Obecny czas: Wto, 24.10.2017, 10:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Reklama 

Mercedes Atego i Axor 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23434
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Mercedes Atego i Axor
Atego
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image


Axor
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

(C) fan-gallerie.de

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Wto, 21.12.2004, 8:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22086
Miejscowość: Stavanger. Norway
Post 
Zwyklaki takie :? :?

_________________
Follow me -> https://www.facebook.com/piotrekvilk


Wto, 21.12.2004, 8:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9888
Miejscowość: Gród Kraka
Samochód: 1.4 + 2.0
Post 
Ciężarówki jak każde :wink:

_________________
ExoticCars.pl - rzadkie auta z polskich dróg!


Wto, 21.12.2004, 11:23
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24610
Post 
Taaa..normalka, standard etc. :)

_________________
|| pajacyk.plpolskieserce.pl || Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Wto, 21.12.2004, 12:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 229
Miejscowość: Wrocław
Post 
o ile Mercedes Axor jest uboższą wersją Actrosa (Mercedes nie miał takiego dopwiednika w modelu właśnie Actros) i okrojony z wszelkich dodatków w surowej wersji trafia na polski rynek, to Atego jest poważnym krokirm do przodu.
poprzedni model Mercedes 814 i podobne, były co prawda niezawodne, ale miały spartańskie wykończenie, raziły prostotą i ubóstwem. natomiast Atego jest pojazdem z tego samego przedziału o wnętrzu kabiny prawdziwego TIR-a.
w poprzednich modelach trafiał się silnik o pojemności 6l sześciocylindrowy o porażającej mocy 140KM, natomiast Atego ma juz nowoczesne jednostki z turbodoładowaniem, intercoolerem, nowoczesnym systemem zasilania i 4 zaworami na cylinder.
więc może dla laika pojazdy te to "zwyklaki", jednak jeden to tylko oszczędność, zaś drugi poważny krok do przodu.

_________________
http://www.ciezarowki.autocentrum.pl


Wto, 21.12.2004, 14:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1676
Miejscowość: Gdynia/Kalisz
Samochód: Polonez/Camry
Post 
Wilu napisał(a):
Zwyklaki takie :? :?

Zgadzam sie :twisted:


Wto, 21.12.2004, 15:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 82
Miejscowość: Lublin
Post 
Image
Image
Image

(C) muratorplus.pl

_________________
*Merry Christmas everyone*

---------------------------------
http://www.wagaciezka.com
http://www.etrucker.pl
http://www.exoticcars.pl


Czw, 22.12.2005, 14:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
HARNAĹš napisał(a):
Wilu napisał(a):
Zwyklaki takie :? :?

Zgadzam sie :twisted:


A co wyście chcieli - helikopter :?: :?: :twisted: :twisted:


Czw, 22.12.2005, 16:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5866
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Mercedes Atego i Axor
Mercedes-Benz Atego 1224 Bluetec 6

Image
Image
Image
Image
Truck.pl napisał(a):
Z sympatią kierowcy i księgowego

Mercedes-Benz Atego Euro VI to przedstawiciel pojazdów do transportu dystrybucyjnego wagi średniej, w segmencie o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 do 16 ton. Jazdę próbną odbyliśmy zestawem przestrzennym z przyczepą. Pojazd, z podwoziem o sporym rozstawie osi - 5.420 mm (łącznie dostępnych jest 15 wariantów rozstawu - od 3.020 do 6.260 mm), osadzony na mniejszych, 17,5-calowych kołach, napędzany był 6-cylindrowym silnikiem Euro VI o mocy 238 KM.

Mercedes-Benz Atego Euro VI to przedstawiciel pojazdów do transportu dystrybucyjnego wagi średniej, w segmencie o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 do 16 ton. Jazdę próbną odbyliśmy zestawem przestrzennym z przyczepą.

Pojazd, z podwoziem o sporym rozstawie osi - 5.420 mm (łącznie dostępnych jest 15 wariantów rozstawu - od 3.020 do 6.260 mm), osadzony na mniejszych, 17,5-calowych kołach, napędzany był 6-cylindrowym silnikiem Euro VI o mocy 238 KM.

Można jechać w długą trasę

Kabina BigSpace L, z wysokim dachem, to największa z czterech standardowych szoferek tego modelu. Schodkowa forma wejścia sprawia, że wsiadanie jest łatwe. Aby dostać się do kabiny, wystarczy jeden krok.

Utrzymany w ciemnej kolorystyce kokpit przejął liczne wzorce z modeli wagi ciężkiej. Fotel ze zintegrowanym zagłówkiem, obrotowymi podłokietnikami i szerokim zakresem regulacji zapewnia komfortową pozycję kierowcy bez względu na jego posturę.

Nowa, wielofunkcyjna kierownica należy do standardowego wyposażenia; na życzenie może być obszyta skórą, tak jak w prezentowanym pojeździe. Tylko zakres regulacji jej ustawienia można by nieco powiększyć. Kontrola codzienna pojazdu odbywa się bezpośrednio z miejsca kierowcy za pośrednictwem komputera pokładowego. Radioodtwarzacz CD wyposażony jest w interfejs Bluetooth i port USB.

Urządzenia nawigacyjne i odtwarzacze MP3 mogą być podłączone do gniazda 12-woltowego i gniazda jack pokładowego systemu audio, na panelu instrumentów. Dodatkowy interfejs ułatwia połączenie z systemem zarządzania FleetBoard.

Atego w zespole z przyczepą to pojazd do transportu na dłuższych trasach, czasami kilkudniowych. Jednoczęściowe łóżko z siedmiostrefowym materacem z zimnej pianki zapewnia wygodne spanie. Górne łóżko (opcja) zaopatrzone jest w prosty system poziomowania.

Mniej zanieczyszcza i mniej pali
7,7-litrowy silnik OM 936 dostępny jest w trzech wariantach mocy: 238 (w prezentowanym pojeździe), 272 i 299 KM. Dysponująca momentem obrotowym 1.000 Nm nowa, 6-cylindrowa jednostka BlueEfficiency Power Euro VI (wcześniej zastosowana w Actrosie, Antosie i Arocsie) zużywa do 5 proc. mniej paliwa w porównaniu z silnikiem Euro V. Koszty jej eksploatacji spadają też za sprawą dłuższych interwałów przeglądowych (nawet co 120.000 km).

Dynamiczny temperament silnika i jego wysokie osiągi nawet przy niskich obrotach pozwoliły zastosować dłuższe przełożenie tylnej osi (i=3.636). Ma to pozytywny wpływ na ekonomikę pojazdu. Przy 85 km/h na szóstym, najwyższym biegu, obroty silnika nie przekraczają 1.500/min (zielony, ekonomiczny zakres na obrotomierzu oznaczono od 1.200 do 1.700 obr/min).

Nowy, dwustopniowy dekompersyjny hamulec silnikowy, w przypadku silnika 6-cylindrowego opcjonalnie osiągający moc 300 kW, w połączeniu z wydajnymi hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach zapewnia szybkie wytracanie prędkości.

Silnik wyposażono w chłodzony układ recyrkulacji spalin, selektywnej redukcji katalitycznej SCR oraz zamknięty filtr cząstek stałych. Zastosowanie wyrafinowanej technologii oczyszczania spalin BlueTec 6 pozwala o połowę zmniejszyć zużycie czynnika AdBlue w stosunku do silnika Euro V (do 2-2,5 proc. spalanego ON). Wypalanie filtra cząstek stałych na postoju to pięta achillesowa silników Euro VI - taki proces zajmuje około 45 minut. Jednak automatyczne, regularne wypalanie cząstek, jest tu możliwe niemal w każdym momencie pracy. Praktycznie wyeliminowano w ten sposób potrzebę wymuszonej regeneracji filtra w czasie, gdy pojazd stoi z uruchomionym silnikiem.

Szybciej zmienia biegi
W 6-biegowej zautomatyzowanej przekładni PowerShift 3 skrócono czas zmiany biegów, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa oraz sprzęgła i podzespołów układu napędowego. Dostępne są różne programy jazdy. Program "Economy", uwzględnia wcześniejszą zmianę biegów i jazdę na niższych obrotach w celu ograniczenia zużycia paliwa. Tryb "Power", skonfigurowany jest pod kątem osiągów i pozwala pracować silnikowi w wyższych partiach obrotów. Skrzynia w jednym i drugim zmienia biegi gładko, niemal nieodczuwalnie.

