Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 8:54




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 87 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
- - - Bus News - - - 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
Forbes.com napisał(a):
Solaris wraca do gry
Filip Kowalik
03.06.2014 17:06 , ostatnia aktualizacja 03.06.2014 17:22

Unieważnienie przetargu na autobusy elektryczne dla Warszawy oznacza, że Solaris znów ma szansę, aby dopracować własną technologię, którą zdystansuje Volvo i Mercedesa

Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że chiński BYD Auto nie dowiódł, iż cena, jaką zaoferował za dostawę elektrycznych autobusów dla Warszawy, nie jest rażąco niska - jego oferta opiewała na 15,6 mln zł, podczas gdy konkurujący Solaris dawał 21,9 mln zł za każdy pojazd. Uzasadnienie brzmi dość podejrzanie - coś jak konieczność wykazania, że nie jest się hochsztaplerem. Ważna jest jednak zasadnicza konsekwencja.

Poznański Solaris wraca do gry o dostawę elektrycznych autobusów dla stolicy. Oczywiście Chińczycy pewnie zaskarżą tę decyzję i wszystkie scenariusze są jeszcze możliwe (nie wspominając o przeciągnięciu całej procedury). Ważne jednak, aby sprawę szybko wyjaśnić i żeby to właśnie Solaris miał możliwość przetarcia się na warszawskich ulicach.

Gra nie idzie tylko o 10 autobusów, ale o wypracowanie sobie pozycji na europejskim rynku autobusów elektrycznych. W rozmowie z "Forbesem" Solange Olszewska, prezes Solaris Bus and Coach, przekonywała, że jej firma w pracach nad pojazdem tego typu zdystansowała już swoich głównych rywali, takich jak Volvo czy Mercedes. Aby utrwalić przewagę, potrzebne jest referencyjne zlecenie, którym Solaris udowodni jakość swoich produktów. A z tym w Europie dość krucho.

Jedyny duży przetarg w zeszłym roku zorganizowało amsterdamskie lotnisko Schiphol, które zamówiło 35 pojazdów. Wówczas wygrał właśnie chiński BYD. W tym wypadku specyficzny charakter autobusów jeżdżących ma relatywnie małym terenie lotniska nie był do końca miarodajny. Stąd tak ważne jest zdobycie kontraktu dla Warszawy.

Jeśli to się nie uda, mimo bardzo przychylnej postawy KIO, polska spółka nie tylko nie zdobędzie koniecznego doświadczenia, ale w dodatku Chińczycy staną się głównym rozgrywającym na europejskim rynku.


(C) Forbes.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 05.06.2014, 0:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
http://www.youtube.com/watch?v=LP5WB6OXv1g

(C) MSW via Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 24.06.2014, 17:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
ZTM Warszawa napisał(a):
Zapraszamy na Dni Transportu Publicznego

Przejazdy zabytkowymi autobusami i tramwajami, zwiedzanie terenu Stacji Techniczno-Postojowej „Kabaty”, zajezdni tramwajowej przy ulicy Kawęczyńskiej i autobusowej „Ostrobramska”, spotkania ze specjalistami od miejskiej komunikacji, gry, zabawy i pokazy znajdą się w programie tegorocznych Dni Transportu Publicznego (20-21 września).

To już cykliczna impreza, organizowana po raz 13. przy okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Co roku Dni Transportu Publicznego przyciągają tłumy warszawiaków i tak będzie zapewne w ostatni weekend tegorocznego lata, bo organizatorzy - Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, Metro Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolei Miejska oraz Zarząd Transportu Miejskiego - przygotowali moc atrakcji.

Tym razem główna część festynu odbędzie się w zajezdni „Ostrobramska”, w sobotę 20 września. Co do zaoferowania mają wystawcy?

Stoisko Metra Warszawskiego - tu można będzie uzyskać informacje o budowie II linii metra. W tym miejscu będą dostępne wejściówki uprawniające do zwiedzania terenu Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty w niedzielę 21 września. Uwaga, liczba wejściówek – ograniczona. Więcej informacji na http://www.metro.waw.pl. MW zaprezentuje również techniczny pojazd - Mercedes Benz Unimog U400.

Stoisko SKM – tu można uzyskać informacje o taborze kolei. Odbędą się także gry i konkursy z nagrodami.

Stoisko Tramwajów Warszawskich otoczone będzie zabytkowymi omnibusami konnymi, a pracownicy TW opowiedzą o codziennej pracy, dostępnym taborze, przeprowadzą konkursy.

Stoisku ZTM – olbrzymia gra planszowa dotycząca komunikacji miejskiej, quiz z nagrodami, prezentacja urządzeń do kontroli biletów, roweru towarowego ZTM i inne atrakcje.

Miasteczko Ruchu Drogowego – tu odbędą się testy ze znajomości przepisów ruchu drogowego. Miasteczko zorganizuje Straż Miejska.

W zajezdni będzie możliwy przejazd zabytkowymi autobusami. Odbędzie się wystawa miniatur dawnych tramwajów oraz modeli autobusów. O tę część pikniku zadbają członkowie Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej.

Dorośli oraz dzieci pod opieką dorosłych mogą wziąć udział w grze miejskiej „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”, a dzieci zrobić pamiątkowe zdjęcia z Krecikiem i Panem Bilecikiem.

Organizatorzy zapewniają także pokazy karate, udostępniają ściankę wspinaczkową. Na terenie zajezdni dostępne będą stoiska gastronomiczne.

Uczestnicy festynu mogą zwiedzać zajezdnię autobusową „Ostrobramska”. Od godziny 10 do 16 – także w sobotę 20 września - dla zwiedzających udostępniona zostanie także wpisana do Krajowego Rejestru Zabytków zajezdnia tramwajowa „Praga” przy ulicy Kawęczyńskiej 16.

Będzie można korzystać bezpłatnie z przejazdów specjalnymi liniami dowozowymi obsługiwanymi zabytkowymi i współczesnymi autobusami:
•z zajezdni „Ostrobramska” do zajezdni „Praga” (linia A)
•ze stacji Metro Politechnika do zajezdni „Ostrobramska” (inia B)
Zabytkowe tramwaje będą tego dnia kursować między placem Narutowicza a zajezdnią „Praga” (linia D).
Serdecznie zapraszamy!

PROGRAM DNI TRANSPORTU PUBLICZNEGO W ZAJEZDNI „OSTROBRAMSKA”
Sobota, 20 września (Dzień pierwszy)


10.00 Początek
10.30 – 14.00
Gra miejska „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”
11.00 Oficjalne otwarcie DTP
11.30 – 12.00
Przekazanie KMKM Warszawa zabytkowego Ikarusa 260
14.00 Występ kabaretu K2
14.30 Wręczenie nagród uczestnikom gry miejskiej
16.00 Zakończenie

Uwaga: harmonogram może ulec zmianie.

Miejsce: zajezdnia autobusowa „Ostrobramska”, ul. Ostrobramska 38. Wejście tylko od ul. Ostrobramskiej lub wjazd specjalnymi liniami dowozowymi.

