Transport drogowy: ciężarówki, nadwozia, przyczepy, naczepy i ich przebudowy
Wyślij odpowiedź

MAZ 2000 Perestrojka 1988r ZSRR prototyp

Pią, 18.02.2005, 0:16

Image
Image
Image
No wiec jak juz napisalem na innym forum pojazd ten przypomina mi teraz R.Magnum..Ale wtedy byl nowoczesny przynajmniej z wygladu..
masa wlasna 12t, ladownosc 21t, V-max/120km/h
(c) belarusguide
Ostatnio edytowany przez parigot, Pią, 18.02.2005, 19:34, edytowano w sumie 1 raz

Pią, 18.02.2005, 0:19

no wyglÄ…d niejest za ciekawy
ogĂłlnie zderzak przedni to mega wiocha :D

Pią, 18.02.2005, 0:22

..zgadza sie ale to ma juz 17 latek..Jak na proto tira to niezle bylo wtedy :)

Pią, 18.02.2005, 0:23

parigot napisał(a):Jak na proto tira to niezle bylo wtedy

ale chyba tylko rosyjskiego :)

Pią, 18.02.2005, 0:32

..Nawiasem mowiac to co poniektorzy podejrzewali ze on byl caly ze sklejki..
ale tego nie wiadomo bo sie chyba nieuchowal ..moze go korniki zjadly :?:
Ale faktem jest ze ekipa bialoruskich inzynierow i robotnikow wykonala prototyp chyba we dwa dni! :lol:

Pią, 18.02.2005, 0:38

może i lepiej że go korniki zjadły bo inaczej straszył by na drogach :wink:

Pią, 18.02.2005, 8:35

HEHE :lol: :lol: ciekawy
Kabina przypomina dzisiejsze autobusy
zderzak nie komentuje :? jak tym się skręca :shock: :evil:
silnika chyba zapomnieli dodać

Pią, 18.02.2005, 9:05

To tow ogóle było produkowane :?: :? ale badziew :roll:

Pią, 18.02.2005, 9:53

Hahahahahahahahaha....... :lol: :lol:

>> sorry, musiałem... ;)

Pią, 18.02.2005, 10:56

Ale ma "bampery" :lol: :lol: :lol:

Pią, 18.02.2005, 13:24

bardzo ciekawy materiał.
najciekawsze jest to, że nie jest to klasyczny ciągnik z naczepą, bo ma tylko jedną oś z przodu, natomiast tak jak naczepa 3 osie z tyłu.
wynika z tego, że jest (był) nieprzystosowany do standartowych ładunków, do tego pewnie szerokośc miał mniejszą niż 2,45 m więc nie było pewnie mowy o wożeniu towaru na paletach.
odnoszę wrażenie, że pojazd ten musiał mieć co najmniej z 2 hektary placu do zawracania.
jednak pomysł z osłonami aerodynamicznymi na przednie koła, które są jednocześnie zderzakiem/spojlerem uważam za dobry.
kabina przypomina trochÄ™ Iveco EuroTech-a.
jednak w tym czasie w Polsce królowały Jelcze ze starymi kabinami i Stary.

Pią, 18.02.2005, 14:06

Wilu napisał(a):To tow ogĂłle byĹ‚o produkowane


Spójrz dokładnie na temat ;)
Jak na 88 to całkiem nieźle nie licząc zderzaka oczywiście ;)

Pią, 18.02.2005, 19:36

Cyryl napisał(a):ednak w tym czasie w Polsce krĂłlowaĹ‚y Jelcze ze starymi kabinami i Stary.


..dokladnie! pozatym pojazd ten wzbudzil sensacje na salonie w Paryzu..Dodalem do nazwy "2000" bo tak w pelni sie ten pojazd nazywal.

Pią, 18.02.2005, 19:47

Cyryl napisał(a):bardzo ciekawy materiaĹ‚.
najciekawsze jest to, że nie jest to klasyczny ciągnik z naczepą, bo ma tylko jedną oś z przodu, natomiast tak jak naczepa 3 osie z tyłu.

jednak pomysł z osłonami aerodynamicznymi na przednie koła, które są jednocześnie zderzakiem/spojlerem uważam za dobry.


chyba ma 2 osie z tyłu, tak mi się coś widzi :wink:
ale jak skręcać taką osłoniętą przednią osią, tam nie ma miejsca na wychylenie,choćby minimum
to jak razem z tym zderzakiem, teĹĽ bez sensu -a moĹĽe to jest podwozie tzw Ĺ‚amane - no nie wiem

Sob, 19.02.2005, 5:42

może dwie-zdjęcie jest bardzo niewyraźne.
podwozie łamane? chodzi zapewne o dwie ramy przednią z kabina i silnikiem, drugą ze skrzynią ładunkową połączone przegubem, takie rozwiązanie stosuje się w wywrotkach pracujących w ciężkim terenie i niektórych ładowarkach tu na pewno nie.
ale na zdjęciu z przodu-nie wiem czy mi się wydaje, czy bardziej się domyślam, według mnie rozstaw kół jest dużo mniejszy niż obrys samochodu i pozwalało by to na skręty kół przednich przy nieruchomej osłonie bocznej.

