Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 9:13




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
2016 Volkswagen Golf VII (FL) 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Cytuj:
Po liftingu Audi A3, Škody Octavii i Seata Leona ostatni w kolejce ustawił się Volkswagen Golf. Największe zmiany dotyczą nie tyle wyglądu samochodu co techniki. W Golfie debiutuje zupełnie nowy silnik 1.5 TSI.

Volkswagen zaprezentował odświeżone następujące odmiany Golfa: wersję 3- i 5-drzwiową, GTI, GTE oraz Varianta. Większość zmian dotyczy multimediów i wprowadzenia nowej jednostki benzynowej 1.5 TSI. Stylistycznie Golf nie jest tak bardzo nowy.

Poprawiono wygląd zderzaków i przednich błotników, nowe są reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, wprowadzono też reflektory diodowe zamiast ksenonowych, w każdej wersji tylne lampy będą diodowe i tradycyjnie pojawiło się kilka nowych wzorów felg oraz odcieni lakierów, wzorów tapicerek i kolorystyki elementów dekoracyjnych. W przednim pasie można zauważyć brak czujnika radarowego w dolnym grillu przedniego zderzaka. W rzeczywistości jest, ale ukryto go za emblematem VW. Nie dotyczy to odmiany GTE.

Bardziej cyfrowy
Zmiany w kabinie objęły głównie środkowy panel z zestawem multimedialnym oraz wskaźniki, teraz dostępne w wersji cyfrowej, na ekranie o przekątnej 12,3 cala jak w Audi virtual cockpit. W Volkswagenie nosi to nazwę Active Info Display. Udoskonalony system multimedialny Discover Pro można obsługiwać gestami. Wyświetlacze mają przekątną od 6,5 do 9,2 cala w zależności od wersji. Każda odmiana stacji multimedialnej ma teraz powiększony ekran i nowy interfejs.

Użytkownik może samodzielnie skonfigurować główny ekran topowego systemu Discover Pro. Inne jego atrybuty to wzmacniacz o mocy 4×20W, dysk SSD 10 GB, nowe aplikacje, połączenie z internetem i możliwość obsługiwania go zewnętrznym urządzeniem, na przykład smartfonem.

Bezpieczniejszy
Jak przystało na współczesne auto, Volkswagen oferuje usługę Security & Service, czyli pomoc dla kierowcy w wypadku i trudnych sytuacjach, a także informowanie o zbliżających się przeglądach, zdalne otwieranie i zamykanie samochodu, włączanie świateł, kontrolę auta od strony technicznej i powiadamianie użytkownika o tym, co się dzieje z użyczonym pojazdem czy informowanie o potencjalnej kradzieży. Jeżeli czytacie uważnie wszystkie nasze artykuły, to domyślacie się pewnie, że jest to dokładnie to samo, co Care Connect w Škodzie Kodiaq czy nowej Octavii.
W nowym Golfie, Volkswagen rozszerza liczbę systemów wspomagania jazdy o asystenta jazdy w korku (wyłącznie w wersjach z DSG), udoskonalony system rozpoznawania pieszych z funkcją hamowania awaryjnego w mieście, Trailer Assist ułatwiający manewrowanie z przyczepą, a także o system Emergency Assist zatrzymujący automatycznie samochód gdy kierowca traci nad nim kontrolę. Zmodernizowano też aktywny system ochrony pieszych PreCrash.

Jako że każdy z tych asystentów można w jakiś sposób konfigurować, a niektórzy użytkownicy nie lubią ich używać, Volkswagen opracował nową generację systemu personalizacji. Można zakodować w kluczyku indywidualne ustawienia następujących elementów samochodu:

oświetlenie wnętrza
automatyczna regulacja odległości ACC
Front Assist
system multimedialny (włącznie z mediateką, nawigacją i telefonem)
automatyczna klimatyzacja
zestaw wskaźników/wyświetlacz wielofunkcyjny
Lane Assist
„Leaving Home” i „Coming Home”, czujnik deszczu i lusterko wewnętrzne z funkcją zapobiegającą oślepianiu
Park Assist
sposób zamykania i otwierania samochodu
czujnik Blind Spot Plus z systemem wspomagającym wyjazd tyłem z miejsca parkowania
fotel elektryczny kierowcy


Oszczędniejszy
O nowej jednostce 1.5 TSI już pisaliśmy, zatem wspominamy jedynie w ramach przypomnienia, że jest to silnik z rodziny EA211 o mocy 150 KM z turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz systemem dezaktywacji dwóch cylindrów. Maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm rozwija przy 1500 obr./min., a zużycie paliwa wg normy NEDC wynosi 4,9 l/100 km. W wersji Blue Motion motor ma 130 KM i zużyje 4,6 l/100 km. Ta odmiana będzie spalała mieszankę w cyklu Millera.

Nowa jednostka będzie współpracowała z równie nową, 7-stopniową przekładnią DSG, co pozwoli wprowadzić tryb żeglowania bez pracy silnika. Kierowca zdejmując nogę z pedału gazu doprowadzi nie tylko do wyłączenia sprzęgła, ale także silnika. Ma być to dostępne wyłącznie w Golfie Blue Motion, którego jednostkę oznaczono jako Evo. Mała dygresja – dawniej skrótem Evo oznaczano coś, co daje więcej emocji i przyjemności z jazdy.