Niedziela 21 września (dzień drugi)
Metro Warszawskie napisał(a):
Zaproszenie na Dni Transportu Publicznego
Metro Warszawskie Sp. z o. o. serdecznie zaprasza na „Dni Transportu Publicznego”- największą imprezę plenerową poświęconą komunikacji miejskiej w Warszawie, która odbędzie się na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Ostrobramskiej 38 w najbliższy weekend.

W dniu 20 września 2014 roku, od godziny 10.00 do 16.00 na wszystkich miłośników komunikacji miejskiej czekać będą niezapomniane atrakcje, w tym te przygotowane przez Metro Warszawskie Sp. z o. o. Oprócz akcji informacyjnej dotyczącej budowy centralnego odcinka II linii metra w Warszawie, będziemy rozdawać bezpłatne wejściówki upoważniające do zwiedzania Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach (zwiedzać STP będzie można w niedzielę 21 września, liczba wejściówek ograniczona), służby metra pokażą przeszkolonego psa oraz zaprezentują pojazd Mercedes Benz – Unimog U400, a do odwiedzenia naszego stoiska zachęcać będzie nasza firmowa maskotka – Krecik, z którym wszyscy zainteresowani będą mogli zrobić sobie zdjęcie.

W niedzielę 21 września, w godz. 10.00-17.00 zapraszamy do zwiedzania Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty przy ul. Wilczy Dół 5 (tylko dla osób posiadających wejściówki - do odbioru na stoisku Metra w dniu 20 września).

Przewidywany czasowy harmonogram zwiedzania:
10:00 - 11:00 I - II grupa
11:00 - 12:00 III - IV grupa
12:00 - 13:00 V - VI grupa
13:00 - 14:00 VII – VIII grupa
14:00 - 15:00 IX – X grupa
15:00 - 16:00 XI – XII grupa
16:00 - 17:00 XIII – XIV grupa

Każdy zwiedzający musi posiadać przy sobie wejściówkę, dokument tożsamości ze zdjęciem i adresem zamieszkania bądź zameldowania. Osoby niepełnoletnie do 15 roku życia mogą wejść na teren STP tylko pod opieką osób dorosłych. Osoby nie posiadające jakiegokolwiek dokumentu identyfikacyjnego nie będą mogły zostać wpuszczone na teren STP Kabaty.

* Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc w grupach dla zwiedzających jedna osoba będzie mogła otrzymać jedną wejściówkę. Wypełniona wejściówka wraz dokumentem tożsamości uprawnia do wejścia na teren STP Kabaty jedną osobę dorosłą wraz z trojgiem dzieci.
PSMK napisał(a):
Zapraszamy na Dni Transportu Publicznego

Zapraszamy w niedzielę 21 września w godz. 12.00-17.00 do Parowozowni Skierniewice (ul. Łowicka 1) na XIII Dni Transportu Publicznego.

Oprócz hali wachlarzowej i kolekcji taboru kolejowego zwiedzający będą mogli zobaczyć: urządzenia do obsługi parowozów; dawną halę maszyn; kuźnię z oryginalnym wyposażeniem i wystawą zdjęć „Kolej w obiektywie”; wystawę ”Urządzenia sterowania ruchem kolejowym”.

Zwiedzanie hali wachlarzowej odbywa się z przewodnikiem oczekującym na Gości zawsze o pełnej godzinie (12.00, 13.00, 14.00 i 15.00). Pozostałe wystawy można zwiedzać indywidualnie.

Premierowo będzie można także zobaczyć wystawę zdjęć z konkursu PKP Polskie Linie Kolejowe i Grupy Kolejowo-Krajoznawczej – „Kolej w obiektywie”. Jej wernisaż odbędzie się w sobotę 20 września o godz. 16.00.

Zmęczeni turyści będą mogli posilić się na terenie Parowozowni potrawami z grilla serwowanymi przez pizzerię Atmosfera.

Serdecznie zapraszamy.


Poniedziałek 22 września
Koleje Mazowieckie napisał(a):
22 września, Dzień bez samochodu w Kolejach Mazowieckich

Spółka "Koleje Mazowieckie - KM" uprzejmie informuje, że 22 września 2014 r. w pociągach uruchamianych przez KM obowiązywać będzie oferta specjalna Dzień bez samochodu w KM.

W ramach oferty na podstawie kuponu podróżni będą uprawnieni do bezpłatnych przejazdów wszystkimi pociągami uruchamianymi przez KM.

Kupon Dzień bez samochodu w KM będzie można otrzymać w kasach biletowych, a także pobrać ze strony http://www.mazowieckie.com.pl oraz w formie kodu 2D dostępnego na plakatach zamieszczonych w gablotach informacyjnych, w okienkach kas biletowych i na biletomatach.

Warunki oferty Dzień bez samochodu w KM

Kupon Dzień bez samochodu w KM

Kod 2D Dzień bez samochodu w KM

(C) Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa ztm.waw.pl
Metro Warszawskie metro.waw.pl
Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei Psmk.org.pl
Koleje Mazowieckie mazowieckie.com.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 18.09.2014, 15:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
jest już rozkład szynobusu specjalnego do Konstancina w niedzielę (drugim dniu DTP - części kolejowej), potrzebna jest rejestracja e-mailem na wybrany kurs:
SSKS napisał(a):
[Warszawa] Dni Transportu Publicznego – Specjalny Przejazd do Konstancina – Jeziorny!
Pociągi specjalne do Konstancina – Jeziorny: odwiedź jedyne uzdrowisko na Mazowszu!

Z okazji Dni Transportu Publicznego zapraszamy do przejazdu pociągami specjalnymi do Konstancina – Jeziorny oraz do zwiedzania tego urokliwego miasta – jedynego uzdrowiska na Mazowszu.

Pociąg specjalny do Konstancina – Jeziorny (stacja Jeziorna) odjedzie z Warszawy Zachodniej w niedzielę o godz. 9.31 (peron 4). W Konstancinie – Jeziornej na odwiedzających będzie czekał przewodnik, który poprowadzi grupę po starej części uzdrowiska oraz na okolicznościowy piknik.

Powrót do Warszawy z Konstancina zaplanowano na godz. 16.15.

Oferta pociągów specjalnych skierowana jest też do mieszkańców Konstancina – Jeziorny, którzy chcieliby zobaczyć, jak mógłby wyglądać dojazd do Warszawy koleją. Zapraszamy do przejazdu ze stacji Jeziorna do Warszawy Zachodniej i z powrotem.

Miłośników kolei ucieszy także możliwość obejrzenia linii służącej do przewozu węgla od stacji Jeziorna do elektrociepłowni na Siekierkach.

Chętnych do uczestnictwa w przejazdach zapraszamy do rejestrowania się – liczba miejsc w pociągu jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.

Pociągi uruchamiane są dzięki naszym partnerom – Kolejom Mazowieckim i firmie PGNiG Termika, która zarządza linią kolejową: Warszawa Okęcie – EC Siekierki.

Rozkład jazdy pociągów specjalnych:
Kurs A: Warszawa Zachodnia (peron 4) 9.31 – Jeziorna 10.11. – BRAK MIEJSC!
Kurs B: Jeziorna 12.45 – Warszawa Zachodnia 13.26
Kurs C: Warszawa Zachodnia (peron 5) 13.54 – Jeziorna 14.34
Kurs D: Jeziorna 16.15 – Warszawa Zachodnia 16.57
Kurs E: wycieczka po Konstancinie – Jeziornej z przewodnikiem. Zbiórka przy stacji w Jeziornej po przyjeździe pociągu o godz. 10.11.
Kurs F: Jeziorna 10.30 – EC Siekierki 11.10/11.15 – Jeziorna 12.00 (bez wjazdu i zwiedzania elektrociepłowni). - BRAK MIEJSC!

Image
Pociągi zatrzymują się na stacjach/przystankach: Warszawa Zachodnia, Warszawa Rakowiec, Warszawa Żwirki i Wigury, Warszawa Służewiec, Jeziorna.

Regulamin – zasady uczestnictwa w imprezie:
1. Przejazd pociągami specjalnymi i udział w wycieczce są bezpłatne.
2. Przejazd pociągami odbywa się na podstawie zgłoszenia pocztą elektroniczną do dnia 19 września 2014 r. lub na stoisku SSKS na Dniach Transportu Publicznego w dniu 20 września 2014 r. Przydział miejsc odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń.
3. Osoby zgłaszające się otrzymują pocztą elektroniczną lub osobiście potwierdzenie zgłoszenia. Należy zabrać je ze sobą do pociągu.
4. Organizator może dopuścić udział osób wcześniej niezgłoszonych w miarę wolnych miejsc.
5. Zgłoszenie do udziału w imprezie lub wejście do pociągu oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
6. W pociągach nie mogą przebywać osoby pod wpływem alkoholu ani środków odurzających. Nie wolno ich spożywać w pociągu.
7. W pociągach obowiązuje zakaz palenia.
8. W czasie wsiadania i wysiadania do i z pociągu należy zachować szczególną ostrożność i postępować zgodnie ze wskazówkami obsługi pociągu. Kategorycznie zabronione jest wyskakiwanie.
9. Uczestnicy przejazdu są zobowiązani zachować szczególną ostrożność w czasie poruszania się w pobliżu torów kolejowych i przestrzegać zaleceń obsługi.
10. Osoby nieprzestrzegające regulaminu mogą zostać poproszone o natychmiastowe opuszczenie pociągu lub terenu kolejowego.
11. Dzieci w wieku poniżej 13 lat mogą uczestniczyć w przejeździe tylko pod opieką osoby dorosłej.
12. Uczestnicy przejazdu nie mogą zabierać ze sobą rowerów ani nieskładanych wózków dziecięcych oraz dużego lub nieporęcznego bagażu.
13. Uczestnicy przejazdu są poinformowani, że warunki wsiadania i wysiadania na stacji Jeziorna wymagają zachowania szczególnej ostrożności ze względu na brak normatywnych peronów. Z tego też względu nie zlecamy obuwie bez wysokich obcasów. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się proszone są o wzięcie pod uwagę braku możliwości zapewnienia asysty ze strony obsługi pociągu.
Zgłoszenia należy przesyłać na adres:
dnitransportu@gmail.com
do dnia 19 września 2014 r.

W zgłoszeniu należy podać kurs lub kursy pociągu, w których zgłaszający się chce uczestniczyć, imię i nazwisko, nr telefonu kontaktowego oraz liczbę osób, których dotyczy zgłoszenie. Jedna osoba może zgłosić maksymalnie 2 osoby dorosłe i dzieci podróżujące wraz z nią.

(C) Stowarzyszenie Sympatyków Komunikacji Szynowej ssks.org

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 19.09.2014, 0:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
trasy specjalnych linii autobusowych i tramwajowych (dziś):
Image

rozkład specjalnej linii tramwajowej D z Pl. Narutowicza do Zajezdni Praga, obsługiwanej taborem zabytkowym (K, 4N, 13N, 102N) (dziś):
Image


(C) Dni Transportu Publicznego@Facebook
Tramwaje Warszawskie tw.waw.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 20.09.2014, 11:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
fotorelacja znajomego z części miejskiej w sobotę:
https://www.facebook.com/ladynski/media_set?set=a.826065224093663.1073741851.100000705806735&type=1


(C) Facebook

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Pią, 20.02.2015, 14:43, edytowano w sumie 2 razy

Śro, 24.09.2014, 15:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
ciekawe, ile z tego zrealizowano ...

Mapa inwestycji taborowych PKP InterCity

(C) Intercity.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 01.10.2014, 17:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
linia specjalna 13XII w sobotę w Warszawie obsługiwana zabytkowym Ikarusem 280:
trasa http://pamiec.pl/ftp/ilustracje/trasa_przejazdu.jpg
rozkład jazdy http://pamiec.pl/download/49/41337/rozkladjazdyprzystanki2014.pdf

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 11.12.2014, 22:14
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: - - - Bus News - - -
Oby tylko Twoi koledzy z różnych prawicowych ugrupowań go nie zdemolowali...

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 12.12.2014, 20:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
biztok.pl napisał(a):
Solaris podbija czeski rynek. Kontrakt na ponad 100 autobusów
16.02.2015

Image

Solaris Bus & Coach zawarł z miejskim przewoźnikiem publicznym w czeskiej Ostrawie umowę na dostawę 105 autobusów Urbino z napędem CNG za 104 mln zł, podała spółka.

"W ostatnich latach Czechy stały się jednym z kluczowych i najbardziej stabilnych kierunków naszego eksportu. To dla nas powód do satysfakcji, że produkty naszej marki cieszą się dużym zaufaniem i mają tak dobre opinie u południowych sąsiadów. Pozyskanie tak dużego zamówienia jest potwierdzeniem naszych wysokich kompetencji technicznych, świadczy także o bardzo dobrych referencjach, jakie w ciągu ostatnich kilku lat zbierają Solarisy eksploatowane w Ostrawie" - powiedział członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Zbigniew Palenica, cytowany w komunikacie.

Zgodnie z zawartą umową, 90 autobusów Urbino 12 oraz 15 przegubowych Urbino 18 zostanie doręczonych do czeskiego klienta jeszcze w tym roku. Wszystkie pojazdy będą wyposażone w silniki zasilane paliwem CNG (Compressed Natural Gas), czyli sprężonym gazem ziemnym.

Zakup Solarisów związany jest z dużym projektem odnowy taboru w Ostrawie. Wybór autobusów napędzanych gazem ziemnym jest również inwestycją miasta w nowe technologie. Oprócz rozwoju floty przewoźnik zamierza wybudować w najbliższym czasie dwie stacje tankowania CNG, podano również.