Śro, 23.02.2005, 18:53

co to q**a jest?????????????

Śro, 23.02.2005, 23:18

Dj Boowzy napisał(a):
Wilu napisał(a):To tow ogĂłle byĹ‚o produkowane


Spójrz dokładnie na temat ;)


Ale zonka je*Ĺ‚em :roll: :roll:

Re: MAZ 2000 Perestrojka 1988r ZSRR prototyp

Pon, 12.09.2011, 10:19

W końcu lat 80. w ZSRR tworzono wiele prototypów nowych samochodów ciężarowych. Najbardziej znaczącym wśród nich był MAZ-2000. Projekt ten był kontynuowany do roku 2000. Samochód ten, zwany "pierestrojką" miał budowę modułową. Samochód składał się z osobnych modułów zespołów: silnika, skrzyni biegów, tylna oś z zawieszenia, układu kierowniczego. W razie potrzeby każda z osi mogła być zastąpiona przez moduł dowolnej długości i ładowności. MAZ-2000 zadebiutował jesienią 1988 roku na wystawie w Paryżu, gdzie otrzymał bardzo wysokie noty. Ciężarówka z Mińska z dieslem MANa był przeznaczony do przewozu 21 ton ładunku z prędkością 120 km / h. Jego masa własna - 12 ton, długość - 14,9 metrów.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
conceptcar.ee

Re: MAZ 2000 Perestrojka 1988r ZSRR prototyp

Pon, 19.09.2011, 18:54

zacytujÄ™ swojÄ… koleĹĽankÄ™ - "po prostu kosmos" :mryellow:

Re: 1988 MAZ 2000 Perestrojka [prototyp SU]

Wto, 13.04.2021, 18:04

Image
Image
Image
Image
Image
Image Auto-motor-i-sport.pl
Image
Image 40ton.net

FILM:
Image Youtube.com

kierowanie odbywało się poprzez skrętny wózek z przednią osią, napęd na przednią oś, drugi egzemplarz miał drugi wózek z zespołem napędowym przy środkowej (drugiej) osi, przeniesiony później do przedniej osi przyczepy; później dodano czwartą oś i powiększono zbiornik paliwa

Dane techniczne:
Producent: Minskij Awtomobilnyj Zawod, Mińsk, Białoruska SRR, ZSRS
Rok budowy: 1988
Zbudowanych: 2 egz. (1 egz. odbudowany w 2004 r.)
konstrukcja modułowa
kamera z tyłu pojazdu
Kabina: z włókna szklanego, kierowca we wnętrzu mógł stanąć wyprostowany, wyposażona w składany stolik, lodówkę i półkę na rzeczy
Silnik: typu MAN D2866, zblokowany ze skrzynią biegów i przekładnią główną w wózku napędowym; 1 egz. posiadał drugi wózek z zespołem napędowym przy drugiej osi, przeniesiony później do przedniej osi przyczepy
Moc maksymalna: 290 KM (213 kW) przy 2200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 1200 Nm
Skrzynia biegów: manualna 12-biegowa, zblokowana z przekładnią główną, umieszczona w wózku
Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła przednie (6×2)
[lub] silniki umieszczone z przodu pojazdu i przy drugiej osi, napędzają koła przednie i środkowe (6×4) lub koła przednie i koła przednie przyczepy
[później] silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła przednie (8×2)
Długość: 14 900 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 4000 mm
Masa własna: 12 000 kg
Ładowność: 21 000 kg
Masa całkowita: 33 000 kg
Pojemność przestrzeni ładunkowej: 83 m3
Prędkość maksymalna: 130 km/h
Średnica zawracania: 23,8 m
Rozkład obciążeń: 11 000 kg na każdą z trzech osi
Zawieszenie: pneumatyczne
Układ kierowniczy: skrętny wózek z przednią osią i czopem skrętu
Układ hamulcowy: pneumatyczny z ABS


(C) Auto-motor-i-sport.pl
40ton.net
Youtube.com
Wikipedia.de
Wyślij odpowiedź