Funkcja EcoRoll nowej skrzyni, znana już z modeli wagi ciężkiej, aktywowana jest automatycznie podczas wytracania prędkości. Pozwala ona wykorzystać pęd do dalszej redukcji zużycia paliwa. System zachowuje margines bezpieczeństwa i włącza bieg neutralny na łagodnych zjazdach - na stromych włącza bieg, aby hamować silnikiem.

Trzyma się drogi
Modyfikacje podwozia mniej więcej równoważą dodatkowy ciężar, wynikający z zastosowania systemu kontroli spalin. Przeprojektowane podwozie godzi komfort jazdy i precyzyjne prowadzenie. Skonfigurowano na nowo przednią oś, która w połączeniu z nowym układem kierowniczym z przekładnią obiegową pozwala osiągnąć większą precyzję prowadzenia. Nowe, czteropunktowe zawieszenie kabiny, usztywnione, redukuje tendencje do przechyłów i drgań, zaś nowe prowadzenie tylnej osi poprawiło charakterystykę pod- i nadsterowności. Układ kontroli stabilności Stability Control Assist - znany w autach osobowych jako ESP - zapewnia kontrolę nad pojazdem, gdy dochodzi do utraty przyczepności kół. Przy tym wszystkim pojazd nie "tłucze" na studzienkach, dobrze amortyzuje nierówności.

Podsumujmy. Atego w tej wersji to pojazd, który można polecić do transportu ładunków pojemnościowych nawet na długich trasach. Da się tym samochodem jechać dynamicznie, przy zachowaniu marginesu bezpieczeństwa i komfortu. Z przyczepą tworzy długi, ale zwrotny zestaw, łatwo wjechać nim w ciasne uliczki. Kabina jest dobrze wyciszona, jak na pojazd tej klasy, od silnika dochodzi tylko delikatny pomruk. Jest prawdopodobne, że ze względu na ograniczone koszty eksploatacji będzie się powiększała grupa księgowych w firmach przewozowych, jako fanów tej lekkiej ciężarówki.

Podstawowe dane Mercedes-Benz Atego 1224 Bluetec 6
Silnik: R6, wysokoprężny, poj. 7,7 l
Moc maksymalna: 238 KM (175 kW) przy 2200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 1000 Nm przy 1200-1600 obr/min
Skrzynia biegów: Mercedes PowerShift 3, 6 przełożeń, program jazdy power, EcoRoll
Napęd: 4x2
Układ hamulcowy: tarcze na obu osiach, hamulec silnikowy 2-stopniowy
Rozstaw osi: 5420 mm
Dopuszczalna masa całkowita: 12 000 kg
Ładowność: 4530 kg
Zabudowa: kurtynowa - Wesob + przyczepa Wesob (masa własna 3.700 kg, ładowność 6.300 kg)
Zbiorniki paliwa/AdBlue 180 l + 2x100 l dodatk. (tworzywo)/ 35 l
Wyposażenie pojazdu, m.in.: kabina L, 2,30 m, wysoki dach - BigSpace, system stabilizacji toru jazdy, EPB z ABS i ASR, blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, asystent ruszania na wzniesieniu, poduszka powietrzna kierowcy, tempomat, spoiler dachowy, układ podgrzewania paliwa, światła do jazdy dziennej, reflektory przeciwmgielne, halogenowe, światła tylne LED, reflektor manewrowy, szklany dach uchylny - elektryczny, 2 łóżka (górne z regulacją poziomu), FleetBoard Eco Support, klimatyzacja, skórzana kierownica, amortyzowane fotele z podłokietnikami, fotel kierowcy klimatyzowany, powietrzne ogrzewanie postojowe 2.000 W, zintegr. tablica wskaźników 12,7 cm, z funkc. wideo, elektr. sterow. szyby i lusterka (ogrzewane), osłona i rolety przeciwsłoneczne, radio CD z Bluetooth.
Gwarancja: 6-letnia ochrony antykorozyjnej, na zespół napęd. wg OWS, 3 lata/ 250.000 km


(C) Truck.pl


Pon, 27.10.2014, 23:35
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20720
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Mercedes Atego i Axor
Robiłem różne duże odkopy, ale Ty jesteś rekordzistą :mryellow:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Wto, 28.10.2014, 9:02
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com