W Ostrawie już dziś jeżdżą łącznie sto siedemdziesiąt cztery jednostki polskiego producenta. Są to zarówno autobusy spalinowe, jak i trolejbusy. Tych ostatnich przybędzie w Ostrawie jeszcze w tym roku. Solaris we współpracy z czeską Skodą Electric dostarczy w drugiej połowie tego roku dwanaście elektrycznych pojazdów w wersjach 12- i 18-metrowej, przypomina Solaris.

Solaris Bus & Coach S.A. jest czołowym w Europie, polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wytworzyła ponad 11000 autobusów, które jeżdżą po drogach 29 krajów w blisko 600 miastach.


(C) Biztok.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 24.02.2015, 3:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
Gospodarka.Dziennik.pl napisał(a):
Pendolino śmiga, inne pociągi stoją w krzakach
Konrad Majszyk | 2015-03-11 08:42 | Aktualizacja: 08:42

PKP Intercity oszczędzało na remontach lokomotyw i wagonów. – Latem ich zabraknie – alarmują eksperci.

Flagowy przewoźnik w marcu skieruje wprawdzie na tory kolejne dwa pendolina i przeznacza 10 mln zł na kampanię reklamową, ale boryka się z brakami taborowymi. – To kumulacja trudnej sytuacji finansowej, objawiającej się kłopotami z płynnością, z ewidentnymi błędami polityki taborowej – twierdzi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Nasza polityka taborowa uwzględnia założenia aktualnego rozkładu jazdy, w tym niezbędną rezerwę, oraz możliwości firm realizujących naprawy – odpowiada Zuzanna Szopowska z PKP Intercity.

Zaczęło się od lokomotyw. W lutym na portalach społecznościowych pojawiły się pierwsze zdjęcia wagonów PKP Intercity ciągniętych przez lokomotywy Vectron w barwach DB Schenker. Jak się dowiedzieliśmy, lokomotywy dzierżawione od DB są co najmniej dwie, a koszt wynajęcia każdej to 33 tys. euro miesięcznie. PKP Intercity nie potwierdza tych informacji.

– Za równowartość kosztu dzierżawy przez pół roku każdej takiej lokomotywy można by wykonać naprawę główną własnego elektrowozu, który posłużyłby dwa lata – wylicza Furgalski. Na trasach pojawiły się też pociągi TLK ciągnięte przez lokomotywy PKP Cargo. Intercity pożycza je doraźnie, tzn. kiedy brakuje taboru do obsługi połączeń. O cenach takiej usługi firma nie informuje. – Wypożyczanie stanowi standardową i powszechną praktykę rynkową – stwierdza Zuzanna Szopowska.

Według ekspertów napięta sytuacja wynika z nieogłaszania w 2014 r. przetargów na naprawy główne taboru. To zapewne pozwoli poprawić wynik finansowy za 2014 r. Problem w tym, że doszło do kumulacji: na bocznicach stoi ponad 30 czekających na remont lokomotyw EP09 i EP07.

– W ostatnich latach PKP Intercity skupiło się na dużych projektach inwestycyjnych z funduszy unijnych, zaniedbując kwestie bieżącego utrzymania – ocenia Michał Beim z Instytutu Sobieskiego. I dodaje, że przecież dzięki pendolino spółka powinna mieć uwolniony tabor do użycia na innych trasach.

Intercity nie odpowiedziało nam, ile ma dziś lokomotyw w użytkowaniu i czynnej rezerwie. Wiadomo, że latem, kiedy jest największy popyt na przewozy pasażerskie, będzie jeszcze gorzej – od osoby zbliżonej do spółki wiemy, że do tego czasu kolejne lokomotywy będą traciły świadectwo sprawności. Adrian Furgalski twierdzi wręcz, że latem konieczne będzie ograniczenie przez spółkę oferty pasażerskiej. Według niego problem może być również z wagonami. Jak szacuje, w sezonie letnim zabraknie 240–250 sztuk. Portal Rynek Kolejowy już informuje m.in. o brakach wagonów restauracyjnych i dziwacznych zestawieniach, np. pociągu TLK „Orkan” składającego się z wagonu klasy I, II i... kuszetki.

Problem dotyczy także zespołów trakcyjnych (to składające się z kilku członów zintegrowane składy pasażerskie z kabinami sterowniczymi na obu końcach, które nie wymagają lokomotyw). Na przykład 9 z 14 stosunkowo nowych pociągów ED74, które przewoźnik zamówił w 2005 r., stoi na bocznicy, gdzie pokrywa je... graffiti.

Przetarg na naprawy ogłoszono w ubiegłym roku, ale producent Pesa chciał za dużo. W wyniku powtórzonego postępowania udało się naprawić tylko pięć składów. – Skoro reszta stoi kilka miesięcy bezczynnie w krzakach, zakres prac do wykonania będzie większy – twierdzą fachowcy.

Jak obsłużyć letnie przewozy? Według naszych informacji spółka rozważa wystąpienie do MIR o odroczenie napraw wagonów, wynikających z dokumentacji systemu utrzymania. Przewoźnik tej informacji nie potwierdził. – Przesunięcie napraw to bardzo poważna kwestia związana z bezpieczeństwem pasażerów – ostrzega Jerzy Polaczek, były minister transportu.

– Do końca tego roku większą część naszej floty będą stanowić nowe i zmodernizowane pociągi – zapowiada PKP Intercity. Ma to być możliwe głównie dzięki 40 pociągom elektrycznym zamówionym w firmach Stadler i Pesa, które mają trafić do przewoźnika do końca roku. Ale z tym także nie będzie łatwo. Jak ujawniliśmy w DGP, terminowe zakończenie kontraktu Pesy stoi pod dużym znakiem zapytania, bo pociąg Dart jest dopiero w fazie projektowania.

Dobra informacja jest taka, że PKP Intercity rozpisało pierwszy przetarg na naprawy lokomotyw. Zdążyć przed latem będzie trudno, chociaż zadania rozdzielono, żeby prace mogły być prowadzone w 2–3 zakładach naprawczych jednocześnie. – Tylko w tym roku wykonamy ponad 660 napraw okresowych za ponad 130 mln zł. Część zamówień jest już zakontraktowana, dla pozostałych przygotowaliśmy przetargi – twierdzi Zuzanna Szopowska. Trwający program wymiany taboru jest rekordowy. Jego wartość wynosi ok. 5,5 mld zł.


(C) Gospodarka.dziennik.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 11.03.2015, 12:53
Profil

Postów: 104
Post Re: - - - Bus News - - -
http://temat.net/aktualnosci/23178/Auto ... Szczecinka

"W ostatniej rozmowie z burmistrzem, Jerzy Hardie-Douglas powiedział nam, że w 2016 roku jedną z najważniejszych inwestycji realizowanych przez miasto będzie wyposażenie floty autobusowej Komunikacji Miejskiej w pojazdy o napędzie elektrycznym.

Burmistrz zakłada, że z budżetu miasta trzeba będzie wyasygnować na ten cel około 2,5 mln zł, i to przy 85-procentowym dofinansowaniu zakupu pojazdów z funduszy unijnych.

