miejscowość: Hexagon
Samochód: SD4, CDI V6, HDI 1,4
|
Re: 1964 Skoda 1000 MB
To tak zwana Skoda 1000 Malych Bledow
|
Pon, 18.04.2011, 22:18 |
|
|
elCoyote
Postów: 2567 Miejscowość: Gdzieś na zachodnich rubieżach
Samochód: Volvo S80
|
Re: 1964 Skoda 1000 MB
Awersja do czechosłowackiej myśli motoryzacyjnej zrodziła się u mnie wraz z następcą tego modelu tj. 100, a apogeum osiągnęła przy 105/120.
_________________ Licencja na miłość Embargo na sen
|
Czw, 21.04.2011, 22:22 |
|
|
Ecnelis
Postów: 116 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Lancia κ Coupe 2.0t
|
Re: 1964 Skoda 1000 MB
_________________ NAJSZYBSZE SAMOCHODY ŚWIATA / TOP GEAR
|
Śro, 09.03.2016, 22:44 |
|
|
Bladyhel
Postów: 532
|
Re: 1964 Skoda 1000 MB
Bardzo fajny artykuł. Nie wiedziałem o wersji 2d.
|
Nie, 24.04.2016, 22:30 |
|
|
kulikowski
Postów: 7522 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1964-1969 Skoda 1000 MB (990/721)/1100 MB (715)
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Nie, 04.02.2024, 11:57, edytowano w sumie 1 raz
|
Pią, 02.02.2024, 5:52 |
|
|
kulikowski
Postów: 7522 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1964-1969 Skoda 1000 MB (990/721)/1100 MB (715)
ad. Škoda 1100 MB (715) Wikipedia.org ForumSamochodowe.pl Flickr.com Pinterest.de Cytuj: Škoda 1100 MB − samochód osobowy produkowany przez czechosłowacką firmę Škoda z Mladá Boleslav w latach 1968 - 1969.
Zewnętrznie modele 1100 MB nie różniły się od samochodów z serii 1000 MB. Jedyną różnicą były mocniejsze silniki o pojemności 1107 cm³ i mocy 52 KM przy 4800 obr./min, momencie 81,5 Nm przy 3000 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 80 km/h trwało 14 s, prędkość maksymalna wynosiła 127 km/h, średnie spalanie 7,9 l/100 km.
Model Typ Lata produkcji Liczba wyprodukowanych egzemplarzy 1100 MB de Luxe 715 1968-69 22 487 1100 MBX de Luxe 723 1968-69 1 114 Razem 23 601
Dane techniczne Producent: Škoda Auto, Mladá Boleslav, Czechosłowacja Zaprezentowany: 1968 Okres produkcji: 1968- 1969 typ 715 Segment: C Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan Silniki: typu 715,723, benzynowe, rzedowe,4-cylindrowe, OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzone cieczą Pojemność skokowa: 1107 cm³, Moc maksymalna: 52 KM (38 kW) Maksymalny moment obrotowy: 81,5 Nm Skrzynia biegów : manualna 4-biegowa Napęd: tylny Długość: 4170 mm Szerokość: 1620 mm Wysokość: 1390 mm Rozstaw osi: 2400 mm Masa własna: ~800 kg Pojemność zbiornika paliwa: 32 L Bagażnik: 340 L Ładowność: 350-375 kg Pokrewne: Škoda 1000 MB Škoda 1100 MBX de Luxe Poprzednik: Škoda 1000 MB Następca: Škoda 110 (C) Wikipedia.org ForumSamochodowe.pl Flickr.com Pinterest.de
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 04.02.2024, 2:43 |
|
|
kulikowski
Postów: 7522 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1964 Skoda 1000 MB (990/721)/1100 MB (715)
ad. 1966-1968 Škoda 1000 MBG de Luxe (typ 710) (52 KM) Flickr.com EuroOldtimers.com Automobilia.pl OHV R4 wolnossący chłodzony cieczą 988 ccm 52 KM przy 5200 obr./min 75,5 Nm przy 3000 obr./min 9,0:1 127 km/h (C) Flickr.com EuroOldtimers.com Automobilia.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 04.02.2024, 23:08 |
|
|
kulikowski
Postów: 7522 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1964-1969 Skoda 1000 MB (990/721)/1100 MB (715)
1966-1968 Škoda 1000 MBX de Luxe coupé (typ 990T) Wikipedia.org Auta5p.eu EuroOldtimers.com Auto.cz Flickr.com Dane techniczneProducent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja Model: 1000 MBX de Luxe Okres produkcji: 1966-1968 Nadwozie: 2-drzwiowe, 5-miejscowe coupé Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Paliwo: benzyna Zasilanie: gaźnik 2 x Jikov 32 BS, wolnossący Chłodzenie: cieczą Pojemność skokowa: 988 ccm Średnica cylindra: 68,0 mm Skok tłoka: 68,0 mm Moc maksymalna: 52 KM (38 kW) przy 5200 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 77 Nm przy 3000 obr./min Stopień sprężania: 9.0:1 Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 4170 mm Szerokość: 1620 mm Wysokość: 1390 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1280 mm Rozstaw kół tylnych: 1250 mm Masa własna: 780 kg Masa całkowita: 1180 kg instalacja elektryczna: 12 V Hamulce: hydrauliczne bębnowe Obręcze: 4,5J x 14 Prędkość maksymalna: 130 km/h Przyspieszenie 0-80 km/h: 14,0 s Przyspieszenie 0-100 km/h: 24.0 s Zużycie paliwa: 8 L/100 km (C) Wikipedia.org Auta5p.eu EuroOldtimers.com Auto.cz Flickr.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 19.02.2024, 16:03 |
|
|
kulikowski
Postów: 7522 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1964-1969 Skoda 1000 MB (990/721)/1100 MB (715)
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 20.02.2024, 15:12 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |