Forum dotyczące samochodów seryjnych, produkowanych obecnie (choćby w ilościach śladowych) bądź oficjalnie zaprezentowanych
Wyślij odpowiedź

2017 Range Rover Velar

Sob, 25.02.2017, 23:26

Brytyjski producent w Genewie przedstawi auto, które będzie plasować się miedzy modelem Evoque, a Range Roverem Sport. Bezpośrednimi konkurentami będą takie auta jak Porsche Macan czy BMW X4. Producent przedstawił póki co jedno zdjęcie konceptu i poinformował, że auto korzystać będzie z platformy Jaguara F-Pace z tym, że bardziej nastawione na off-road.

Image
Image
Image

Źródło: carscoops.com

Re: 2017 Range Rover Velar

Nie, 26.02.2017, 9:42

Zdawało mi się, że to już model seryjny, a nie concept? :|

Re: 2017 Range Rover Velar

Nie, 26.02.2017, 20:30

RR ltd Co. napisał(a):Zdawało mi się, że to już model seryjny, a nie concept? :|


Myślę, że tak jak w przypadku Evoque jest to koncept bliski serii ;) Dowiemy się 1 marca.


EDIT:

Miałeś rację, sprawdziłem to i Velar jest umieszczony w kategorii aut produkcyjnych. Przenoszę więc.

Re: 2017 Range Rover Velar

Pon, 27.02.2017, 13:18

Spoko 8)

2017 Range Rover Velar

Śro, 01.03.2017, 21:31

Range Rover Velar to nowa konkurencja dla X6 i spółki. Samochód jest pozycjonowany między Evoque a RR Sport. Dostępne będą silniki cztero i sześcio-cylindrowe z Evoque, V8 z RR Sport i plug-in hybryda.

Ceny od 30tys do 45tys Funtów. Dokładne informacje zostaną udostępnione na salonie w Genewie.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
ź: worldscoop.fr

Re: 2017 Range Rover Velar

Śro, 01.03.2017, 22:13

Wnętrze fantastyczne ale zapewne nie tak responsywne i intuicyjne w obsłudze jak produkty jedynego słusznego koncernu. Najpierw DS7, teraz Range a gdzie zostali konkurenci?

Re: 2017 Range Rover Velar

Czw, 02.03.2017, 8:34

Yyyyy, to jest wersja seryjna? :shock:

Te klamki, obsługa klimatyzacji? :shock:

Lol, Evoque to już była spora rewolucja, ale to... to to jest bardzo spora rewolucja. Przyznam, że bardzo mi się podoba, wygląda naprawdę dynamicznie i jednocześnie nie jest zanadto przestylizowany.

Dodatkowo, wnętrze również nietuzinkowe. Też nie lubię dotyku, ale tu wszystko wygląda tak, że... mógłbym na nie tylko patrzeć. Teraz, aby tradycji stało się zadość, jakieś V8 pod maskę i jazda!

Re: 2017 Range Rover Velar

Czw, 02.03.2017, 9:18

Świetny. Faktycznie, jak pisze MoonWalk - kosmiczny. Ciekawe, ile nisz jeszcze odnajdzie RR?

Re: 2017 Range Rover Velar

Czw, 02.03.2017, 10:20

Ależ szukają nisz nisz. To trochę bardziej futurystyczny miks Range Rovera Sport i linii Land Rovera Discovery.

(co nie zmienia faktu, że wyszło super ;))

Re: 2017 Range Rover Velar

Czw, 02.03.2017, 10:59

Bardzo ładnie.
Prawie z każdej strony wygląda super. Niby kolejny RR, ale jednocześnie inny.
Well done, Tata :wink:

Re: 2017 Range Rover Velar

Czw, 02.03.2017, 15:52

Jest naprawdę genialny w każdym calu :shock:

Re: 2017 Range Rover Velar

Czw, 02.03.2017, 16:32

Świetny, bardzo mi się podoba :mryellow:

Re: 2017 Range Rover Velar

Czw, 02.03.2017, 19:46

Świetne detale, chociaż do całości Range już nas przyzwyczaił.

Czemu to konkurent X6, nie X5?

Re: 2017 Range Rover Velar

Czw, 02.03.2017, 19:51

Spokojnie mógłby zastąpić RR Sport. Piękna bryka, robi wrażenie.