- Będziemy aplikować o pieniądze na zakup 10 sztuk pojazdów z napędem elektrycznym – ujawnia w rozmowie z „Tematem” prezes Komunikacji Miejskiej Tomasz Merk.

- Warto podkreślić, że koszt jednego takiego pojazdu waha się w granicach od 1,5 mln zł do 1,7-1,8 mln zł wraz z wyposażeniem. Ale to nie wszystko. Oprócz solidnego ogrzewanego garażu autobusy muszą mieć stację ładowania. To kolejne przedsięwzięcie wymagające nakładów inwestycyjnych i czasu. Pojazdy będą musiały być ładowane jednocześnie – w nocy. To z kolei wymaga przyłącza energetycznego o dużej mocy.

Jak zaznaczył nasz rozmówca, ekologia kosztuje – To bardzo duży program dla naszej spółki – podkreśla T. Merk. – Gdy uda się nam doprowadzić go do finału, wówczas pojazdy o napędzie elektrycznym zastąpią obecnie kursujące ulicami Szczecinka autobusy z napędem dieslowskim i silnikami euro 4.

- Realizacja projektu wymaga czasu. Wpierw musimy złożyć wniosek, że aplikujemy w takim programie – mówi prezes Merk. – Nabór do programu będzie miał miejsce prawdopodobnie na początku pierwszego kwartału przyszłego roku. Z kolei rozstrzygniecie nastąpi w drugim kwartale. Później odbędzie się przetarg w celu wyłonienia producenta pojazdów. Proces produkcji autobusów potrwa około 8 miesięcy. W międzyczasie musimy wykonywać przyłącze energetyczne. To też trochę potrwa. Szacuję, że gdy wszystko pójdzie po naszej myśli, mieszkańcy Szczecinka będą mogli udać się w podróż ulicami miasta elektrycznym autobusem w pierwszej połowie 2017 roku. (sw)"


Pon, 28.09.2015, 4:47
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: - - - Bus News - - -
Cytuj:
Polski producent z Bolechowa pod Poznaniem podpisał w końcu roku kontrakty z trzema izraelskimi przewoźnikami.

Dla firmy DAN z Tel Awiwu dostarczy 60 sztuk miejskich autobusów Solaris Urbino 12. To jeden z największych izraelskich przewoźników. Drugi kontrakt obejmuje dostawę 30 sztuk 12-metrowych Urbino dla firmy Egged. Działa ona zarówno na rynku izraelskim jak i na innych rynkach poza jego granicami. Autobusy mają kursować w izraelskiej stolicy, a prawdopodobnie także będą jeździć po Jerozolimie. Trzecie zamówienie dotyczy 20 pojazdów dla firmy Afifi Group z Nazaretu. Solaris wyprodukuje dla niej 10 międzymiastowych InterUrbino oraz tyle samo miejskich Urbino.
Wszystkie pojazdy - w sumie 110 sztuk maja był dostarczone do Izraela w okresie od marca do maja przyszłego roku. To kolejny etap współpracy Solarisa z izraelskimi przewoźnikami. Polski producent autobusów jest obecny na rynku izraelskim od 2012 roku. Do tej pory we współpracy ze swoim lokalnym partnerem i dystrybutorem - firmą UBSI dostarczył na tamtejszy rynek blisko 200 pojazdów zarówno miejskich jak i międzymiastowych.
- Izrael w ostatnich latach staje się dla nas jednym z bardziej znaczących rynków eksportowych – twierdzi Dariusz Michalak, wiceprezes Solarisa odpowiedzialny w firmie badania i rozwój. Nie wykluczył zintensyfikowania współpracy z firmami z Izraela w najbliższej przyszłości.
Solaris, który w ubiegłym roku wyprodukował rekordową liczbę 1380 autobusów, w roku 2015 jeszcze poprawi ten wynik. Jest jednym z największych producentów autobusów w Polsce. Produkuje autobusy miejskie i międzymiastowe, a także trolejbusy oraz tramwaje, które jeżdżą już w 28 państwach w ponad 600 miastach, m.in.: Berlinie, Paryżu, Rzymie czy Dubaju. Firma zatrudnia 2300 osób w czterech fabrykach w Wielkopolsce oraz ponad 300 pracowników w swoich zagranicznych przedstawicielstwach. Mimo zmian w zarządzie pozostaje firmą rodzinną.
Jedną ze specjalności Solarisa stały się pojazdy bezemisyjne. W grudniu producent zaprezentował w Paryżu najnowszy elektryczny autobus - model Urbino 12 Electric. Jest on teraz testowany w ruchu liniowym na paryskich ulicach w ramach planów Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP). Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Berlinie, Hamburgu, Dreźnie i Dusseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie, Ostrołęce, Inowrocławiu) oraz Szwecji (Vasteras). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony.
W tym roku firma z Bolechowa zaczęła prace nad budową pierwszego dwuprzegubowego autobusu elektrycznego z wodorowym ogniwem paliwowym. Projekt takiego autobusu mega o długości ponad dwudziestu metrów realizowany jest w konsorcjum utworzonym wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską. Przedsięwzięcie uzyskało wsparcie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu InnoTech.


Cytuj:
Będąca w upadłości fabryka Autosan z Sanoka będzie prawdopodobnie sprzedana. Jak poinformował syndyk Ludwik Noworolski, przyjął on jedną z ofert. "Teraz musi ją jeszcze zatwierdzić sędzia komisarz nadzorujący upadłość” - dodał.

