Wto, 23.05.2017, 14:57
Prawie dwa lata po odświeżeniu kultowej pięćsetki, Fiat zajął się resztą gamy. Rodzinny 500L otrzymał drobne poprawki stylistyczne, lecz dalej pozostaje autem, który poróżnia klientów.
Producent twierdzi, że w 500L zmieniono aż 40% części. Z zewnątrz trudno to zauważyć, lecz wprawny obserwator od razu wyłapie światła do jazdy dziennej wyciągnięte z mniejszej pięćsetki, większą ilość chromu wokół reflektorów oraz dolną część zderzaka imitującą diamenty. Modyfikacje znajdziemy też z tyłu, gdzie obniżono – ze względów bezpieczeństwa – linię świateł. Ewolucja stylistyczna nie jest więc zaskoczeniem.
Obok wersji stylistycznej Urban znalazł się też pakiet Cross, który podnosi auto o 25 milimetrów i upodabnia je do rasowej terenówki.
W środku odświeżono kierownicę, zegary oraz system multimedialny. Wyżej umieszczono też drążek zmiany biegów. Fiat 500 otrzymał w końcu siedmiocalowy ekran systemu multimedialnego z łącznością Apple Car Play i Android Auto (czyli poprzez kabelek).
Bez zmian za to pod maską. Fiat 500L może być napędzany sprawdzonymi jednostkami 1.4 (90 KM), 0.9 TwinAir (105 KM) 1.4 T-Jet (120KM). Zwolennicy diesla muszą zadowolić się silnikiem 1.6 o mocy 120 KM.
Wto, 23.05.2017, 20:41
Śro, 24.05.2017, 9:16
Śro, 24.05.2017, 10:05
Śro, 24.05.2017, 14:34
Śro, 24.05.2017, 15:48
MoonWalk napisał(a):Ale w Serbii czy gdzieś widziałem go nawet na 1. miejscu
c5tourer napisał(a):szkoda tylko że nie dali mu mocniejszych silników.
Śro, 24.05.2017, 21:38
Czw, 25.05.2017, 13:06
Alfisti4ever napisał(a):MoonWalk napisał(a):Ale w Serbii czy gdzieś widziałem go nawet na 1. miejscu
Produkowane jest w Serbii to chociaż kupują i dają pracę swoimc5tourer napisał(a):szkoda tylko że nie dali mu mocniejszych silników.
No szkoda, że Europie nie ma tego 1.4 160 koni co jest jedynym silnikiem w USA
Czw, 25.05.2017, 13:48
MoonWalk napisał(a):Alfisti4ever napisał(a):MoonWalk napisał(a):Ale w Serbii czy gdzieś widziałem go nawet na 1. miejscu
Produkowane jest w Serbii to chociaż kupują i dają pracę swoimc5tourer napisał(a):szkoda tylko że nie dali mu mocniejszych silników.
No szkoda, że Europie nie ma tego 1.4 160 koni co jest jedynym silnikiem w USA
No Fiat 500 na pierwszym miejscu sprzedaży u nas nie jest... :p
Czw, 25.05.2017, 13:58
Czw, 25.05.2017, 14:03
GRZ3S napisał(a):Bo nie ma znaczka szmelcwagena przerabiałem na swoim Grande Punto opinie innych "fajne auto ale znaczek nie ten"
Czw, 25.05.2017, 16:09
To auto jest liderem swojego segmentu w Europie.MoonWalk napisał(a):Ale w Serbii czy gdzieś widziałem go nawet na 1. miejscu za jakis kwartał poprzedniego roku
Pią, 26.05.2017, 5:44
c5tourer napisał(a):Ciekawią mnie te względy bezpieczeństwa a propos tylnych świateł.
Samo auto mi się nadal bardzo podoba, szkoda tylko że nie dali mu mocniejszych silników.
Pią, 26.05.2017, 10:03
Kobi napisał(a):c5tourer napisał(a):Ciekawią mnie te względy bezpieczeństwa a propos tylnych świateł.
Samo auto mi się nadal bardzo podoba, szkoda tylko że nie dali mu mocniejszych silników.
A co jest niebezpiecznego w tych światłach, że tak spytam z ciekawości
Pią, 26.05.2017, 10:26
Pią, 26.05.2017, 12:58
Śro, 07.06.2017, 9:29
Producent z Turynu zafundował swojemu produkowanemu w Serbii minivanowi kurację odmładzającą. Z zewnątrz samochód można rozpoznać dzięki takim elementom jak m.in. przeprojektowane zderzaki, LED-owe światła do jazdy dziennej, a także dolny grill z błyszczącymi wstawkami przypominającymi nabijane kolce. Natomiast w kabinie uwagę zwraca lepsze niż dotychczas wykończenie, nowy kształt kierownicy i kolorowy ekran wyświetlacza TFT, który znajdziemy między zegarami.
Nowy jest także pokładowy system multimedialny Uconnect, który dzięki wbudowanym funkcjom obsługuje smartfona.
Cross zamiast wersji Trekking
Bardziej przygodowy charakter Fiata 500L prezentuje wersja Cross. Ma ona wygląd a'la crossover z nowymi zderzakami i osłoną podwozia, 17-calowymi kołami z dwukolorowym wzorem w romby oraz masywną kratką chłodnicy.
W standardzie zwiększono prześwit o 25 mm i dodano nowy przełącznik wyboru trybu jazdy. Obracając pokrętłem w konsoli środkowej, kierowca ma do wyboru trzy ustawienia, które zmieniają zachowanie samochodu w zależności od stylu prowadzenia i warunków drogowych: Normal, Traction+ lub Gravity Control.
Od 51 900 złotych
Premierze ulepszonego Fiata 500L na rynku polskim towarzyszy cennik promocyjny. Wersja Pop z silnikiem benzynowym 1.4/95 KM kosztuje 51 900 zł. W omawianej specyfikacji mamy m.in. seryjne radio Uconnect CD/mp3 z 5-calowym ekranem dotykowym oraz klimatyzację manualną, tempomat i światła do jazdy dziennej. Natomiast wspomniany wyżej Cross z tym samym silnikiem kosztuje po rabacie od 61 900 zł.
Poniżej obowiązujące ceny promocyjne na poszczególne wersje nowego Fiata 500L:
- 1.4/95 KM Pop: od 51 900 złotych
- 1.4/95 KM Pop Star: od 54 900 złotych
- 0.9/105 KM Pop Star: od 57 900 złotych
- 1.4/120 KM Pop Star: od 60 900 złotych
- 1.4/95 KM Lounge: od 61 400 złotych
- 0.9/105 KM Lounge: od 64 400 złotych
- 1.4/120 KM Lounge: od 67 400 złotych
Diesel
- 1.6/120 KM Pop Star: od 69 900 złotych
- 1.6/120 KM Lounge: od 76 400 złotych
Fiat 500L Cross
- 1.4/95 KM: od 61 900 złotych
- 0.9/105 KM: od 64 900 złotych
- 1.4/120 KM: od 67 900 złotych
Diesel
- 1.6/120 KM: od 76 900 złotych
Regularne ceny katalogowe są wyższe w zależności od poziomu wyposażenia o 3 600 do nawet 5 600 złotych, jak w przypadku Crossa.
Śro, 07.06.2017, 12:04
Śro, 07.06.2017, 12:15
cobra napisał(a):500L Living wycofali z oferty czy on czeka na swój własny lift?
Śro, 07.06.2017, 21:08