Poprawiono także osiągi silnika 2.0 TSI topowej odmiany sportowej niemieckiego kompaktu. Golf GTI będzie miał fabrycznie 230 KM, czyli o 10 więcej. Odpowiada to mocy dotychczas oferowanej odmiany Performance. Natomiast w poliftowym Golfie GTI Performancje otrzymamy 245 KM.


Źródło: autokult.pl autor: Marcin Łobodziński

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image ImageImage Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Źródło: carscoops.com

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pią, 11.11.2016, 22:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3300
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Szkoda, że chwalą się tylko wersją z pakietem R-Line, a on jest jedynie opcją w Highline, natomiast do wersji Highline włącznie jest strasznie siermiężny przedni zderzak projektowany typowo od linijki. Jestem ciekaw opinii niemieckiej prasy brukowej na temat dotykowego ekranu bez przycisków, który tak krytykuję w Renault chociażby. Tutaj wyjdzie ich obiektywizm, którego oczywiście do tej pory nie mieli. Ogólnie przy konkurencji ten samochód wygląda staro i nie na czasie, no ale to domena VW, że pokazują modele które w momencie debiutu już trącą myszką, a niektóre jak Tiguan są wręcz brzydkie.

_________________
Cytuj:
okol napisał(a):
A juz IMO napewno lepsze niz obecne Bravo, ktore jest zupelnie nijakie.


Sob, 12.11.2016, 10:01
Profil

Postów: 90
Samochód: Audi A6 3.0 BTDi
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Nie mam wątpliwości, że dotykowy ekran w Golfie będzie wzorcowy ;)


Sob, 12.11.2016, 20:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 870
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Nie powiedziałbym, że Golf wygląda staro. Konserwatywnie i zachowawczo, owszem, ale nie staro.

Ale co do ekranu to macie rację - tu pewnie będzie przykładem dla wszystkich w klasie... ehhh.


Pon, 14.11.2016, 1:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1259
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Auta francuskie zachowały przynajmniej pokrętło głośności, tutaj nawet ta funkcja jest teraz dotykowo obsługiwana. Ale jak mówicie, pewnie wzorcowa obsługa :twisted:


Pon, 14.11.2016, 12:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 303
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Peugeot 306
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Dotykowe przyciski w 100% to moim zdaniem spory krok w tył. Wygląda to ładnie, ale z wygodą nie ma wiele wspólnego. Moim zdaniem optymalną drogą jest ta, którą poszło Renault w Talismanie. Jest duży ekran LCD, ale jest też pokrętło i przyciski w tunelu środkowym - w związku z tym nikt nie będzie zawiedziony.

_________________
Zapraszam na motoWahacz, gdzie znajdziesz testy samochodów i aktualności motoryzacyjne :)
https://motowahacz.pl/


Wto, 15.11.2016, 13:56
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Duży LCD świetnie sprawdza się w operowaniu treścią, ale dla mnie sam ekran dotykowy niech pozostanie w telefonach

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Wto, 15.11.2016, 18:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 231
Miejscowość: Europa
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
k o v a l napisał(a):
Auta francuskie zachowały przynajmniej pokrętło głośności, tutaj nawet ta funkcja jest teraz dotykowo obsługiwana. Ale jak mówicie, pewnie wzorcowa obsługa :twisted:

Radio można przy kierownicy manipulować :D


Śro, 16.11.2016, 13:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 870
Samochód: Citroen C5 2.0i 16v
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
No tak, we francuzach też. Ale Golf na pewno będzie lepszy.


Śro, 16.11.2016, 14:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1259
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
konchma napisał(a):
k o v a l napisał(a):
Auta francuskie zachowały przynajmniej pokrętło głośności, tutaj nawet ta funkcja jest teraz dotykowo obsługiwana. Ale jak mówicie, pewnie wzorcowa obsługa :twisted:

Radio można przy kierownicy manipulować :D


Prawda, choć ja sam łapię się na tym, że chcąc szybko wyciszyć radio korzystam z pokrętła, nie z przycisków na kierownicy - tak jest szybciej niż klikać kilka razy przycisk lub nawet kliknąć i przytrzymać. :wink:


Śro, 16.11.2016, 19:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 231
Miejscowość: Europa
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Przy kierownicy jest wygodniej jak trzymasz w ręce jakiś napój, hamburgera albo telefon :D


Czw, 17.11.2016, 0:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 973
Samochód: FR, IT
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Ja z kolei w ogóle nie używam pokrętła- wszystko robię z kierownicy. :D

_________________
1999 Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS
2015 Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS


Pią, 18.11.2016, 13:50
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Do gamy dołącza najmocniejsza odmiana "R". Jako, że brat bliźniak Seat Leon w wersji Cupra zadebiutował ostatnio również z mocą 300 KM, Volkswagen postanowił wzmocnić o symboliczne 10 KM Golfa. Mamy więc w serii 310 KM oraz 400 Nm.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Źródło: carascoops.com

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pią, 23.12.2016, 14:43
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: 2016 Volkswagen Golf VII (FL)
Nowa R'ka po liftingu zyskała nie tylko nie wyglądzie, ale też na ulepszeniach mechanicznych. Zastosowano nowy zestaw hamulcowy, lżejszy o 4,5 kg od poprzedniego, pół wyczynowe opony, a także wydech przy, którym majstrował Akrapovic co oznacza soczyste brzmienie, a także 15 kg mniej.

ImageImageImageImageImage

Źródło: carscoops.com

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pon, 31.07.2017, 19:38
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018