Noworolski nie zdradził, czyją ofertę zaakceptował. W przesłanym mediom komunikacie napisał, że jeśli sędzia komisarz zatwierdzi ofertę, będzie to „zakończenie dwuletnich działań ze skutkiem nad wyraz oczekiwanym przez wierzycieli, bo uzyskane środki będą służyły ich zaspokojeniu."
Syndyk zaznaczył, że inwestor, którego oferta została wybrana, deklaruje m.in. kontynuację produkcji autobusów, przejęcie załogi oraz utrzymanie dotychczasowej działalności w sferze produkcji koncesjonowanej i innych usług.
„Informując o powyższym załogę, życzyłem radości, zdrowia i z nowym entuzjazmem powrotu do pracy, uznając, że trzeba dać się poznać nabywcy od najlepszej strony, jako całość i każdy z osobna" - napisał Noworolski.
Przewodniczący zarządu Regionu Podkarpacie NSZZ „Solidarność" Tadeusz Majchrowicz powiedział, że to dobra informacja nie tylko dla załogi, ale również dla miasta i całego województwa.
„W ostatnim czasie wiele się działo wokół Autosanu. Wiem, że przewodniczący Solidarności Piotr Duda napisał list ws. zakładu do ministra skarbu i w Warszawie odbyło się spotkanie w tej sprawie. Ta dzisiejsza wiadomość to chyba efekt tych działań" - dodał.
Natomiast przewodnicząca „S" w Autosanie Ewa Latusek powiedziała PAP, że sędzia komisarz ma podjąć decyzję, czy przyjmie ofertę po świętach. „Pan syndyk spotkał się we wtorek z załogą, poinformował o ofercie, nie powiedział, kto za nią stoi. Czekamy na decyzję sędziego" - dodała.
Latusek zaznaczyła, że zgodnie z decyzją sędziego komisarza, Autosan nie może być sprzedany za mniej niż 19 mln zł.
Ostatnio głośno było o Autosanie przed tegorocznymi wyborami parlamentarnymi. W ostatnim tygodniu kampanii wyborczej ofertę kupna zakładu złożyło konsorcjum firm: Huta Stalowa Wola, PIT-Radwar (obie z Polskiej Grupy Zbrojeniowej) oraz prywatna spółka SKB Drive Tech. Po wyborach oferta konsorcjum została wycofana.
Autosan jest w upadłości od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki. Pod koniec maja br. Prokuratura Okręgowa w Krośnie umorzyła śledztwo ws. upadłości Autosanu.
Autosan był pięć razy wystawiany na sprzedaż w przetargu. W ostatnim cena wywoławcza wynosiła 37 mln zł. Po piątym przetargu sędzia nadzorujący upadłość Autosanu zgodził się na sprzedaż fabryki z wolnej ręki.
Autosan oprócz autobusów produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów. W ub.r. zakład sprzedał 50 autobusów; obecnie zatrudnia ok. 360 osób.
Fabryka uzyskała w tym roku homologację na produkcję miejskich autobusów SANCITY z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie.
Autosan SA jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r. Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.

rp.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 28.12.2015, 16:30
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: - - - Bus News - - -
I znów słyszymy o Autosanie

Cytuj:
W Krakowie rozstrzygnięto przetarg na 15 autobusów, który wcześniej musiał być powtarzany. Jeśli Solaris nie odwoła się od wyników, pojazdy dla krakowskich pasażerów dostarczy Autosan, który ledwie kilka tygodni temu państwowe spółki zbrojeniowe wyciągnęły z wielomiesięcznego stanu upadłości. To olbrzymia szansa, bo Autosan zyskuje w ten sposób doświadczenie przydatne przy innych przetargach.


Chodzi o krótkie autobusy MIDI (od 8,5 do 9,6 m), fabrycznie nowe, niskopodłogowe i niskoemisyjne, które do Krakowa mają trafić w komplecie w ciągu 6 miesięcy od daty podpisania umowy. To część dużych zakupów realizowanych w ostatnich miesiącach przez MPK Kraków, w ramach których pod Wawel trafiają też autobusy elektryczne, ale w tym wypadku chodziło po pojazdy klasycznie napędzane silnikiem diesela.

Solarisy lepszej jakości, ale Sancity tańsze

Złożono dwie oferty. Autosan wygrał przetarg głównie dzięki temu, że zaproponował niższą cenę – nieco ponad 14,9 mln zł brutto – czyli mniej więcej o 1,5 mln zł korzystniejszą niż suma podyktowana przez Solarisa. Ponieważ cena stanowiła 80 proc. wagi oceny ofert, producent z Sanoka zyskał w ten sposób ponad 7-punktową przewagę, której Solarisowi nie udało się odrobić kryteriami technicznymi. A miał szansę, bo Autosan z 20 proc. punktów za kryteria pozacenowe zyskał tylko 3. W sumie jego oferta okazała się lepsza od tej Solarisa w stosunku 83 pkt. do 80,07 pkt.

Warto wspomnieć, że mimo dość licznych zachęt zawartych w kryteriach, obaj producenci nie zaproponowali takiego autobusu, jaki MPK by sobie wymarzyło. Punkty, poza ceną, można było głównie dostać za ulepszenia w stosunku do podstawowych wymagań wobec pojazdów. Żaden nie zaproponował silnika z możliwością rekuperacji energii, ani takiego, który bez filtra cząstek stałych i selektywnej redukcji katalitycznej osiągnąłby zakładany przez zamawiającego standard emisji spalin. Krakowscy urzędnicy punktowali też m.in. miejsca dostępne z niskiej podłogi, oraz poziom podłogi niższy niż wymagane 340 mm. W tym ostatnim przypadku Solaris przygotował takie rozwiązanie, ale w zwycięskich Sancity go nie będzie.

Co ciekawe przetarg musiano powtórzyć, bo pod koniec kwietnia obie ówczesne oferty odrzucono. Solaris zaproponował autobusy za sumę nieznacznie przewyższającą środki zaplanowane na zakupy przez MZA. Druga oferta mieściła się w limicie finansowym, ale autobusy Sancity były wtedy oferowane Krakowowi przez… konsorcjum Ursusa i AMZ. Autosan, będący wtedy w stanie upadłości likwidacyjnej miał problem z samodzielnym startem w przetargu. Teraz oferta Autosanu znów zmieściła się w limicie (12,75 mln zł netto czyli nieco ponad 15,5 mln zł brutto), choć jest o milion złotych wyższa niż tamta złożona przez Ursus i AMZ.

Autosan odbija się od dna?

Dla Autosanu wygrana w Krakowie, w dość dużym i prestiżowym przetargu, to doskonała wiadomość. Spółka, która pod koniec marca została kupiona przez spółki wchodzące w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Nikt nie ukrywa, że interwencja państwowych spółek jest realizacją wyborczych obietnic PIS–u, zresztą przy podpisaniu dokumentów była obecna premier Beata Szydło. Wcześniej, od jesieni 2013 r. fabryka zatrudniająca kilkaset osób znajdowała się w stanie upadłości likwidacyjnej. Cały czas w niewielkim zakresie produkowała autobusy, ale jako upadły podmiot nie mogła startować w przetargach, ani starać się o kredyt czy gwarancję bankową.

Teraz Autosan może pójść drogą, którą kilka lat temu przeszła fabryka Jelcza – też znana kiedyś z produkcji autobusów, potem upadająca i wykupiona przez „zbrojeniówkę”, dziś pełną parą produkująca pojazdy dla wojska. Wydaje się jednak, że fabryka z Sanoka nie porzuci produkcji autobusów. Tym bardziej, ze w stanie upadłości udało jej się zarejestrować swoje Sancity w wersji z silnikiem spełniającym normę emisji spalin Euro 6.

W dodatku przetarg i przyszła dostawa w Krakowie dają Autosanowi doświadczenie potrzebne w startach w kolejnych przetargach. Coś czego np. bardzo brakuje wspomnianemu Ursusowi. Tyle tylko, że przy następnych okazjach bardzo trudno będzie powtórzyć wyczyn z Małopolski i ograć Solarisa wyłącznie ceną.

