Czw, 08.09.2016, 21:01
Nowa generacja to nowe podejście do modelu - Peugeot 5008 zmienił się z minivana w 7-osobowego SUV-a
Nazwa modelu jest ta sama, ale koncepcja całkowicie inna – Peugeot 5008 od teraz jest SUV-em, największym w gamie francuskiej marki. Zbudowano go na modułowej platformie EMP2 i wyposażono w najnowszą technologię oferowaną przez Francuzów, m.in. w i-Cockpit. Nowy SUV zostanie zaprezentowany publiczności podczas najbliższego Salonu Samochodowego w Paryżu. Do salonów trafi wiosną 2017 r.
Początek ofensywy wyznaczyło wprowadzenie w marcu br. modelu 2008, w maju zostało zaś zaprezentowane 3008. W Chinach nadal odnosi sukcesy poprzednia generacja modelu 3008 poddana faceliftingowi, a na targach motoryzacyjnych w Chengdu została zaprezentowana chińska przedłużona wersja nowego SUV-a nowego 3008 o nazwie 4008. Nowy Peugeot 5008 jest więc piątym SUV-em zaprezentowanym przez francuską markę.
Nowe 5008 jest o 16,5 cm dłuższe i o 11 cm szersze od poprzednika. Siedmioosobowa wersja oferuje o 6 cm więcej miejsca na nogi pasażerom podróżującym w trzecim rzędzie.
Pod maskę SUV-a trafią: trzycylindrowy silnik 1.2 Pure Tech o mocy 130 KM, 1.6 THP o mocy 100 KM (z pięciobiegowym manualem) i 120 KM (sześciobiegowy manual i sześciostopniowy automat), 1.6 BlueHDi o mocy 100 KM i 120 KM oraz 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM lub 180 KM. 5008 pozostanie przednionapędówką.
Czw, 08.09.2016, 21:30
Czw, 08.09.2016, 22:04
Czw, 08.09.2016, 22:21
Pią, 09.09.2016, 10:43
Pią, 09.09.2016, 15:32
Pią, 09.09.2016, 16:31
MoonWalk napisał(a):Btw. Czemu tu są zdjęcia 2 różnych aut
Sob, 10.09.2016, 20:22
Sob, 10.09.2016, 21:18
Sob, 10.09.2016, 21:26
Nie, 11.09.2016, 17:44
Nie, 11.09.2016, 19:50
MoonWalk napisał(a):I dalej nie wiemy czemu są 2 inne przody...
Pon, 12.09.2016, 18:49
Sob, 18.02.2017, 11:24
Alfisti4ever napisał(a):MoonWalk napisał(a):I dalej nie wiemy czemu są 2 inne przody...
Ten biały ma na rejestracji GT line więc pewnie wersja bardziej sportowa Tak samo jak ten szary Niebieski to wersja zwykła
Czw, 16.03.2017, 15:56
Z punktu widzenia techniki to bardziej wyrośnięty bliźniak 3008. Oba modele opracowywano równolegle i od przedniego zderzaka do słupka B są identyczne. 5008 ma jednak o 16,5 cm większy rozstaw osi i jest o 20 cm dłuższe. Dzięki temu w drugim rzędzie 5008 zamiast kanapy są trzy równej wielkości, indywidualnie regulowane fotele, opcjonalnie można też zamówić 6. i 7. siedzenie. Są one znacznie mniejsze i nadają się raczej dla dzieci, jednak zostały sprytnie zaprojektowane. Składają się na płasko w podłodze bagażnika, ale można je też bardzo łatwo wyjąć. Ważą zaledwie po 11 kg i mają format walizki kabinowej. Wnęki, które dzięki temu powstają, można wykorzystać na bagaż, a po przesunięciu środkowych foteli do przodu pojemność bagażnika wzrasta do 780 l.
Mimo „usuvienia” 5008 pozostaje funkcjonalnym i pakownym samochodem. O ile możliwości aranżacji robią wrażenie, o tyle kabina 5008 gdzieniegdzie nas uwierała. W przypadku otwieranego szklanego dachu miejsca nad głową jest bardzo mało. Swobodę ruchów z przodu ogranicza też szeroki tunel środkowy, wrażenie ciasnoty potęguje blisko umieszczony podnóżek. Z kolei siedzący na skrajnych fotelach w drugim rzędzie ramieniem opierają się o słupek i boczek drzwi. Natomiast nisko otwierana klapa bagażnika może nabić guza nawet osobom o wzroście 177 cm.
Na pierwszy ogień wzięliśmy topowego, 180-konnego diesla z „automatem”. To znakomicie wygłuszona jednostka, w kabinie nie są odczuwalne drgania i nawet na wysokich obrotach trzeba się trochę wsłuchać w gang silnika, żeby wychwycić klekot. Po wybraniu trybu sportowego brzmienie jest zupełnie niepotrzebnie wzmacniane basowym tonem z głośników. Reakcja na gaz też staje się wówczas trochę zbyt nerwowa, za to układ kierowniczy – przyjemnie sztywny. Skrzynia zmienia biegi w każdym ustawieniu bez szarpnięć, choć niezbyt pospiesznie. Czasem tylko mocniejszym dociśnięciem gazu trzeba ją trochę zachęcić do redukcji.
Inżynierom skutecznie udało się też zachować przyjazne, poręczne prowadzenie, które chwaliliśmy już w 3008. Zza kierownicy nie ma się wcale wrażenia jazdy dużym samochodem. Zawieszenie wyróżnia się sztywną charakterystyką, choć nawet na podłej nawierzchni potrafi wiele znieść. Zdecydowanie odradzamy jednak wybór 19-calowych felg, tak samo jak zapuszczanie się daleko poza utwardzone drogi. 5008 nie ma i nie będzie miało napędu 4x4, musi mu wystarczyć znany z 3008 system Grip Control, czyli elektroniczny „poprawiacz” trakcji na grząskim i śliskim.
Szkoda, bo 23 cm prześwitu to w tej klasie niezły wynik. Ceny 5008 poznamy w kwietniu, a pierwsze sztuki trafią do salonów w czerwcu. Obstawiamy, że będzie o 10 000 zł droższe od 3008, czyli powinno kosztować ok. 100 000 zł z silnikiem 1.2 PureTech/130 KM.
Czw, 16.03.2017, 20:02
Sob, 18.03.2017, 1:35
Sob, 18.03.2017, 14:02
Nie, 19.03.2017, 12:51
Nie, 19.03.2017, 13:17