Re: 2017 Range Rover Velar

Czw, 16.03.2017, 15:43

W ofercie Range Rovera wypełni lukę między modelami Evoque oraz Range Sport, a konkurować będzie m.in. z Porsche Macanem, BMW X4, Mercedesem GLC oraz Audi Q5. Do polskich klientów Velar trafi już w lipcu

Nowy SUV został zaprojektowany na lekkiej aluminiowej platformie grupy Jaguar Land Rover. Konstrukcja ta obecnie jest już wykorzystywana w Jaguarach XE i F-Pace. Z tym ostatnim oraz z Range’em Sportem dzieli zresztą linię produkcyjną, bowiem wszystkie te modele powstają w tej samej brytyjskiej fabryce w Solihull.

Rozstaw osi Velara jest taki sam, jak w SUV-ie Jaguara (2874 mm), a pod względem długości nadwozia – 4,8 m – auto mieści się dokładnie między Evokiem (4,36 m) a Sportem (4,85 m). Stylistyka stanowi wyraz najlepszych cech filozofii designu Range Rovera z wyraźnym naciskiem na dynamiczne i pełne elegancji akcenty. To z jednej strony zasługa nisko poprowadzonej linii dachu (Velar jest tylko o 5 mm wyższy od Evoque’a), a z drugiej – świetnie dobranych proporcji z krótkim przednim zwisem.

W sylwetce Velara, która wyróżnia się także najniższym spośród wszystkich Range’ów współczynnikiem oporu powietrza (0,32), uwagę zwracają: masywny przedni zderzak z dużą atrapą grilla, wąskie ledowe reflektory (w topowych wersjach Matrix-Laser LED), chowane w drzwiach klamki, charakterystyczny układ diodowych lamp tylnych oraz dwie chromowane końcówki wydechu, wkomponowane w zderzak. Pod zgrabną klapą tylną kryje się bagażnik o pojemności aż 673 l – największy w tej klasie.

Wnętrze zachwyca wysoką jakością materiałów, elegancką stylistyką i liczbą elektronicznych gadżetów. System Touch Pro Duo z dwoma 10-calowymi ekranami dotykowymi zapewnia dostęp do większości pokładowych systemów i ich intuicyjną obsługę. Poprzez górny steruje się multimediami, natomiast przez dolny – 4-strefową klimatyzacją i trybami pracy układu jezdnego. Pokrętła dotykowe na konsoli mają programowane funkcje.

Touch Pro Duo wykorzystuje czterordzeniowy procesor Intel, dysk SSD 60 GB, ultraszybką sieć Ethernet i łączność 4G z internetem. Do wyboru są cztery systemy nagłośnienia, w tym topowy Signature 1600 W, zaprojektowany z audiofilską firmą Meridian. Spośród pokładowych układów wspomagających kierowcę warto wymienić: autonomiczny system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, Reverse Traffic Detection (wykrywający ruch podczas cofania) oraz Driver Condition Monitoring (monitorujący stan kierowcy) czy adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korkach.

W terenie przyda się Terrain Response z trybami ECO, Komfort, Trawa-Żwir-Śnieg, Błoto-Koleiny, Piach oraz tryb Dynamic (w wersji R-Dynamic) albo opcjonalny Terrain Response 2 z automatycznym wyborem trybów jazdy. Inteligentny napęd na 4 koła to standard we wszystkich wersjach.

Przedstawiciele brytyjskiej marki zapewniają, że choć Velar jest najbardziej drogowo zorientowanym modelem Range’a, to ma też wyróżniające się w segmencie zdolności offroadowe. Kąt natarcia – 28,9°, rampowy – do 23,5°, zejścia – do 29,5°, głębokość brodzenia – do 650 mm (600 mm w przypadku zawieszenia ze sprężynami śrubowymi) i prześwit od 213 do 251 mm (zawieszenie pneumatyczne) to wartości, którymi nie może pochwalić się większość konkurentów.

Do wyboru będzie w sumie 6 wersji silnikowych: benzynowe 2.0/250 lub 300 KM i 3.0 V6 o mocy 380 KM ze sprężarką mechaniczną oraz turbodiesle 2.0/180 lub 240 KM i 3.0 V6/300 KM. Wszystkie dostępne z 8-stopniową automatyczną skrzynią ZF. W najmocniejszych wersjach seryjnym wyposażeniem będzie aktywna blokada tylnego dyferencjału.

AMiS

Re: 2017 Range Rover Velar

Czw, 16.03.2017, 18:10

Silniczki trochę liche. Taka ładna luksusowa buda ze 180-konnym dieslem?

Re: 2017 Range Rover Velar

Czw, 16.03.2017, 19:36

cobra napisał(a):Silniczki trochę liche.

Konkurencja wcale nie oferuje więcej a ważny jest współczynnik masa i moc :wink:
Wyślij odpowiedź