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52232.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 01.07.2016, 13:10
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: - - - Bus News - - -
Cytuj:
Ursus, który przez lata produkował ciągniki i maszyny rolnicze, chce podbić nowy rynek - autobusów i samochodów elektrycznych.
Na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze firma zaprezentuje autobus hybrydowy, napędzany prądem i wodorem. - Na jednym ładowaniu będzie mógł pokonać nawet 400 km - zapowiada Karol Zarajczyk, prezes Ursusa w rozmowie z PAP.
W 2015 roku powstała spółka Ursus Bus, której udziałowcami są Ursus i AMZ Kutno. Przejęła ona produkowane w Kutnie autobusy miejskie City Smile, do których nazwy dodano człon "Ursus".
Jednak dopiero autobusy elektryczne i hybrydowe mają być pierwszym, autorskim produktem Ursus Bus. W naszej galerii zobaczycie zapowiadany autobus hybrydowy Ekovolt oraz inne produkowane pod szyldem firmy.


businessinsider

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 16.09.2016, 9:34
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: - - - Bus News - - -
Cytuj:
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie podpisało we wtorek umowę z krajową firmą Solaris Bus & Coach SA na zakup 20 autobusów elektrycznych. Pojazdy o długości 12 i 18 metrów będą kosztowały blisko 42,8 mln zł netto. Pojawią się na ulicach w połowie 2017 r.
Jak poinformował rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk, umowa na zakup bezemisyjnych pojazdów została podpisana podczas Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego TransExpo w Kielcach.
Dr Andreas Strecker, prezes zarządu Solaris Bus & Coach podkreślił, że zakup dokonany przez krakowskiego przewoźnika jest największym z dotychczas rozstrzygniętych przetargów na autobusy elektryczne w Polsce. Zapowiedział, że elektryczne Solarisy zostaną oddane do dyspozycji pasażerów z stolicy Małopolski w połowie przyszłego roku.
Krakowski przewoźnik kupił 17 autobusów 12-metrowych i trzy przegubowe o długości 18 metrów. Producent z Bolechowa dostawę autobusów 12-metrowych wycenił na 34,8 mln zł netto, a autobusów przegubowych na prawie 8 mln zł netto.
Wybrany pojazd Solaris Urbino 12 zdobył tytuł najlepszego autobusu miejskiego roku 2017 w prestiżowym konkursie na najlepszy autobus miejski Bus of The Year, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Europejskich Wydawców Czasopism Branży Pojazdów Użytkowych (Association of Commercial Vehicle Editors).
Nowe autobusy będą niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, automat biletowy, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Baterie autobusów będą ładowane z sieci trakcyjnej przez zamontowany na dachu pantograf, a podczas przebywania w zajezdni przez wtyczkę.
Zakup realizowany jest w ramach dużego programu inwestycyjnego dotyczącego zakupu 107 ekologicznych autobusów. Inwestycja o wartości ponad 167,4 mln zł uzyskała dofinansowanie z funduszy unijnych - ponad 115,7 mln zł będzie pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
W puli tej znajduje się 60 autobusów spalinowych o długości 12 metrów wyprodukowanych przez firmę Solaris Bus&Coach oraz 12 pojazdów hybrydowych tego samego producenta, a także 15 krótkich autobusów, które dostarczy Autosan.
Prezes krakowskiego MPK Rafał Świerczyński poinformował, że w historii firmy nie było jeszcze tak dużych zakupów autobusów. W 2016 i 2017 roku z myślą o mieszkańcach Krakowa zamówimy prawie 200 nowych autobusów, w tym autobusy elektryczne i hybrydowe. To przybliża nas do chwili, w której w centrum miasta będą kursować wyłącznie pojazdy spełniające najwyższe normy ochrony środowiska - zaznaczył.
Jak przypomniano, Kraków był pierwszym polskim miastem, w którym została uruchomiona linia obsługiwana autobusami elektrycznymi. Od - końca kwietnia 2014 r. jeżdżą one na linii nr 154 z Dworca Głównego Zachód do Prądnika Białego. Obecnie na tej linii kursują cztery nowe pojazdy marki Solaris napędzane energią elektryczną o długości prawie 9 metrów. (PAP)

bankier.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 12.10.2016, 12:35
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: - - - Bus News - - -
Cytuj:
Na chińskich ulicach można spotkać już ponad 100 tys. autobusów zasilanych prądem. To około 20 proc. wszystkich autobusów miejskich wożących pasażerów w Chinach. Jak wynika z planów tamtejszego rządu, do 2020 r. wszystkie pojazdy komunikacji zbiorowej mają być zasilane elektrycznie. Podobne prognozy dotyczą polskich ulic. Rozwój transportu niskoemisyjnego, który chce hojnie wspierać Unia Europejska w rozpoczynającej się perspektywie finansowej to impuls dla samorządów w naszym kraju, które już mogą planować kolejne inwestycje w najnowocześniejszy tabor. Stanowisko władz dużych metropolii takich jak Hamburg, Berlin, Barcelona, Paryż, a także Warszawa jest jednoznaczne. Miasta te analizują dane i deklarują, że od roku 2020, 2022 czy 2025 będą kupować wyłącznie pojazdy bezemisyjne w miejscu użytkowania. Nic dziwnego, że większość firm, prezentujących się podczas niedawnych targów Transexpo w Kielcach, ma w swojej ofercie właśnie takie autobusy. Nieprzypadkowo także po raz pierwszy w historii nagrody „Bus of The Year” tytuł ten wywalczył pojazd zasilany bateriami. Najlepszym autobusem miejskim 2017 r. został elektryczny Solaris Urbino 12.

Puls Biznesu

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 17.10.2016, 11:21
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: - - - Bus News - - -
Cytuj:
Kontrakt opiewa łącznie aż na 208 autobusów hybrydowych. Całkowita wartość umowy ramowej wynosi blisko 105 milionów euro.
Zamówienie złożyła największa spółka transportu publicznego we francuskojęzycznej części Belgii – Société Régionale Wallonne du Transport (SRWT). Kontrakt obejmuje zarówno dostawę, jak również serwisowanie pojazdów przez 8 lat oraz serwisowanie magazynów energii przez 16 lat.
W ramach umowy ramowej na dostawę łącznie 208 pojazdów jeszcze w tym roku Solaris otrzymał potwierdzenie zamówienia na 97 egzemplarzy. Dziesięć z nich trafi do odbiorcy już we wrześniu.
Z kolei 111 pozostałych autobusów zostanie zakupionych w pierwszym kwartale 2018 z terminami dostaw rozłożonymi na lata 2018-2019.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 16.02.2017, 11:35
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: - - - Bus News - - -
Cytuj:
W nowy rok producent autobusów wkracza z dużym kontraktem na dostawy w Belgii, klastrem złożonym z firm zajmujących się e-mobilnością oraz … całkowicie polskim zarządem.

Firma Solaris Bus & Coach z Bolechowa pod Poznaniem może zaliczyć miniony rok do udanych. Świadczą o tym liczby. 1 300 sprzedanych pojazdów, przychody na poziomie 1,7 mld złotych i utrzymana 14. rok z rzędu pozycja lidera polskiego rynku autobusów miejskich. Pytanie czy te osiągnięcia uda się choćby powtórzyć w tym roku. Odpowiedź starał się znaleźć zarząd spółki podczas konferencji prasowej zorganizowanej 15 lutego w Warszawie. – Ten rok rozpoczął się dla nas bardzo dobrze od zdobycia kilku dużych kontraktów, z zamówieniem na 208 autobusów hybrydowych w Belgii na czele. Plany produkcyjne wyglądają więc bardzo optymistycznie powiedziała Solange Olszewska, prezes i właścicielka firmy Solaris Bus & Coach. - Oczywiście nie możemy spoczywać na laurach, ponieważ sytuacja na europejskim rynku autobusowym jest niezwykle dynamiczna. Nieustannie więc pracujemy nad poprawą naszej efektywności i rentowności – dodała.
Orężem spółki w walce o kontrakty będą m.in. nowości w portfolio oferowanych pojazdów. Solaris jeszcze w roku 2015 rozpoczął seryjną produkcję autobusów nowej generacji. Stopniowo, choć nie tak szybko jakby sobie tego życzył producent, zastępuje ona wcześniejszą konstrukcję. W minionym roku do gamy pojazdów nowej generacji dołączyły trzy typy: Solaris Urbino 12 CNG, Solaris Urbino 12 Hybrid oraz autobus w klasie MIDI - Solaris Urbino 10,5. Na ten rok firma planuje premierę przegubowego, Solarisa Urbino 18 w wersji elektrycznej oraz Solarisa Trollino. Oprócz tego gama pojazdów firmy zostanie poszerzona o trolejbus z baterią oraz wodorowym ogniwem paliwowym. Dziesięć tego typu pojazdów zamówił przewoźnik w Rydze (Łotwa).
Solaris coraz mocniej stawia na autobusy o napędzie elektrycznym. Znajduje to potwierdzenie w komercyjnym wymiarze działalności spółki. W październiku ub. r. Solaris wygrał dwa duże zamówienia na dostawę autobusów elektrycznych na rynku polskim: 22 elektrobusów dla Jaworzna oraz 20 takich pojazdów dla Krakowa. Do tego doszła realizacja zamówień na autobusy elektryczne w Finlandii oraz w Norwegii. Liczba dostarczonych oraz produkowanych autobusów elektrycznych w portfolio Solarisa rośnie i wynosi już ponad 100 sztuk. Elektryczne Urbino jeżdżą lub niebawem będą jeździć w: Austrii, Czechach, Finlandii, Hiszpanii, Niemczech, Polsce i w Szwecji. - Myślę, że najbliższe 2-3 lata będą w tym obszarze kluczowe dla naszej firmy, a pojazdy elektryczne staną się jednym z filarów naszej produkcji – deklaruje Zbigniew Palenica, wiceprezes zarządu firmy Solaris odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażną.

W celu rozwoju produkcji autobusów o napędzie elektrycznym Solaris wraz z grupą dziewięciu innych podmiotów utworzyła klaster o nazwie „Polski Autobus Elektryczny – łańcuch dostaw dla elektromobilności.” W jego skład wchodzą poza Solarisem: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, ImpactClean Power Technologies, Komel, Medcom, Politechnika Poznańska, Politechnika Warszawska oraz SKB Drive Tech. - Klaster skupia najlepsze polskie firmy zajmujące się elektromobilności. Wkrótce dołączy do niego jeszcze kilka spółek. Razem opracowujemy rozwiązania, które wprowadzą pojazdy bateryjne na jeszcze wyższy poziom zaawansowania technologicznego i pozwolą na skomercjalizowanie tych rozwiązań nie tylko na rynku polskim, ale także na rynkach światowych – zapowiada dr inż. Dariusz Michalak, wiceprezes firmy Solaris. odpowiedzialny za badania i rozwój.

Solaris to także tramwaje. Jednak poza dostawami dla Poznania i Olsztyna, spółka nie mogła przebić się w krajowych przetargach zdominowanych przez bydgoską PESĘ. Producent z Bolechowa postawił więc na sojusz z dużym zagranicznym producentem. 1 stycznia 2017 roku firmy Solaris oraz Stadler powołały spółkę joint venture pod nazwą Solaris Tram, która wybuduje kosztem kilkunastu milionów euro w Środzie Wielkopolskiej zakład, gdzie będą produkowane tramwaje. Obaj partnerzy maja razem uczestniczyć w przetargach na polskim i europejskim rynku, jako konsorcjum, którego liderem będzie Stadler.

Warto podkreślić, że kierownictwo operacyjne nad działaniami Solarisa wróciło niedawno całkowicie w polskie ręce. 4 grudnia minionego roku prezesem spółki ponownie została Solange Olszewska. Nie ukrywa ona, że jako właścicielka Solarisa miała inną wizję rozwoju firmy od Andreasa Streckera, powołanego na stanowisko szefa spółki niespełna dwa lata temu. – Znałam go 10. lat, ale nigdy razem nie pracowaliśmy - dodała prezes Olszewska. Z zarządu odszedł także Eberhard Wolters, który od 1 lipca 2015 roku kierował działami sprzedaży, marketingu oraz obsługi posprzedażnej. Jego obowiązki przejął Zbigniew Palenica.

Solaris Bus & Coach S.A. jest czołowym w Europie, polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wytworzyła ponad 15 tys. pojazdów, które jeżdżą po drogach 30 krajów w ponad 600 miastach. Solaris to firma rodzinna, jej założycielami i właścicielami są Solange i Krzysztof Olszewscy. Firma zatrudnia 2300 osób w Polsce i blisko 500 osób w swoich zagranicznych oddziałach.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 17.02.2017, 14:26
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: - - - Bus News - - -
Cytuj:
Pierwszy kontrakt polskiego producenta na rynku holenderskim. 40 przegubowych Nowych Urbino 18 zostanie zamówionych przez firmę Connexxion. Spółka będąca własnością koncernu Trandev, jest jedną z największych w Holandii firm pełniących usługi z zakresu transportu publicznego.

Zgodnie z założeniami umowy, wszystkie 40 autobusów zostanie dostarczone do końca bieżącego roku. Pojazdy zamówione przez Connexxion to autobusy przegubowe, zaopatrzone w dobrze znaną, holenderską jednostkę napędową Paccar (DAF), spełniającą surowe normy czystości spalin Euro 6.
Nowe Urbino 18 będą używane w holenderskim regionie Amstelland-Meerlanden, wewnątrz tak zwanego systemu transportu publicznego R-net.
-"To, że zdobyliśmy zamówienie na hermetycznym rynku holenderskim, jest dla nas nadzwyczajnym i bardzo ważnym osiągnięciem. Możemy zapewnić pasażerów R-net i Connexxion, że dostarczymy pojazdy o najwyższym standardzie jakości i bezpieczeństwa", powiedział Zbigniew Palenica, Wiceprezes Solaris Bus & Coach SA odpowiedzialny za Sprzedaż i Pojazdy Szynowe.

infobus.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 20.04.2017, 12:35
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 87 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018